Ystävän vaatimukset omista vauvakutsuistaan
Onko teidän muiden ystävät pyytäneet järjestämään itselleen vauvakutsuja? Ystäväni vihjaili ensimmäistä lasta odottaessaan useasti, että vauvakutsut olisivat ihanat - tämä kaveriporukalla tiedettiin kyllä vihjailemattakin, ja järjestettiin juhlat. Vuokrattiin ihan kivenheiton päästä ystävän kodista tosi kiva ja idyllinen tila, joka koristeltiin viimeisen päälle. Oli paljon kaikkea syötävää, ja lahjapöytäkin oli melkoinen. Ystäväkin tuntui nauttivan juhlista.
Nyt odottaa toista lastaan (lapsilla tulee olemaan tosi pieni ikäero), ja vihjaisi taas vauvakutsuista. Ei siinä mitään, ihan mielellämme aloimme juhlia suunnittelemaan, ehkä kuitenkin vähän pienemmässä mittakaavassa kuin edellisiä, joista kuitenkin lyhyt aika. Nyt on vain yhtäkkiä alkanut tulla suorastaan vaatimuksia, haluaa juhlat ehdottomasti pidettävän kotonaan, haluaa ainakin vaippakakun ja "kiva olisi ehkä nää pari pientä juttua vauvalle", ja lista kaikesta mieluisasta syötävästä ja tarjottavasta. Ja lista myös mitä koristeita haluaa. Ja niin, nämä pitäisi yllärinä saada järjestettyä. Meni oikeasti hieman maku touhusta... Ja tuli vähän olo, että oliko ne ensimmäiset vauvakutsut sittenkin jotenkin epämieluisat, vaikka kovasti yritettiin toiveet ja kaikki vihjailut ottaa huomioon.
Ei kai tällä postauksella sen suurempaa painoarvoa ole, teki vain mieli vähän purkaa omaa harmitusta koko hommasta.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Erikoinen ystävä sulla.
On, joo. Joko on vihitty, häät vimpan päälle? Koska HÄN haluaa :D
Apua, en ottais kuuleviin korviinikaan mitään vaatimuksia "yllätys"juhlien suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoinen ystävä sulla.
On, joo. Joko on vihitty, häät vimpan päälle? Koska HÄN haluaa :D
Ei ole vielä, eikä toivottavasti vihille ihan heti paukkaa. Tätä menoa ei nimittäin kyllä oma kukkaro kestä kyseiselle ystävälle tarpeeksi mieluisia polttareita järjestää :D
Onko tuollaisia ihmisiä oikeasti olemassa? Tai millaisten ihmisten kanssa te oikein olette? Jos mulla olisi tuollainen kaveri tai ystävä, ei olisi kauaa.
Jos on noin tarkkaa, niin saa järjestää itse. Yleensähän ne on enemmän yllätysjuhlien tyyppinen. Toki järjestäjä jollain keinolla hankkii tietoja, jos ei jo vanhastaan ole, mikä olisi erityisesti juhlittavan mieleen.
Nuo ekat oli hippasen ylimitotetut🤣
Mulla olisi juuri nyt niin kiireistä töissä, että en ehtisi järjestämään. Voi hitsi voi harmi.
Ei tuollaisessa tarvitse leikkiä mukana.
Onko hän koskaan järjestänyt sinulle mitään?
Siinähän karisee jo puolet yllätyksestä jos kaikki tehdään mamman vaatimusten mukaan. Viekää se laavulle makkaranpaistoon ja tuupatkaa vaippapaketti sen kainaloon. Oppiipa käyttäytymään.
On oikeasti jotenkin lohduttavaa kuulla, etten olekaan ehkä ihan turhaan näreissäni kun tuntuu siltä ettei mikään riitä! :D
On kyllä ollut mukana järjestämässä omia polttareitani, jotka olivat oikein mieluiset ja onnistuneet.
Tuo ehdotus makkaranpaistosta laavulla oli kyllä mainio! Itse asiassa melko läheltä heidän kotiaan sellainen löytyy, ei tarvitse kovin kauas matkustaa. Niin siinähän melkein jo toteutuisi se kotona järjestäminen.
Ne järkätyt yhdet ensimmäiset juhlat olisi samalle ihmiselle riittänyt, muiden juhlien saaden itse järjestellä.
Itse en osallistu enkä järjestä vauvajuhlia toisesta lapsesta. Joku raja. Vauvajuhlien alkuperäinen tarkoitus on kerätä läheisimpien toimesta tuoreelle perheelle vauvan tavaraa, kun niihin menee paljon rahaa ja aikaakin shoppailuun uppoaa. Toisen lapsen kohdalla käytetään niitä jo olemassa olevia tarvikkeita.
Ei vauvakutsuja, mutta polttarit kyllä. Oi sitä vaatimusten listaa 😅
Siinä saa ihan hyvin tapettua kavereiden innokkuuden järjestää yhtään mitään.
Tuollaisia ystäviä? Millainen ihminen haluaa vaippakakun?
Miksi muut joutuvat maksamaan jonkun toisen juhlat? Tilatkoon itse kotiin tarjoilut ja kutsukoon ystävät juhlimaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuollaisia ihmisiä oikeasti olemassa? Tai millaisten ihmisten kanssa te oikein olette? Jos mulla olisi tuollainen kaveri tai ystävä, ei olisi kauaa.
Kuule ihan tavan ihminen voi seota yks kaks. Nähty on. Eivät kai itse sitä tajua hää/-vauvapäissään.
Onkohan meillä sama ystävä? :D
Minulla myös ystävä jolle muutama vuosi sitten järjestettiin kutsut. Lapsen kummitädille teki listan keitä haluaisi kutsuilla olevan paikalla, ei muuta. Toisen lapsen kohdalla alkoi myös erittäin ajoissa vihjailemaan kutsuista, tarvittavista lahjoista yms, jotka toki sitten järjestettiin. Tuntui, että tämä äiti (tottakai, miksei) halusi vaan ilmaista tavaraa tselleen/lapsilleen.
Kumpiinkin juhliin tehtiin kunnon tarjottavat (joita jäi toki liikaa, saipahan tuleva äiti seuraavaksi viikoksi syötävää) tuotiin kunnon lahjat ja kerättiin porukalla lahjakortti äidille. Ilmainen ruokakaan seuraaville päiville ei varmasti haitannut, heillä kaikki juhlat/illanistujaiset (jotka oltu heillä) menty nyyttärimeiningillä. Itse eivät millään tarjoaisi/ostaisi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisia ystäviä? Millainen ihminen haluaa vaippakakun?
Kai se vaippakakku täytyy someen kuvata. "Katsokaa, miten suosittu minä olen!"
Ensiksikin vauvakutsut kuulostaa lapselliselta ja Amerikoista matkitulta jutulta. Miksi ihmeessä pitää järjestää jotain mahottomia pippaloita sen takia kun joku saa tenavan? Ja jos ootte yhdet jo järkänneet niin mä jättäisin toiset väliin. Mä en tajua tämmöistä vouhotusta. Sitten kun se muksu syntyy nii taas ootetaan lahjoja ja muistamisia. Ja kun kastetaan/pidetään nimiäiset niin eiköhän jälleen pidä muistaa ja ostaa ties mitä. Ihan älytöntä.
Erikoinen ystävä sulla.