Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytin ehkäisypillereitä 35 vuotta ja kun lopetin ne nyt oli ihan mieletön muutos

Vierailija
05.02.2023 |

Aloitin cerazetten 15-vuotiaana kun aloin seurustella. Siitä lähtien syönyt niitä, nyt olen 50v. Toki tauot kun lapset syntyivät, mutta muuten käytössä. Ei ole koskaan ollut seksihaluja, miesten huomio ei voinut vähempää kiinnostaa (olen aina ollut ns. kaunis nainen).
Kesän alussa jätin nuo pillerit pois, ja voi jestas mikä muutos. Ensinnäkin onnistuin laihduttamaan, toiseksi seksihalut ilmaantuivat, kolmanneksi tunsin itseni naiseksi!
Nyt on sellainen olo, että olenko pilannut elämästäni noiden hormonien vuoksi 35 vuotta???

Kommentit (141)

Vierailija
121/141 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läntisen maailman naisten ympärileikkaus 👹

Pitää naiset aisoissa kun ovat epäviehättävämpiä ja haluttomia, lässähtäneempiä versioita todellisesta itsestään.

Ei vaan oikein ajateltu mitä tää tekee ympäristölle, kun hormonijäämät valuu vesistöihin.

PS. Miksi ette käytä kuparikierukkaa, keskeytettyä yhdyntää, kumia silloin kun haluaa ns. laueta sisään, pessaaria yms.? Onhan niitä vaihtoehtoja hormoneille.

Ai miksi en käytä kuparikierukkaa? No siksi että en halua että elimieni sisälle tungetaan kivuliaasti ilman puudutusta mitään kapistuksia jotka sitten jätetään sinne ja ne voivat hetkenä minä hyvänsä laskeutua liian alas ja aiheuttaa kipuja ja menettää tehonsa. Tunnen myös kolme lasta jotka ovat syntyneet "kierukka kädessä".

No entä keskeytettyä yhdyntää/varmoja päiviä? Koska tulin raskaaksi tätä keinoa käyttäessäni. Ei toki haitannut sillä meille oli tarkoituskin tulla yksi lapsi, mutta toista lasta en missään nimessä halua joten aloitin minipillerit nopeasti synnytyksen jälkeen. Ovat oikein mainiot.

Vierailija
122/141 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää alistuko hormonaaliseen ehkäisyyn.

Pitkässä suhteessa miehelle vasektomia.

Miehellä on ihan vastaava oikeus päättää omasta kehostaan kuin naisillakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/141 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi ettei ole, ihan lainkin silmissä. Valtio rajoittaa miesten oikeutta päättää omasta kehostaan muutamallakin osa-alueella, naisilla vastaavia rajoituksia ei ole.

Tätä kutsutaan tasa-arvoksi.

Vierailija
124/141 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillerit vei salakavalasti minulta elämänhalun. Mikään ei enää kiinnostanut tai tuntunut miltään.

Heti parin päivän päästä kun olin lopettanut pillerit, huomasin selkeän muutoksen ja se oli ihan älyttömän hienoa. Kuin olisin saanut elämäni takaisin. 

Ei enää koskaan mitään tuollaisia pillereitä.

Vierailija
125/141 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ehkäisy tietenkään ole miehen velvollisuus...

Vierailija
126/141 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ei, miehen velvollisuus on vastata ehkäisyn käyttämättä jättämisen seurauksista.

Vierailija
127/141 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
128/141 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nyt on sellainen olo, että olenko pilannut elämästäni noiden hormonien vuoksi 35 vuotta???"

Olet. Itse olen vakaasti tätä mieltä. En ole itse koskaan edes pystynyt käyttämään pillereitä aurallisen migreenin takia (enkä ole halunnutkaan) ja ihan aina on ollut vahvat seksihalut ja olen halunnut seksiä yleensä aina useammin kuin miesystäväni. Myös orgasmi on aina ollut helppo saada, joten nautin seksistä niin paljon etten edes muista  että olisin ikinä vielä oman miehen kanssa kieltäytynyt.

Muiden naisten haluttomuusjuttuja lukiessa olen laskenut yksi plus yksi ja tullut siihen tulokseen, että surullisen moni nainen pilaa oman luonnollisen sukupuoliviettinsä ja seksielämänsä hormonilääkityksellä. 

Vierailija
129/141 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan varma, että 100-200 vuoden päästä hormonaalista ehkäisyä kauhistellaan samaan tapaan, mitä me kauhistellaan nyt asbestin, lyijymaalin ja arsenikin käyttöä kodintuotteissa ja normaalissa elämässä 1800-luvulla ja 1900-luvun puolella. Koko ajan opitaan lisää, ja monet "turvalliset" jutut muuttuvat ajan saatossa aidosti vaarallisiksi.

