Ystävän vaatimukset omista vauvakutsuistaan
Onko teidän muiden ystävät pyytäneet järjestämään itselleen vauvakutsuja? Ystäväni vihjaili ensimmäistä lasta odottaessaan useasti, että vauvakutsut olisivat ihanat - tämä kaveriporukalla tiedettiin kyllä vihjailemattakin, ja järjestettiin juhlat. Vuokrattiin ihan kivenheiton päästä ystävän kodista tosi kiva ja idyllinen tila, joka koristeltiin viimeisen päälle. Oli paljon kaikkea syötävää, ja lahjapöytäkin oli melkoinen. Ystäväkin tuntui nauttivan juhlista.
Nyt odottaa toista lastaan (lapsilla tulee olemaan tosi pieni ikäero), ja vihjaisi taas vauvakutsuista. Ei siinä mitään, ihan mielellämme aloimme juhlia suunnittelemaan, ehkä kuitenkin vähän pienemmässä mittakaavassa kuin edellisiä, joista kuitenkin lyhyt aika. Nyt on vain yhtäkkiä alkanut tulla suorastaan vaatimuksia, haluaa juhlat ehdottomasti pidettävän kotonaan, haluaa ainakin vaippakakun ja "kiva olisi ehkä nää pari pientä juttua vauvalle", ja lista kaikesta mieluisasta syötävästä ja tarjottavasta. Ja lista myös mitä koristeita haluaa. Ja niin, nämä pitäisi yllärinä saada järjestettyä. Meni oikeasti hieman maku touhusta... Ja tuli vähän olo, että oliko ne ensimmäiset vauvakutsut sittenkin jotenkin epämieluisat, vaikka kovasti yritettiin toiveet ja kaikki vihjailut ottaa huomioon.
Ei kai tällä postauksella sen suurempaa painoarvoa ole, teki vain mieli vähän purkaa omaa harmitusta koko hommasta.
Kommentit (62)
Nyt yön yli märehdittyä ärsyttää koko juhlan järkkäily entistä enemmän. Enkä ole ilmeisesti ainut, juhlajärjestelyiden wa-ryhmässä ystävämme toisella paikkakunnalla asuva ystävä sekä miehensä sisko kilpaa ovat tekemässä sitä tätä ja tuota, muut ovat ryhmässä hiljentyneet ja moni ilmoittanut jo, ettei pääsekään paikalle.
Taidan itsekin ilmoittaa olevani estynyt, pitäkööt pienemmällä porukalla sitten miten hulppeat juhlat tahansa :D
Aiemmin ystävä kyllä on osallistunut muiden juhlien järjestelyihin, mutta ensimmäisen lapsen jälkeen on ollut niin kiireinen, "en muista enää mitään näillä äitiaivoilla", ja lapsiperhearki on niin aikaa vievää ja tarkoin aikataulutettua ettei oikein pysty mitään muuta tekemään kuin olemaan 24/7 lapsen kanssa.
Ei ole siis muille mitään juhlajärjestelyitä ehtinyt edes olemaan hänen ensimmäisen lapsensa syntymän jälkeen, mutta epäilen että hieman heikohkoa voi olla hänen osallistumisensa vastaaviin nykyään, ikävä kyllä.
Tää ois ollu mulle hyvä, kun olin raskaana. Olin niin huonovointinen, että raitis ilma olis auttanut kestämään oksentamatta :D.
Ja joo, kolme lasta. Eikä yhtiäkään juhlia etukäteen. Joskus ensimmäisen lapsen jälkeen hyvä ystävä kysyi, että en sitten järjestänyt vauvakutsuja. Totesin, että ei kai niitä yleensä itse järjestetä. En siis osannut odottaakaan, olivat aika uusi juttu siihen aikaan.
Perheellisiä ystäviä on, yhdelle on järjestetty kutsut, mutta hänellä on tiivis ystäväporukka, joten meitä muitakin kutsuttiin sitten mukaan.