Suomalaiset ostavat yhä enemmän yli tonnin puhelimia
https://www.hs.fi/talous/art-2000009369172.html
Mutta miksi? Mitä pystyy tekemään tonnin puhelimella mikä ei onnistu halvallakin?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Täältä voi katsoa mitä ominaisuuksia uudesta iPhonesta löytyy. Olisi kiva kuulla jos joku osaa neuvoa minulle kahden sadan puhelimen, josta löytyy nuo samat ominaisuudet niin ostasin sen kyllä aivan heti.
Ei löydy mutta onko ne ominaisuudet niin arvokkaita että maksat 5 kertaisen hinnan. 200e puhelin tuntuu olevan melko tavallinen hinta suosituimmista perusälypuhelimista. 20e luurit sitten erikseen työukoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
K: Mistä tietää, että jollakin on IPhone?
V: Hän kertoo sen itse.Joillekin puhelin tai muu tavara on ns. munanjatke
Miksi se on niin vaikea uskoa, että jotkut vaan tykkäävät käyttää Applen tuotteita ja pitävät niitä laadukkaina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puheet kansan köyhtymisestä on höpöhöpöä. On varaa tonnin puhelimiin, moniin ulkomaanmatkoihin, kuluttamiseen. Ehkä joillakin jää se kolmas ulkomaanmatka tekemättä tänä vuonna.
Samalla asutaan 350 000 € omakotitalossa ja pihassa on 2kpl 80 000 € Audeja ja saman verran 15 000 € mopoautoja. Ihan siis kolmekymppisillä keskiluokalla, eikä millään pankinjohtajilla.
Tämä ketju on täynnä hull ujen horinoita...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täältä voi katsoa mitä ominaisuuksia uudesta iPhonesta löytyy. Olisi kiva kuulla jos joku osaa neuvoa minulle kahden sadan puhelimen, josta löytyy nuo samat ominaisuudet niin ostasin sen kyllä aivan heti.
Ei löydy mutta onko ne ominaisuudet niin arvokkaita että maksat 5 kertaisen hinnan. 200e puhelin tuntuu olevan melko tavallinen hinta suosituimmista perusälypuhelimista. 20e luurit sitten erikseen työukoille.
Tuntuu olevan joillekin sen arvoisia. Vauvapalstalla surffailuun ei kyllä tarvita mitään niistä mainostetuista ominaisuuksista.
Vuonna 2019 ostin käytetyn iPhone SE:n (2016 malli) hintaan 250 euroa ja hienosti toimii edelleen. Viime vuonna näytti jo, että päivitykset täyttävät tilan niin että puhelimesta on pakko luopua (muistikorttia ei voi laittaa), mutta sitten tuli iso päivitys, joka järjesti koko puhelimen uusiksi ja vapautti todella paljon tilaa. Päivityksiä tulee säännöllisesti. Käytän tätä niin kauan kuin toimii, toivottavasti vielä kauan. Akun olen kerran vaihdattanut.
Seuraavan puhelimen kohdalla en kyllä aio maksaa noin paljon, mutta en myöskään tiedä, uskaltaisinko enää riskeerata ostamalla käytetyn. Tämän kanssa kävi varmasti vain hyvä tuuri, että tuote oli mitä myyjä lupasi. Applen tuotteisiin sinänsä luotan, että päivityksiä tulee eikä puhelimia ole tehty kertakäyttöisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puheet kansan köyhtymisestä on höpöhöpöä. On varaa tonnin puhelimiin, moniin ulkomaanmatkoihin, kuluttamiseen. Ehkä joillakin jää se kolmas ulkomaanmatka tekemättä tänä vuonna.
Samalla asutaan 350 000 € omakotitalossa ja pihassa on 2kpl 80 000 € Audeja ja saman verran 15 000 € mopoautoja. Ihan siis kolmekymppisillä keskiluokalla, eikä millään pankinjohtajilla.
No, jos noin halvan okt:n on löytänyt, niin onhan siinä varaa jo menopeleihin, matkoihin ja kännyköihin.
Applella on paremmat käyttöjärjestelmät. Tästä tietysti voidaan olla eri mieltä, mutta itse en vaan yksinkertaisesti pidä Android-puhelimista enkä Windows-läppäreillä työskentelystä.
Mulle otetaan kuva tykinammuksesta joka ammutaan russukoiden raiskaajajoukkoon
.
200 e
.
https://signmyrocket.com/
Vierailija kirjoitti:
Mulle otetaan kuva tykinammuksesta joka ammutaan russukoiden raiskaajajoukkoon
.
200 e
.
https://signmyrocket.com/
Oikein
Russukka pysäytetään Ukrainassa
Upotkoon raiskaajavenäjä Ukrainan suohon.
Kiinnostaisi tilasto, monellako työttömällä on yli tonnin puhelin?
Ostin marraskuussa 2022 uuden android puhelimen kun edellisestä lakkasi pankkisovellus toimimasta. Maksoin uudesta puhelimesta vähemmän kuin entisestä, 139e. Täysin riittävä mulle.
En kyllä maksaisi tonnia puhelimesta vaikka lotossa voittaisin. Täysin järjetön hinta.
Hassua kun ne ominaisuudet ei ikinä riitä, joiden kanssa on ihan hyvin tähänkin asti pärjätty?
Luulisi, että tämä sama vedätys-huijaus olisi jo opittu videoiden, telekkareiden ja muiden laitteiden kanssa?
Halpikset on tehty kiinassa, arvokkaammat muissa maissa
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska se piirtää kellä on liitua ja kateelliset itkee vieressä :-)
Älä viitsi naurattaa. Olisi ollut varaa ostaa mutta mitä vi..... teen jollain 1000€ puhelimella. Edellinen 69€ Samsung kesti 5 vuotta. Nyt oli pakko ostaa uusi lauantaina ja ostin 179€ puhelimen.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että kaikki puhelimet tehdään Kiinassa :D
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi tilasto, monellako työttömällä on yli tonnin puhelin?
Villi veikkaus, että juurikin erilaisilla tukien varassa elävillä. Valtaosa niistä, joilla oikeasti on varaa, ei todellakaan tuhlaisi tuollaista summaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Velaksi ei toki kannata iPhonea ostaa, mutta jos varaa on niin miksi ei voi ostaa kalliimpaa puhelinta, jota on mukava käyttää? On paljon hyvätuloisia ihmisiä, joille tonnin puhelimen osto on taloudellisesti aivan helppoa. (Itsellä ei ole tällä hetkellä varaa iPhoneen)
Olihan jo vuosikymmeniä sitten tonnin stifloja. Eli ns. Maxwell Smart kenkäpuhelimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että kaikki puhelimet tehdään Kiinassa :D
No ei tehdä kaikkia kiinassa
Ei velkaa mitkään pienituloiset tyhjätaskut saa.