Itse jouduin nyt nelikymppisenä ottamaan kierukan sairaudenhoitoon. On kyllä auttanut siihen sairauteen hyvin, mutta huomaan näinkin vähäisellä hormonimäärällä muutoksia entiseen. On tullut lisää painoa, käsissä ja jaloissa kasvaa enemmän karvaa, hormonaalinen akne on vähentynyt mutta ne vähäiset aknet kestää pidempään ja lidibo on romahtanut ainakin puolella.

Vierailija
130/141 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että tulit raskaaksi

Vierailija
131/141 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksette vaadi kumia mihiltänne?

Allergiat. Jos kumin materiaali sopii, liukaste ei sovi. Jos liukaste sopii, materiaali ei sovi.

Vierailija
132/141 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sait miehen kun miehet ei kiinnostanut? Ja miten lapset kun seksi ei kiinnostanut?

Velvollisuusvalinta?

Pillerittömänä naisena on helpompi lähteä ns. miesmetsälle ja seksistäkin saa enemmän irti. 

Jopa vahinkoraskauden. Ootko inseli vai hopeavesiakka?

Vierailija
133/141 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä käyttänyt hormoniehkäisyä enkä tule käyttämään. Tähän asti on pärjätty kondomeilla, pian on ajankohtaista lasten hankinta ja sitten kun lapsiluku täynnä, niin voin harkita kuparikierukkaa tai lady-compia. Mutta ehdottomasti vain hormonittomat vaihtoehdot tulevat kysymykseen. Haluan nauttia seksistä, enkä pilata halujani lääkkeillä.

Vierailija
134/141 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen tämä hormoniehkäisyvastaisuususkonto.

Asiantuntemus näkyy puuttuvan kokonaan. Kuka tätä ideologiaa julistaa ja miksi, joku naisten vapauden rajoittaja? Gileadisti?

Vierailija
135/141 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksette vaadi kumia mihiltänne?

Allergiat. Jos kumin materiaali sopii, liukaste ei sovi. Jos liukaste sopii, materiaali ei sovi.

Lateksivapaiden kondomien valikoima on tosiaankin luvattoman huono. Sääli sinällään koska tuntuvatkin paremmalta hyvän lämmönjohtokykynsä ansiosta.

Vierailija
136/141 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen tämä hormoniehkäisyvastaisuususkonto.

Asiantuntemus näkyy puuttuvan kokonaan. Kuka tätä ideologiaa julistaa ja miksi, joku naisten vapauden rajoittaja? Gileadisti?

Nimenomaan hormoniehkäisyn tuputus on sitä naisten vapauden vastaista. Halutaan laimentaa naisten luonnolliset seksihalut ja nautinto lääkkeillä, jotka leikkaavat libidoa rankasti. Samalla saadaan naiset mukautumaan siihen, että aina nainen on se, jota pitää lääkitä ja rajoittaa, eikä mies. Naisten pitää vetää lääkkeitä ja kärsiä sivuvaikutuksista, jotta mies voi vedellä paljaalla. Vaikka ne sivuvaikutukset vähentävät seksin nautinollisuutta naiselle, sillähän ei ole väliä.

Vierailija
137/141 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hyvinvointi taas on täysin riippuvainen e-pilleristä, mutta se onkin itselleni ensisijaisesti lääke PCOS-oireisiin. Halut on ihan normaalit, mieliala hyvä ym. Ilman pilleriä olen aknen peitossa oleva vakavasti masentunut ja ahdistunut raivohullu. Ainoa haittavaikutus limakalvojen kuivuminen mutta siihen on onneksi lääke ja voiteet olemassa.

Vierailija
138/141 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi mies päättää naisen kehosta. Miehen on annettava suostumus siihen, että naiselta voi katkoa piuhat. Puhumattakaan kaikista niistä naisista, jotka mies on painostanut ja uhkaillut tekemään abortin.

Vierailija
139/141 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi mies päättää naisen kehosta. Miehen on annettava suostumus siihen, että naiselta voi katkoa piuhat. Puhumattakaan kaikista niistä naisista, jotka mies on painostanut ja uhkaillut tekemään abortin.

Ai niinkö paha mies olikin? Lähetetäänkö feministien kuolemanpartio asialle?

Vierailija
140/141 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niinkö paha mies olikin? Lähetetäänkö feministien kuolemanpartio asialle?

Harvemmin kai nainen uhkailee miestä, että abortoi tämän sikiön, jos mies ei suostu tekemään jotain.

Kaikki tämä liittyy ehkäisyyn ja lastensaantiin. Toki myös aviovaimolta kysytään mielipide, kun mies haluaa vasektomian. Yksinään steriloinnin saa vain ilman parisuhdetta ja silloinkin yli kolmikymppisenä tai kolme lasta maailmaan saattaneena (miehelle paljon helpommin tehty kuin naiselle). Minusta on törkeää, että puolisolla on minkäänlaista sananvaltaa toisen kehoon silloin kun ei ole kyse piuhojen irrottamisesta kasviksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan