Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsille on oma lasten menu ja tavallisen pastan yms sijaan tarjolla ranskalaisia ja nugetteja? Miksei lapsille ole samat annokset pienempinä?

Vierailija
06.02.2023 |

Mistä tulee ajatus että lapsi ei voisi syödä samaa ruokaa kuin aikuiset?

Jos lapsille ei maistu sama ruoka kuin aikuisille niin miksi tarjolla oleva lasten annos ei voisi olla terveellisempää ns tavallista ruokaa? Miksi tarjolla ei ole vaikkapa tomaattikastiketta ja pastaa tai vaikkapa perunaa ja kalaa?

Miksi lasten annokset ovat ranskalaisia, nugetteja, nakkeja yms?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohta ja kanaa saa aika hyvin niiden kalapuikkojen ja nakkien lisäksi. Kotona meillä syödään kotiruokaa, niin ihan sama vaikka lapsi söisi muutaman vuoden ravintolassa nauravia nakkeja. Kahdelle lapselle on otettu yksi aikuisten annos chili con carnea ja pyydettiin vaan ylimääräinen lautanen ja aterimet.

Vierailija
22/48 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmassa osassa ravintoloita voi kyllä tilata käytännössä minkä vain annoksen pienemmässä koossa ja tarvittaessa poistaa vaikka liian tuliset tai muuten sopimattomat raaka-aineet. Näin meillä on aina toimittu. Ihan pienen lapsen kanssa vaihtoehtona on myös jakaa lapselle pieni osa aikuisten annoksista ja pyytää oheen vaikka kasvistikkuja sormiruokailtavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monissa menuissa on edelleen lapsille kanakori ranskalaisilla. Ja muita ruokia ranskalaisilla.

Jännä juttu. Monissa menuissa on edelleen myös pippuripihvi ja monta muutakin pihviä. Oliko tässä joku pointti?

Vierailija
24/48 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkupalalistalta tilaaminen on hyvä idea.

Vierailija
25/48 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ravintoloissa on onnistunut puolikkaiden annosten tilaaminen? Ravintoloiden nimiä?

Vierailija
26/48 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ap:n ongelmaa. Käymme lähes joka kuukausi ravintolassa syömässä ja ikinä ei ole lapsen tarvinnut syödä nakkeja. Tapauskohtaisesti joko annetaan aikuisen lautaselta osa tai pyydetään lapselle pienempi annos. Ei ikinä ole ollut mitään ongelmaa sen enempää ketjuravintoloissa kuin yksityisissäkään. Asiakaspalveluahan ne siellä tekevät ja maksavan asiakkaan toiveet toteutetaan, jos se vain on mahdollista. 

Vierailija
27/48 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että palstalaiset ruokailevat lähinnä ABC:llä jos lapsille ei löydy muuta syötävää, kuin ranskalaisia jollain lihajalosteella. Pieni vinkki, lapsille voi tilata ruokaa, vaikka listassa ei erikseen mainittaisi sen olevan lapsille. Annokset voi usein pyytää lapselle sopivassa koossa. Isossa osassa ravintoloita ei edes ole mitään lasten listaa erikseen.

Vierailija
28/48 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ravintoloissa on onnistunut puolikkaiden annosten tilaaminen? Ravintoloiden nimiä?

Missä tahansa. Ei ole ainakaan itselle vielä tullut vastaan sellaista, jossa EI onnistu. Kokemusta laajalla skaalalla eri puolilta Suomea. Toki emme vaadi puolitettavaksi esim. sisäfilepihviä, vaan sellaisen annoksen, minkä saa järkevästi pienemmäksi, kuten esim. pasta tai keittoannos. 

Vierailija
29/48 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä tahansa. Ei ole ainakaan itselle vielä tullut vastaan sellaista, jossa EI onnistu. Kokemusta laajalla skaalalla eri puolilta Suomea. Toki emme vaadi puolitettavaksi esim. sisäfilepihviä, vaan sellaisen annoksen, minkä saa järkevästi pienemmäksi, kuten esim. pasta tai keittoannos. 

Sama, ei ole tullut yhtään ravintolaa vastaan, jossa ei onnistuisi. Syödään ulkona keskimäärin ehkä pari kertaa kuussa.

Vierailija
30/48 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, luuliko ap oikeasti, että lasten menu=pakko valita sieltä lapsen ruoka :D:D:D::D

Vierailija
31/48 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin pieni (max 3-4v.) ja jos oltiin liikenteessä ilman veljeäni niin äiti ja isä tekivät omista ravintola-annoksistaan mulle pienen annoksen, koska eivät halunneet syöttää niitä iänikuisia nauravia nakkeja mulle. Jos oltiin koko perhe liikkeellä niin syötiin veljen kanssa jokin annos puoliksi. Olen vauvasta asti käynyt kiinalaisessa, intialaisessa, thaimaalaisessa yms. ja tykkäsin syödä samaa ruokaa mitä vanhempanikin.

Vierailija
32/48 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ravintolat ovat laittaneet listalle sitä mistä lapset tykkäävät. Onhan se hemmotteluhetki heillekin.

Vierailija
33/48 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa ravintolat ovat laittaneet listalle sitä mistä lapset tykkäävät. Onhan se hemmotteluhetki heillekin.

Ei, vaan ovat laittaneet lasten listalle EHDOTUKSIA ruuista, joista lapsi VOISI tykätä. Mikään ei tosiaan estä tilaamasta myös sen ehdotuksen ulkopuolelta. Annoskoko on neuvottelukysymys. 

Vierailija
34/48 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pieniruokainen aikuinen ja muutamassakin paikassa minulle on kieltäydytty myymästä lastenannosta. Yhdessäkin ravintolassa tarjoilija totesi, että kyllä hän voi sinulle lastenannoksen myydä, mutta siitä on veloitettava aikuisten hinta - että näin...

Vierailija
35/48 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se pitäisi olla niinpäin että kasvaville lapsille olisi isommat annokset kuin aikuisille, joilla ei kasva kuin maha jos syö liikaa...

Vierailija
36/48 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nauravat nakit tai kananugetit, tai joku kalapuikko ole hemmottelua. Tai pieni (eines)kinkkupizza. Mun lapsi ei suostunut noita syömään, en syö itsekään.

Vierailija
37/48 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen pieniruokainen aikuinen ja muutamassakin paikassa minulle on kieltäydytty myymästä lastenannosta. Yhdessäkin ravintolassa tarjoilija totesi, että kyllä hän voi sinulle lastenannoksen myydä, mutta siitä on veloitettava aikuisten hinta - että näin...

Etkö oikeasti ymmärrä mikä ero siinä on myydäänkö halvempi ruoka yksin ruokailevalle aikuiselle vai perheen mukana olevalle lapselle?

Vierailija
38/48 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö ymmärrä, ettei se ole ravintolalle kannattavaa myydä puoli-ilmaisia lastenannoksia aikuisille? Muutenkin näkyy tässä ketjussa olevan vastaajia, joilla ei ole mitään käsitystä yritystoiminnasta.

Vierailija
39/48 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nauravat nakit tai kananugetit, tai joku kalapuikko ole hemmottelua. Tai pieni (eines)kinkkupizza. Mun lapsi ei suostunut noita syömään, en syö itsekään.

No mikset tilaa listalta? Siksi koska se maksaa vähän enemmän, etkä halua sijoittaa lapsen ruokaan samaa rahaa kuin omaasi.

Vierailija
40/48 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat tilata kyllä lapselle tavalliselta listalta. Ravintolalle tulisi liian kalliiksi alkaa puolittamaan annoksia.

Eihän niitä annoksia tarvisi puolittaa jos ne alun alkuaankin koottaisiin lapsille sopivan kokoisiksi. Eli lasten annoksiksi.

Kyllä ne vaan tarvitsee puolittaa, koska ei niitä valmiina odottamassakaan ole. Lähes kaikissa ravintoiloissa saa kyllä tilattua pienempänä annoksena tiettyjä perusmenun listoja kun vain avaa suunsa ja kertoo, mitä haluaa. 

Niin. Eli jos ne olisivat valmiiksi olemassa lapsille tarkoitetulla listalla lapsille säädetyssä koossa, niitä ei tarvitsisi erikseen puolittaa.

Siis mitä siellä nyt pitää puolittaa? Jos kerran annokset tehdään tilausten perusteella niin mitä sieltä keittiössä täytyy erikseen puolittaa?

Vai onko ne pastat jo valmiina lautasilla ja sekaan heitetään kulloisenkin tilauksen kastikkeet ja mikron kautta pöytään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi