Suomalaiset ostavat yhä enemmän yli tonnin puhelimia
https://www.hs.fi/talous/art-2000009369172.html
Mutta miksi? Mitä pystyy tekemään tonnin puhelimella mikä ei onnistu halvallakin?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
K: Mistä tietää, että jollakin on IPhone?
V: Hän kertoo sen itse.Joillekin puhelin tai muu tavara on ns. munanjatke
Entäpä naisilla?
Ostan tonnin läppäreitä, älypuhelinta ei ole eikä tule.
No kai nyt kun niitä saa kolmen vuoden korottomalla maksuajalla. Jos ei muuten oo mitään kuukausimaksuja kauheesti, niin tota maksaa pois ihan pienemmälläkin palkalla.
Ei ole multa pois, jos joku haluaa. Itse olen ihan onnellinen 20 euron Nokiani kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ostanut aina Black Fridayn aikaan suunnilleen 400€ supertarjouksessa olleen Samsungin tai Oneplussan (mikä milloinkin on parhaassa tarjouksessa) joka vielä keväällä maksoi 700-800€
Käytettävyydessä erot näihin 1200€ huippumalleihin ovat minun tapauksessani merkityksettömiä sikäli kuin niitä edes on ja näissä tarjouspuhelimissakin on jo 120Hz OLED-näyttö jonka tarkkuus ylittää silmän resoluution.
Kamera on varmaankin parempi uudessa yli tonnin huippumallissa mutta harrastan valokuvausta ja omistan parikin digijärkkäriä joten käytän joka tapauksessa niitä aina kun haluan laadukasta kuvaa.
Silmä ei ole digitaalinen laite, ei sillä ole mitään resoluutiota.
150 € saa hyvän 5 g puhelimen. Käteisellä tietenkin. Ostan aina rahalla. Nyt on puoli vuotta vanha Xiaomi redmi 5 g. Ei ole ollut mitään ongelmia.
Osamaksukaupat tietää aina sitä ettei ole tuotteeseen varaa. Ne on Kela elättien juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Mun iPhone 14 Pro Maxia on kiva esitellä. Kaverit toooosi kateellisia :)
Lapsille nuo kalliit puhelimet tuntuu olevan tärkeitä statusesineitä. Aikuisille ihan yhdentekeviä.
Itselläni on vain Nokia-merkin näppäinpuhelin ja hyvin pärjään. En ole omistanut koskaan älypuhelinta.