Millainen paikka Mikkeli on asua?
Millaisia ihmisiä mikkeliläiset ovat? Mitä asuinalueita suosittelette sinkulle (ei ole lapsia)? Harrastusmahdollisuudet? Kuntosalit, kansalaisopiston kurssit jne.? Kulttuuri? Ravintolat? Kuppilat (en kovin usein tosin käy)?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Nättejä naisia😉
Oli tungokseen asti ainakin silloin kun kävin siellä armeijan. Siihen aikaan oli Suomen eniten sinkkunaisia.
Muutin Helsingistä puolison perässä. Nyt kaduttaa että en vastustellut enempää. Luulin että tänne saisi rakennettua uusia sosiaalisia verkostoja, mutta jos ryyppääminen ei ole se oma juttu, niin on kyllä ihan helvetin vaikeaa. Paikkakuntalaiset ei ole selvinpäin kiinnostuneita muista kuin oman kuppikuntansa ihmisistä. Jos haluaa esimerkiksi johonkin harrastusporukan viestirinkiin niin hommaa saa varautua pohjustamaan vuosia. Ylipäätään harrastusmahdollisuudet on omaan makuun liian yksipuoliset. Sitten jos koittaa itse jotain uutta järjestää, niin ei prkl saa muuten kuin alkoholin voimalla ihmisiä liikkeelle.
Kannattaa jättää koko Etelä-Savo väliin.
1,5 vuotta vanha aloitus.
Eiköhän ap jo ole saanut vastsukset kysymykseensä.
Vierailija kirjoitti:
Muutin Helsingistä puolison perässä. Nyt kaduttaa että en vastustellut enempää. Luulin että tänne saisi rakennettua uusia sosiaalisia verkostoja, mutta jos ryyppääminen ei ole se oma juttu, niin on kyllä ihan helvetin vaikeaa. Paikkakuntalaiset ei ole selvinpäin kiinnostuneita muista kuin oman kuppikuntansa ihmisistä. Jos haluaa esimerkiksi johonkin harrastusporukan viestirinkiin niin hommaa saa varautua pohjustamaan vuosia. Ylipäätään harrastusmahdollisuudet on omaan makuun liian yksipuoliset. Sitten jos koittaa itse jotain uutta järjestää, niin ei prkl saa muuten kuin alkoholin voimalla ihmisiä liikkeelle.
Minä allekirjoitan tämän ja olen sieltä kotoisin. Todella kuppikuntaista porukkaa verrattain moneen muuhun kaupunkiin.
Kaunista siellä kesällä on, mutta niin on monessa muussakin paikassa. Itse en muuttaisi takaisin, vaikka maksettaisiin..
Vierailija kirjoitti:
En suosittele Kajaania, aika kaukana kaikesta. Mikkelistä on hyvät yhteydet kaikkialle ja mikkelissä on muitakin eläkeläisiä paljon, joten kavereita varmasti löytyy sekä palveluita.
Asuin Mikkelissä pari vuotta ja useemman kerran kuulin paikallisilta tämän saman, että Mikkelistä on hyvät yhteydet kaikkialle. En kuitenkaan vieläkään oikeen tiedä että mihin kaikkialle sieltä tarkalleen on hyvät kulkuyhteydet. Jostain Lahdesta on aidosti hyvät kulkuyhteydet etelä-suomessa melkein jokaiseen ilmansuuntaan mutta Mikkelissä on aikamoisessa motissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä allekirjoitan tämän ja olen sieltä kotoisin. Todella kuppikuntaista porukkaa verrattain moneen muuhun kaupunkiin.
Kaunista siellä kesällä on, mutta niin on monessa muussakin paikassa
Täysin samat kokemukset myös itsellä. Muutin isommasta kaupungista töiden perässä. Harrasteporukassa taisin olla 4v menossa mukana ennen kuin raaskivat ottaa mukaan saunailtoihin ja muihin vapaa-ajan rientoihin. Piirit on pienet ja varsinkin ulkopaikkakuntalaiset koetaan jotenkin uhkana, jolloin kohtelu on lähinnä kateutta, katkeruutta, kampitusta ja seläntakana puhumista. Kaupunki myös kuolee ja 90% väestöstä on eläkeläisiä. Varsinkin nuoret naiset muuttavat heti 18v täytettyään isoihin opiskelija kaupunkeihin ja jäljelle jää surullisia syrjäytyneitä rassukka miehiä, joiden elämä pyörii alkoholin tai huumeiden parissa. Ei heitä tästä voi syyttää sillä kaupunki muistuttaa viikonloppuisin lähinnä aavekaupunkia. Oman elämäni yksinäisimmät vuodet, enkä muuttaisi enää takaisin mistään hinnasta.
Vierailija kirjoitti:
Mikkelihän on tunnetusti Euroopan sateekaaripääkaupunki.
Sukupuolijakauma riippuu suuresti viikonpäivästä ja yleisestä valtavirroista.
Heteroita siellä ei ole, ellei joku savonlinnalainen ole sattumalta eksynyt paikkakunnalle.
Vai ei enää ole tyttöjä Mikkelistä, jotka tykkää kikkelistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En suosittele Kajaania, aika kaukana kaikesta. Mikkelistä on hyvät yhteydet kaikkialle ja mikkelissä on muitakin eläkeläisiä paljon, joten kavereita varmasti löytyy sekä palveluita.
Asuin Mikkelissä pari vuotta ja useemman kerran kuulin paikallisilta tämän saman, että Mikkelistä on hyvät yhteydet kaikkialle. En kuitenkaan vieläkään oikeen tiedä että mihin kaikkialle sieltä tarkalleen on hyvät kulkuyhteydet. Jostain Lahdesta on aidosti hyvät kulkuyhteydet etelä-suomessa melkein jokaiseen ilmansuuntaan mutta Mikkelissä on aikamoisessa motissa.
Heille kai kaikkialle tarkoittaa Helsinkiä ja Kuopiota, koska niihin pääsee junaa vaihtamatta. Muualle kai sitten ei heidän ole tarvis mennäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaunista siellä ke
Kokeilepa vaihteeksi Kouvolaa. Se on tuo kokemuksesi potenssiin vähintään kolme.
Jotenkin edesmenneen oloinen paikka, eikö ole 1 näitä Suomen 5 destä kriisi paikkakunnasta.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin edesmenneen oloinen paikka, eikö ole 1 näitä Suomen 5 destä kriisi paikkakunnasta.
Sinun kirjoitustaitosi on myös edesmennyt. Muuten, numerot alle kymmenen pitäisi kirjoittaa kirjaimin, ei numeroin, eikä numeroiden taivutuksia tehdä missään nimessä sinun tavallasi.
Itse hyödynnän jokaisen vastaantulevan mahdollisuuden varoittaa ko. kaupungista ihmisiä. Se on ihan maineensa veroinen ihmisineen.
Mitäpä lottoat? Varma saanti👌