Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen kanssa vaikea keskustella ehkäisystä

Vierailija
06.02.2023 |

Mies on puhunut jo vuosia menevänsä vasektomiaan. Lapsiluku on täynnä , joten se sopisi paremmin kuin hyvin. Kuitenkaan ei ole saanut aikaiseksi mennä edes lähetettä hakemaan. Kondomit alkaa kyllästyttää. Mies ei halua lapsia enää, mutta vitkuttelee operaatioon menoa. Mistä saisin nopeasti ehkäisyn itselleni?

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Minulle jäi epäselväksi, kun ap kirjoitti aloitusviestissään, että kondomit alkaa kyllästyttää, että kyllästyttääkö kortsut siis miestä vai ap:ta?

Minua :D

Vierailija
42/93 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko itse mennä sterilisoitavaksi?

Suoraan sanoen en voisi! Toimenpide on naiselle tehtynä kuitenkin tehtävä nukutuksessa, miehelle se on paikallispuudutteessa tehtävä toimenpide. Gyne myös sanoi mulle, että kierukka on tehokkaampi kuin naisen steri.

Ja tosiaan ; en ole pakottamassa miestäni toimenpiteeseen, mutta hän on itse sanonut menevänsä.

Minua alkaa kondomit kyllästyttää, joten voisin hyvin hoitaa ehkäisyn. Joten tuo kysymyksesi oli outo.

Jos kondomit kyllästyttää niin mikset käytä pillereitä? Se on sinun vallassasi, vasektomian ajankohta on miehen päätettävissä.

Ne pitää muistaa joka päivä. Lisäksi aiemmin eivät mulle sopineet. Siksi kokeilisin mielummin rengasta. Se pitää muistaa vain laittaa ja ottaa 3 viikon kuluttua pois ja taas viikon päästä vaihtaa uuteen.

Renkaassakin on samat haittavaikutukset kuin pillereissä. Toki senkin lopettaminen on yhtä helppoa kuin pillereiden lopettaminen, jos alkaa tulla sietämättömiä oireita.

Kyllä. Muinoin vain gyne sanoi, että voisin kokeilla rengasta, mutta sitten aloimmekin hankkia lapsia ja sitä ei voinut imettäessä käyttää. Kokeilemallahan se selviää. Jos ei sovi niin ehkä sitten voisin harkita sen jälkeen kierukkaa, mutta en nyt heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on joskus muissakin asioissa saamaton, ei tykkää hoputtamisesta. Viimeksi kun kysyin meinaako hän mennä yksityiselle vai julkiselle, ei tiennyt sitäkään. Tänä mietintäaikana olisi varmaan saanut ajan jo julkiselle jonottaen. Ehkä se tuntuu jännittävältä, ymmärrän miestäni

Vierailija
44/93 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuo kumit ennen ole niin häirinnyt, mutta nyt kun ollut taas vilkasta, olisi hyvä, ettei tarvitse alkaa niiden kanssa räpeltää

Vierailija
45/93 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suoraan sanoen en voisi! Toimenpide on naiselle tehtynä kuitenkin tehtävä nukutuksessa, miehelle se on paikallispuudutteessa tehtävä toimenpide. Gyne myös sanoi mulle, että kierukka on tehokkaampi kuin naisen steri.

Ja tosiaan ; en ole pakottamassa miestäni toimenpiteeseen, mutta hän on itse sanonut menevänsä.

Minua alkaa kondomit kyllästyttää, joten voisin hyvin hoitaa ehkäisyn. Joten tuo kysymyksesi oli outo.

Jos kondomit kyllästyttää niin mikset käytä pillereitä? Se on sinun vallassasi, vasektomian ajankohta on miehen päätettävissä.

Ne pitää muistaa joka päivä. Lisäksi aiemmin eivät mulle sopineet. Siksi kokeilisin mielummin rengasta. Se pitää muistaa vain laittaa ja ottaa 3 viikon kuluttua pois ja taas viikon päästä vaihtaa uuteen.

Renkaassakin on samat haittavaikutukset kuin pillereissä. Toki senkin lopettaminen on yhtä helppoa kuin pillereiden lopettaminen, jos alkaa tulla sietämättömiä oireita.

Renkaassa on vähemmän hormonia.

Vierailija
46/93 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mäkin olen ymmärtänyt, että rengas vapauttaa hormonia vähemmän

Vierailija
47/93 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raukkis mies.

Raukkis nainen.

Ap on kyllä synnyttänyt nainen, miehellä se alapää tuntuu olevan ylisensitiivinen alue. Mitään järkeä ei ole mennä nukutusta vaativaan operaatioon, jos saman asian ajaa kumppanille paikallispuudutuksessa tehtävä pienempi operaatio, johon kumppani on oma-aloitteisesti ilmoittanut menevänsä.

Näin juuri. Lisäksi naisen steri epävarmempi

Vierailija
48/93 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkäisy kuuluu naiselle

Vierailija
49/93 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ehkäisy kuuluu naiselle

Sinulle ehkäisy taas ei kuulu millään tavalla, koska harrastat seksiä vain itsesi kanssa.

Vierailija
50/93 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ehkäisy kuuluu naiselle

Eiköhän se ole yhteinen asia. Mies on meillä vuosia huolehtinut kondomit ja myös käyttänyt niitä. Olen ajatellut, että vuorostani voisin ehkäistä, mutta ei se pelkästään minulle kuulu

Vierailija
51/93 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ehkäisy kuuluu naiselle

Sinulle ehkäisy taas ei kuulu millään tavalla, koska harrastat seksiä vain itsesi kanssa.

Tule tänne, harrastetaan yhdessä

Vierailija
52/93 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta vaikutus ei todellakaan ole paikallinen, kuten väitetään. Kovimmat sivuvaikutukset olen itse saanut juuri renkaasta.

Vierailija
53/93 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta vaikutus ei todellakaan ole paikallinen, kuten väitetään. Kovimmat sivuvaikutukset olen itse saanut juuri renkaasta.

Toisille rengas sopii todella hyvin, toiset saa kovia oireita. Yksilöllistä. Ihan kuten kierukan ja pillerienkin kanssa tai kapselin.

Vierailija
54/93 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni pahin on ollut kierukka. Vatsakipu kesti yli puoli vuotta ja tuli pahanhajuista vuotoa. Lopulta otin sen pois.

Vierailija
55/93 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitätön operaatio miehelle eikä vaikuta stodikseen.

T:Tuhkamuna jo 25v

No on siinäkin puudutteet ja kipu operaation jälkeen. Ei se nyt mitätön

Vierailija
56/93 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten et voi tietää mistä saa ehkäisyä??

Vierailija
57/93 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten et voi tietää mistä saa ehkäisyä??

Et lukenut ketjua kunnolla. Tämä ei ollut pointti

Vierailija
58/93 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki, mutta hyvin mitätöntä verrattuna siihen, mitä ap koki synnyttäessään pariskunnan lapset.

Vierailija
59/93 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki, mutta hyvin mitätöntä verrattuna siihen, mitä ap koki synnyttäessään pariskunnan lapset.

Mutta näköjään mies ei ole menossa operaatioon

Vierailija
60/93 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaus: lääkäristä saat ehkäisyn itsellesi.

Mutta käykö yleislääkäri tähän? Esim renkaan hankkimiseen

Eikö joka paikassa ole nykyään ehkäisy- ja perhesuunnitteluneuvola?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän