Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen kanssa vaikea keskustella ehkäisystä

Vierailija
06.02.2023 |

Mies on puhunut jo vuosia menevänsä vasektomiaan. Lapsiluku on täynnä , joten se sopisi paremmin kuin hyvin. Kuitenkaan ei ole saanut aikaiseksi mennä edes lähetettä hakemaan. Kondomit alkaa kyllästyttää. Mies ei halua lapsia enää, mutta vitkuttelee operaatioon menoa. Mistä saisin nopeasti ehkäisyn itselleni?

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla tilanne että lapsia on jo hankittu (eli oltu tekemisissä lukuisten alan ammattilaisten kanssa) ja on vielä epäselvää, miten ehkäisy hankitaan...

Vierailija
22/93 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda sellaiseen mieheen, joka ei laukea ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla tilanne että lapsia on jo hankittu (eli oltu tekemisissä lukuisten alan ammattilaisten kanssa) ja on vielä epäselvää, miten ehkäisy hankitaan...

Tiedän kyllä, että lääkäristä saa reseptin, mutta oli epäselvää saako sen ihan vain esim etävastaanotolta. Jälkitarkastuksen jälkeen toki olisi annettu ilmainen ehkäisy, mutta mies sanoi menevänsä operaatioon, en kokenut tarvetta. Nyt en ole enää neuvolan asiakas, ja meidän paikkakunnalla ainakin sekava tämä ehkäisyneuvola asia, kauhea jono kyseiseen paikkaan ja puhelinaika tunnin päivässä. Lähinnä nopeaa vaihtoehtoa etsin

Vierailija
24/93 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämäkin pirulaiset saattavat erittää niitä kuuluisia touhutippoja.

Vierailija
25/93 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raukkis mies.

Raukkis nainen.

Vierailija
26/93 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämäkin pirulaiset saattavat erittää niitä kuuluisia touhutippoja.

Niin,meillä taustalla nimenomaan vahinko, jota ei haluta enää.

Vierailija
27/93 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko itse mennä sterilisoitavaksi?

Suoraan sanoen en voisi! Toimenpide on naiselle tehtynä kuitenkin tehtävä nukutuksessa, miehelle se on paikallispuudutteessa tehtävä toimenpide. Gyne myös sanoi mulle, että kierukka on tehokkaampi kuin naisen steri.

Ja tosiaan ; en ole pakottamassa miestäni toimenpiteeseen, mutta hän on itse sanonut menevänsä.

Minua alkaa kondomit kyllästyttää, joten voisin hyvin hoitaa ehkäisyn. Joten tuo kysymyksesi oli outo.

Jos kondomit kyllästyttää niin mikset käytä pillereitä? Se on sinun vallassasi, vasektomian ajankohta on miehen päätettävissä.

Vierailija
28/93 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raukkis mies.

Raukkis nainen.

Ap on kyllä synnyttänyt nainen, miehellä se alapää tuntuu olevan ylisensitiivinen alue. Mitään järkeä ei ole mennä nukutusta vaativaan operaatioon, jos saman asian ajaa kumppanille paikallispuudutuksessa tehtävä pienempi operaatio, johon kumppani on oma-aloitteisesti ilmoittanut menevänsä.

Vierailija
29/93 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suoraan sanoen en voisi! Toimenpide on naiselle tehtynä kuitenkin tehtävä nukutuksessa, miehelle se on paikallispuudutteessa tehtävä toimenpide. Gyne myös sanoi mulle, että kierukka on tehokkaampi kuin naisen steri.

Ja tosiaan ; en ole pakottamassa miestäni toimenpiteeseen, mutta hän on itse sanonut menevänsä.

Minua alkaa kondomit kyllästyttää, joten voisin hyvin hoitaa ehkäisyn. Joten tuo kysymyksesi oli outo.

Jos kondomit kyllästyttää niin mikset käytä pillereitä? Se on sinun vallassasi, vasektomian ajankohta on miehen päätettävissä.

Ne pitää muistaa joka päivä. Lisäksi aiemmin eivät mulle sopineet. Siksi kokeilisin mielummin rengasta. Se pitää muistaa vain laittaa ja ottaa 3 viikon kuluttua pois ja taas viikon päästä vaihtaa uuteen.

Vierailija
30/93 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita vaikka kierukka. Saat olla jopa 10 vuotta rauhassa ja murehtimatta, jos näyttää ettei miehen vasektomiaprojekti etene.

Vierailija
31/93 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita vaikka kierukka. Saat olla jopa 10 vuotta rauhassa ja murehtimatta, jos näyttää ettei miehen vasektomiaprojekti etene.

Kierukka täytyy asentaa ja myöhemmin poistattaa gynen vastaanotolla. Lisäksi tuntuu turhalta pitää sellaista kapistusta tuolla, jos mies on nyt joskus lähivuosina menossa. Pelkään myös siitä aiheutuvia kipuja, minullehan se voisi sopia, mutta tutullani oli esim pahoja ongelmia kierukan kanssa

Vierailija
32/93 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle on tehtävä kastraatio eli kivekset poistettava.

Vierailija
33/93 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka mies alkaisi hoitaa vasektomia asiaa, siihen menee vielä kuitenkin aikaa, että toimenpiteeseen pääsee. Lisäksi sen jälkeen vielä täytyy tarkastaa , ettei siittiöitä pääse

Vierailija
34/93 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortonkeja saa kaupasta.

35/93 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se mies on niin saamaton? Ei kai se ole mikään vaiva vaan soittaa terveysasemalle ja varata puhelinaika lääkärille. En usko, että tarvitsee edes mennä käymään paikan päällä terveysasemalla kun se lääkäri voi etänä puhelimitse käydä läpi asiat jos jotain täytyy kysyä.

Vierailija
36/93 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Miten se mies on niin saamaton? Ei kai se ole mikään vaiva vaan soittaa terveysasemalle ja varata puhelinaika lääkärille. En usko, että tarvitsee edes mennä käymään paikan päällä terveysasemalla kun se lääkäri voi etänä puhelimitse käydä läpi asiat jos jotain täytyy kysyä.

Niinpä. En tiedä tähän vastausta. On sanonut kahteen kertaan, että hoitaa asian. Syksyllä sanoi hoitavansa asian talven aikana jne. Mut en halua liikaa puuttua, kun on hänen oma asiansa.

Vierailija
37/93 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen nukkuessa otat kaksi tiiliskiveä käteesi. Napakalla yhteen kopautuksella kivespusseista lähtee kyky. Mies saattaa hetken pelästyä ja vältellä nukkumaanmenoa. Kyllä sekin ajan kanssa rauhoittuu. Ymmärtää teon tärkeyden.

Vierailija
38/93 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset sano suoraan, ettet halua itse tehdä mitään perhesuunnittelun eteen mutta haluat kuitenkin munaa sisääsi. Taidat seksissäkin maata vain lahnana ja olettaa että mies tyydyttää sinut.

39/93 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jäi epäselväksi, kun ap kirjoitti aloitusviestissään, että kondomit alkaa kyllästyttää, että kyllästyttääkö kortsut siis miestä vai ap:ta?

Vierailija
40/93 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne pitää muistaa joka päivä. Lisäksi aiemmin eivät mulle sopineet. Siksi kokeilisin mielummin rengasta. Se pitää muistaa vain laittaa ja ottaa 3 viikon kuluttua pois ja taas viikon päästä vaihtaa uuteen.

Renkaassakin on samat haittavaikutukset kuin pillereissä. Toki senkin lopettaminen on yhtä helppoa kuin pillereiden lopettaminen, jos alkaa tulla sietämättömiä oireita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan