Osaisiko joku auttaa paljonko maksaa lapselle hoitaja kotiin 3 pv/vk?
Eli ma-ke 8 tunnin työpäivä joka viikko, työtunteja siis noin 100 kuukaudessa.
Kelasta saa jotain yksityisen hoidon tukea. Mutta mitä tuo kaikki tulisi maksamaan itselle? Paljonko jotkut työnantajamaksut ym maksaa?
Kommentit (55)
Niin, mikä oli ap sinun vaihtoehtosi, jos hoitaja sairastuu. Esim. ilmoittaa aamulla, että yrjösi yöllä eikä voi tulla töihin. Mihin sitten lapsesi laitat?
Kyllä pk-seudulla on perhepäivähoitajia. Yritä löytää hoitaja vaikka kauempaa. Minulla on lapsi juurikin tuon 3 päivää viikossa yksityisellä pph:lla pk-seudulla.
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi yksityinen pph?
Meidän lähistöllä ei ole niitä. Muuten kävisi hyvin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi yksityinen pph?
Meidän lähistöllä ei ole niitä. Muuten kävisi hyvin. Ap
Varmasti on. Kaikkea ei voi saada, joten sinun lienee pakkokin joustaa matkasta, jos työnantaja malli kuluineen ei käy.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pk-seudulla on perhepäivähoitajia. Yritä löytää hoitaja vaikka kauempaa. Minulla on lapsi juurikin tuon 3 päivää viikossa yksityisellä pph:lla pk-seudulla.
Missään lähellä ei ole. Menee liian hankalaksi, jos joudun molempiin suuntiin bussilla lasta sinne kuskaamaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missään lähellä ei ole. Menee liian hankalaksi, jos joudun molempiin suuntiin bussilla lasta sinne kuskaamaan. Ap
Se vaan on ainut vaihtoehtosi, kun hoitajan saikun ja sijaisen maksaminen samaan aikaan oli sinulle ongelma. Ei kukaan tule sinun lastasi hoitamaan ilman oikeutta lomiin ja sairaspoissaoloihin.
Kuskaa autolla. Väittäisin että auton hankinta (+mahdollinen ajokortti) ja pidemmällekin ajaminen olisi silti helpompi ja ehkä halvempikin vaihtoehto kuin työnantajaksi ryhtyminen.
Tietysti jos perustat hoitoringin niin oma hoitaja ei tule niin kalliiksi.
Hoitoringissä voisitte vaikka vuorotellen hoitaa lapsia palkatun hoitajan sairastuessa. Eikä hän tietenkään välttämättä ole sairaana juuri koskaan, jos hyvä tuuri käy.
Vierailija kirjoitti:
Hoitoringissä voisitte vaikka vuorotellen hoitaa lapsia palkatun hoitajan sairastuessa. Eikä hän tietenkään välttämättä ole sairaana juuri koskaan, jos hyvä tuuri käy.
Siihen pitää kuitenkin työnantajana varautua, että voi olla saikulla vaikka joka toinen viikko. Tai useamman kuukauden putkeen.
Vierailija kirjoitti:
Miten ap työssäkäyvänä voisi hoitaa muiden lapsia silloin, kun on itse töissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ap työssäkäyvänä voisi hoitaa muiden lapsia silloin, kun on itse töissä?
Hänellä saattaa olla joustava työ. Muutoin menisi varmaan esim. lomapäivinä.
Miten olisi au pair? Meillä oli joskus kun lapset pieniä: sai jonkun kodinhoidon tuen (en muista ehkä oikeaa nimeä), ja tämän tuen sai kun lapsi ei ollut kunnallisessa hoidossa.
Työnantaja maksaa 10pv saikkuja ja sit maksaa kela työnantajalle.
Jos töissä alle 1kk ollut niin saikku ei ole palkallista vaan palkatonta.
Ja työsuhteen pituudesta kauanko on ollut töissä lasketaan ylipäätään palkallinen aika kuinka kauan työnantaja maksaa ja hakee kelalta korvauksia. Näihin kaikkiin kannattaa perehtyä ennen kuin alkaa ketään palkkaamaan. Ja lukea se tes mitä velvoittaa ja mitkä on sit myös työnantajana oikeudetkin.
Helposti käy muuten niin että maksele vielä turhistakin asioista.