Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehtaanko sanoa työpaikan siivoajalle liian voimakkaasta hajuvedestä?

Vierailija
07.02.2023 |

Mulle tulee voimakkaista hajuista todella herkästi migreeni. Nyt kun tuli samaan huoneeseen alkoi samantien migreenituntemukset. Pakko ottaa täsmälääke samantien.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on töissä kielto onvoimakkaiden tuoksujen käytöstä ollut jo vuosia ja sitä noudatetaan tosi hyvin.

Varmasti kehtaisin sanoa ja olen sanonutkin. Ei ollut siivooja vaan toiselta paikkakunnalta toimistossamme käymässä ollut kollega, joka ei tiennyt talon tapoja 

Itse en kyllä kehtaisi sanoa ja asettaa toista noloon tilanteeseen.

Pakkohan se on sanoa jos on yliherkkä. En itse kyllä nolostuisi jos toinen kauniisti asian esittää. 

No mitä sen kollegan pitäisi sitten tehdä? Lähteä pois vai mennä vessaan pesemään hajuvesiä pois?  Ei ne hajut ihan pienellä pyyhkäisyllä lähde kuiteskaan, jos sitä ödööriä on vaikka vaatteissakin.

Vierailija
42/75 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen siivoAja? Eikö se enää ole siivooja?

Itseasiassa se taitaa olla siistijä.

Meillä on edelleen siivoojat. He siivoavat eivätkä vain siisti. 

t. L&T:llä duunissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on töissä kielto onvoimakkaiden tuoksujen käytöstä ollut jo vuosia ja sitä noudatetaan tosi hyvin.

Varmasti kehtaisin sanoa ja olen sanonutkin. Ei ollut siivooja vaan toiselta paikkakunnalta toimistossamme käymässä ollut kollega, joka ei tiennyt talon tapoja 

Itse en kyllä kehtaisi sanoa ja asettaa toista noloon tilanteeseen.

Pakkohan se on sanoa jos on yliherkkä. En itse kyllä nolostuisi jos toinen kauniisti asian esittää. 

No mitä sen kollegan pitäisi sitten tehdä? Lähteä pois vai mennä vessaan pesemään hajuvesiä pois?  Ei ne hajut ihan pienellä pyyhkäisyllä lähde kuiteskaan, jos sitä ödööriä on vaikka vaatteissakin.

Jättää seuraavalla kerralla tullessaan laittamatta hajusteita. Mulle yksi työkaveri sanoi käsirasvan tuoksusta. Kävin pesemässä kädet ja ostin työpaikalle hajuttoman käsirasvan. 

Vierailija
44/75 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hajuvedestä tai muusta tuoksuvasta kosmetiikasta on helpompi sanoa kuin hien hajusta. On kokemusta siitä, että siivooja on haissut niin voimakkaasti hielle että haju on jäänyt leijumaan työtiloihin vielä käynnin jälkeenkin. Siitä ei kyllä pokka riittänyt sanomaan.

Vierailija
45/75 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivoajalle? voisit eka opetella kirjoittamaan

Vierailija
46/75 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin hoitaisin asian esimiehen kautta, niin ei ota asiaa niin henkilökohtaisesti. Kärsin kans voimakkaista teollisista hajusteista, ja jos olisi pakko olla samoissa tiloissa jatkuvasti, niin ei olis hyvä juttu. Satunnaisena ärsykkeenä menee.. Mutta jatkuvana olis kyllä liian hankala juttu, kun henkeä ahistaa ja haju maistuu suussa kokoajan...ei oo ok. Ymmärrän kuitenkin, että ko. Hajusteiden käyttäjät eivät itse koe/haista tuoksua yhtä vahvana ja häiritsevänä. Siksi asia pitää ilmoittaa asiallisesti ja korrektisti.

Vierailija
47/75 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nykyään kukaan uskalla näiden mielensäpahoittajien takia käyttää hajuvettä. Haittaako ominaishajukin?

Vierailija
48/75 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoamisesta tulee ikävän hajuiseksi, joten siinä voi olla syy.

Kyllä ne hoitajat pesee sitä paskaa oikeasti.ei siivooja.

Vierailija
49/75 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kiva että lima nousee ja kurkkua kutisee yöhön saakka kun kun samaan tilaan tulee haiseva ihminen. Miten näinkin yksinkertainen asia on niin vaikeaa ymmärtää.

Vierailija
50/75 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän nykyään kukaan uskalla näiden mielensäpahoittajien takia käyttää hajuvettä. Haittaako ominaishajukin?

Juu ei niin ja hyvä niin. Ihmiset harvemmin kai ovat allergisia ihmisille? Joten hajun ärsytys on ihan eri, kuin allergioiville teollisille aineille. Mutta esim. kissan kusenhaju voi aiheuttaa samaa ärsytystä kuin nuo voimakkaat parfyymit..

Vierailija
51/75 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen siivoAja? Eikö se enää ole siivooja?

Siistijä nykyään.

Vierailija
52/75 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja te jotka hajusteita käytätte, niin kannattaisi kysellä lähi ihmisiltä, joilla on pokkaa sanoa, että haisetteko liikaa, koska se oma nenä turtuu..

Vierailija
53/75 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites pesuaineet, kestätkö niitä?

En ole ap, mutta omasta puolestani astmaatikkona vastaan, että kestän oikein hyvin.

Meillä toimistosiivouksessa käytetään tosi neutraaleja, käytännössä tuoksuttomia pesuaineita, wc-tilassa joskus vissiin jotain hiukan tuoksuvaa, mutta ei missään nimessä voi verrata siihen, kun voimakkaasti hajuvedeltä tuoksuva henkilö jää pyörimään samaan pieneen huoneeseen.

Kun mä olin raskaana en voinut kävellä edes siivouskaapin ohi yökkimättä. Hajuvesi ei tehnyt samaa reaktiota.

Vierailija
54/75 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehtaanko sanoa työpaikan siivoojalle että kaataisi litran hajuvettä päälleen? Työvaatteet haisevat sanoinkuvaamattoman karsealle.

Meillä myös sama ongelma, virolaissiivojattaren mukana leijuu oksettava kainalohien haju. Toivoisin, että hän kylpisi Chanel 5:ssa mieluummin. 

Vierailija
55/75 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehtaanko sanoa työpaikan siivoojalle että kaataisi litran hajuvettä päälleen? Työvaatteet haisevat sanoinkuvaamattoman karsealle.

Meillä myös sama ongelma, virolaissiivojattaren mukana leijuu oksettava kainalohien haju. Toivoisin, että hän kylpisi Chanel 5:ssa mieluummin. 

Juu ei oo sama. Paha haju on paha haju, ja voi etoa, oksettaa, tmvs.. Mutta nää parfyymit aiheuttaa ihan oikeita allergisia oireita kun tuntuu, ettei saa happea ja kurkkua ahistaa ja henki salpautuu, on siis ihan kemiallista ärsytystä, johon ei voi mitenkään vaikuttaa.. Eikä oo mikään päätös, vaan fyysinen reaktio... Eikä haju itsessään oo paha, vaan ärsyttävä.. Itekkin yritin käyttää hajuvettä, ja laittaa sitä niin vähän kuin mahdollista.. Ni ei.. Otti henkeen ja ahdisti pakko poistaa, vaikka tuoksu itsessään ok, ni ei, ei pystynyt elää ja hengittään sen kans..

Vierailija
56/75 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä, että mielensäpahoittajien joukko tänne on nyt kertynyt uhoamaan laittavansa lisää parfyymia, hajustetta jne., kun AP kertoo saavansa migreenin jostakin tietystä tuoksusta.

Haluaisin näin itsekin (onneksi harvoista) tuoksuista migreenin saavana toivoa, että te nillittäjät saisitte joskus kokea sen järjettömän, sokaisevan kivun ja muut hermostolliset oireet, joita migreeni aiheuttaa. Esim. itselläni menee koko päivä sekä seuraavakin päivä pilalle jälkioireiden kanssa ja sitten muut joutuvat tekemään työni, koska olen sairaslomalla.

Kenenkään ei pitäisi joutua omalla työpaikallaan työkyvyttömäksi ja kipuihin, koska joku toinen on ajattelemattomasti uittanut itsensä vahvassa tuoksussa. Rakastan ja harrastan parfyymeja, mutta joudun tämän alttiuden vuoksi testaamaan kaikki etukäteen ennen omaksi ostamista.

Vierailija
57/75 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun kerran eräs tyyppi, jonka luona olin töissä sanoi, että saa päänsärkyä mun hajuvedestä. No, se olikin tosi mielenkiintoista, koska en ollut mitään hajuvettä laittanut, käytän hajusteettomia pesuaineita... Toki suihkussa olin käynyt ja itseni pessyt ihan tavallisilla shampoilla ja pesuaineilla ja vaihtanut puhtaat vaatteet aamulla. En oikein tiennyt mitä sanoa siinä tilanteessa. Joten sanoin niinkuin asia on, ja kerroin, että aion tästä lähtienkin peseytyä niillä tuotteilla, joita kylppäristä löytyy. Kyllä rupes silloin tuntumaan et tää hajustevamma on osalla ihan korvien välissä.

Vierailija
58/75 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen jatkaa siis käytin hajusteettomia pyykinpesuaineita.

Vierailija
59/75 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää hajuvesifoobikot menee samaan kastiin sähköallergikkojen kanssa. 🤣🤣 Kummasti se on aina se hajuvesi, jonka kimpussa nää on, ei mitkään muut voimakkaat hajut joita ympäristössä kyllä riittää.

Teidän sairaudelle on ihan nimikin, osmophobia.

Vierailija
60/75 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää hajuvesifoobikot menee samaan kastiin sähköallergikkojen kanssa. 🤣🤣 Kummasti se on aina se hajuvesi, jonka kimpussa nää on, ei mitkään muut voimakkaat hajut joita ympäristössä kyllä riittää.

Teidän sairaudelle on ihan nimikin, osmophobia.

Ikävä kyllä koskee myös muita hajuja. Esimerkiksi remontin jälkeen tuoreet pinnat voi haista niin kovasti että herkimmmät saa migreenin. Kynttilää ei voi polttaa, saattaa ääni mennä ym. Ruoan käry voi aiheuttaa oireita. Monet hajut ja asiat laukaisee oireet. Taustalla voi olla migreeniä tai vaikka reilu altistuminen homeelle. Sen jälkeen ihminen ei enää kestä kun yliherkkyys puhkeaa. Se on pieni asia toisilta huomioida sen minkä kohtuudella voi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan