Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista pääkaupunkiseudulla on asua? Muutto toiselta puolelta Suomea

Vierailija
06.02.2023 |

Olen miettinyt että muuttaisin pääkaupunkiseudulle.
Asun nyt Pohjois-Suomessa ja työskentelen vuokratyöntekijänä nollatuntisopimuksella.

Töitä on alkanut olla koko ajan vähemmän.
Eikä täällä muutenkaan oikein mikään pidättele.

Katselin tossa työpaikkoja ja pääkaupunkiseudulla näyttäisi olevan oman alan töitä tarjolla ja vielä vakituisia työsuhteita.
Mietin että voisin hakea noita paikkoja.
Eniten oman alan töitä on tarjolla Vantaalla, mutta muuallakin pk-seudulla.

Minkälaista pääkaupunkiseudulla on asua?
Onko asumisen hintataso joka paikassa kallis?

Kommentit (1010)

Vierailija
981/1010 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa voi vuokrata rivariasunnon 40m2 alle 700€ Leppäkorvesta Vantaalta.

Onko kaksio? 

Vierailija
982/1010 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Hesoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/1010 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesasta muuttaa koko ajan ihmiset pois nimittäin on SAASTA porukat koko paikassa EI MISSÄÄNNIMESSÄ pidä sinne mennä!!!

Vierailija
984/1010 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesasta muuttaa koko ajan ihmiset pois nimittäin on SAASTA porukat koko paikassa EI MISSÄÄNNIMESSÄ pidä sinne mennä!!!

Varsinkin Espoossa, mutta jonkinverran myös Helsingissä ongelmia tulee, jos naapuriin sattuu joku NIMBY-tyyppinen häirikkö, mut suurin osa Helsinkiä on hyvinkin avarakatseista aluetta.

Vierailija
985/1010 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ihmiset käyvät esim. Helsigissä tai Vantaalla töissä, mutta asuvat jossain radanvarsikunnassa.

Junayhteydet ovat nopeita.

Viihdyn hyvin. En haluaisi asua entisillä kotikulmilla, jossa tärkeä puheenaihe on kaikkien asiat (myös selän takana), koska kaikki tuntevat toisensa, ovat enimmäkseen sukuakin keskenään. Hrrr...

Vierailija
986/1010 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tännehän nimenomaan muutti ennätysmäärä väkeä viime vuonna: https://kaupunkitieto.hel.fi/fi/vaeston-maara-kasvoi-helsingissa-ennaty…

Vierailija
987/1010 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan periaatteessä harmittaa, että valtio poliittisella ohjauksella, investoinneilla, tunninjunilla ja muulla keplottelulla yrittää tarkoituksella autioittaa muun Suomen. Kehitys ei ole kokonaisuuden kannalta lainkaan hyvä. Omavaraisuus, maanviljely, maanpuolustus, huoltovarmuus, turismi ja ihmisten kokemus yhdenvertaisuudesta kärsivät, kun laajasta maasta yritetään naurettavasti tehdä jotain yhden kaupungin "metropolia".

Vierailija
988/1010 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli aikoinaan muuttaa työn perässä ja tänne on jääty sitten ja perustettu perhe ... en olisi varmaan lähtenyt mutta pikkupaikkakunnalle työttömäksi sosiaalipummiksi jääminen juopporemmin seuraan ei oikein ollut mua varten ... täällä vaan on asuminen aivan liian kallista ja en siis asu "kaivopustossa" 

Vierailija
989/1010 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen paras paikka asua palveluiden, kulttuurin, työpaikkojen ja muiden osalta, mutta totta on toki että maksaa enemmän kuin provinssikaupungit. Itse en asuisi muualla, liian ahdasmielistä.

Provinssikaupungit :D No, hyvä että viihdyt siellä tsadissa "värikkään" porukan keskellä. Itse en muuttaisi pk-seudulle mistään hinnasta. 

On muuten jännä, miten te, jotka ette täällä asu, tiedätte kaiken meitä niin paljon paremmin vaikkapa tuosta "värikkyydestä".

Jaa. Itse asun Espoossa. Olen Helsingissä töissä. Lapset varmaan tänne jäävät. Jostain syystä olen jo pitkään pitkään pitkään toivonut että osaisin lähteä täältä jonnekin muualle. Onhan täällä kaikkea aktiviteettia. Täällä on vaan minun mielestä liikaa kaikkea.

Nuorimmainen menee lukioon. Se kolme vuotta varmaan ole jo päällä, mutta sitten tai jonnekin muualle. Elän selvästi sellaista sit ku -elämä. En tykkää tästä jahkailusta, muttaku en tiedä miten muutoksen tekisi.

Kokeile aapee.

Lähdet vaan testaamaan sitten näet-  ja voit aina palata -tai saada todeta että pk-seutu on sinulle hyvä 

Vierailija
990/1010 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilemaan vaan. Itse asun täällä. Voisin hyvin muuttaa pois. Työ ja perhe on täällä, niin täällä jämähtäneenä olen. En erikoisesti tykkää. 

Vierailija
991/1010 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tännehän nimenomaan muutti ennätysmäärä väkeä viime vuonna: https://kaupunkitieto.hel.fi/fi/vaeston-maara-kasvoi-helsingissa-ennaty…

Älytöntä. Miksi kaikki pakkaa tänne?

Miksi ei työpaikkoja ja kouluja ja kaikkea aleta tarjota muualla?

En tajua miksi tämä pk-seutu olisi mukamas jitenkin hieno. Ei ole.

liikaa kaikkea nykyään.

Vierailija
992/1010 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin Espoossa, mutta jonkinverran myös Helsingissä ongelmia tulee, jos naapuriin sattuu joku NIMBY-tyyppinen häirikkö, mut suurin osa Helsinkiä on hyvinkin avarakatseista aluetta.

Varsinaista älyllistä ja 🙃 perusteltua  dialogia siinä.🙄🙄🙄🕺🏼🕺🏼

Vierailija
993/1010 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatat ap yllättäen viihtyä täällä. Parhaiten näyttävät "tietävän" ongelmista ne jotka asuvat muualla. Kokeile ilman muuta asumista pk-seudun paikkakunnilla ja vähän riippuu siitä missä tuleva työpaikkasi sijaitsee, niin myös pk-seudun ympärillä olevat paikkakunnat voivat olla sinulle kivoja asuinpaikkoja. Riippuu täysin siitä millaisessa viihdyt parhaiten.

Pohjoisessa Kerava, Järvenpää, siitä sitten lännen suuntaan, niin tulee Nurmijärvi, Tuusula, Hyvinkää, Nummela, Veikkola, Kirkkonummi jne. Näistä osasta juna tuo pk-seudulle nopeasti, osasta lyhyt ajomatka (myös Bussit kulkevat) esim. Espoon tai Vantaan suuntaan. Ja etuna se, että asuminen on halvempaa.

Vierailija
994/1010 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on ihan kiva paikka asua. Pitäisi vaan olla jokunen tuttu, että viihtyy. Yli 60 vuotta täällä asuneena muuttaisin vain ulkomaille isompaan kaupunkiin. 

Vierailija
995/1010 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallista!!

Vierailija
996/1010 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuhkia, melua, saasteista ilmaa, ahtautta, jengiytymistä, jatkuvaa suorittamisen ja kiireen tuntua, varuillaanolon tarvetta, kallista. 

Teatteria, oopperaa, museoita, niitä on. Pitkä matka luonnonrauhaan, tyyneyteen.

Mistä kukin tykkää.

Vierailija
997/1010 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten moni täällä on jo todennut, ympäryskunnat on hyvä vaihtoehto, jos kaupungin liiallinen vilske ei houkuttele. Jos asuu radan varressa lähellä asemaa, ei autoakaan tarvitse. Toki bussiyhteyksiäkin on, mutta usein ovat junaa hitaampia.

Itse olen junantuoma Savosta, ja juurtunut nyttemmin Kirkkonummelle niin että voi kuvitella muualle muuttavani. Espoon ja Helsingin työpaikat ja palvelut on helposti saavutettavissa. Asun metsän keskellä, sieni ja marjamaastot alkavat takaovelta. Ikkunoista katsoessa ei näy kiun kaunista luontoa ja metsän eläimet pyörii pihalla (ja syö kaiken mitä yrittää kasvattaa). Luonnon rauhasta huolimatta rautatieasemalle, ja Kirkkonummen keskustan kaupoille kestää 5 min autolla tai 10 min fillarilla. Helsingin keskustaan 30 min autolla. Aika täydellinen paikka asua omasta mielestäni.

Vierailija
998/1010 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
999/1010 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin muuttamassa. Onko ne Vantaan halvat alueet todella levottomia?

Vierailija
1000/1010 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekkin muuttamassa. Onko ne Vantaan halvat alueet todella levottomia?

Varmaan tietyt talot on sellaisia jossa ei ole ehkä kovin kivaa asua. Paljon asioita myös liioitellaan. Kun lähiöllä on huono maine siinä on oikeasti vähän sellaista ektrahuono alue lisää.

Mutta kaukana ne on kaikesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi