Työttömyys ei aina tarkoita että----
Ihminen on luuseri, suomalainen kulttuuri on jotenkin jännä siinä mielessä että täällä kaikki perustuu työhön. Ihminen kirjaimellisesti määritellään työnsä ja ammattinsa puolesta, ei niinkään minkälainen hän on ihmisenä.
Teeveessä näytetään työttömistä aina ne ääripäät, koska se myy. Tv ei koskaan näytä työtöntä kuka pitää itsestään huolta, on fiksu, treenaa yms koska se olisi "tylsää" katseltavaa. Eli siis normaalia ihmistä kellä ei vaan syystä tai toisesta ole työpaikkaa.
Monesti työttömästä on sellainen kuva että hän makaa sohvalla ja juo olutta, tämä ei pidä paikkaansa ollenkaan suurimmassa osassa työttömiä.
Ihmisillä on eri syitä työttömyyteen, ihminen ei aina ole "päämäärätiedoton" jos hänellä ei syystä tai toisesta ole työpaikkaa.
Koittakaa ymmärtääja nähdä välillä faktat, ja lopettakaa sen median luoman illuusion levittäminen.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen elämäntapatyötön. Vapaa-aika on minulle tärkeämpää kuin raha.
Kumoan nyt muutaman naisten ennakkoluuloista:
1. Olen absolutisti
2. Olen hyvin koulutettu (peruskoulu, lukio, ammattikoulu)
3. Liikun päivittäin
4. Asun vuonna 2020 valmistuneessa luhtikerrostalossaMinä olen niin paljon enemmän kuin elämäntapatyötön.
Millä perusteella katsot, että muiden pitäisi maksaa elämisesi?
Miksi työnantajan pitäisi maksaa sinulle palkkaa? Eihän sinulla olisi työtä ilman työnantajaa.
Täh? Kyse on tietenkin vaihdannasta. Annan työtä ja saan rahaa.
Minun työpaikallani on ollut maisteritason työttömiä tällä 9e orjapalkalla. Ovat koulutetumpia kuin minä ja varmaan kuluttavat sohvaa ja alkoholiakin vähemmän kuin minä. Silti monella saattoi olla jo pidempi työttömyys takana. Mihinkään hanttihommiin eivät pääse liian korkean koulutuksen takia.
Aina voi tietty kouluttautua uudelleen, mutta ei sekään takaa työpaikkaan. Kaikista ei vain ole sairaanhoitajaksi ym. Opiskelu voi myös olla vaikeaa, jos on jo perustanut perheen ja jollain ne lapset pitäisi elättää. Itse opiskelin vuoden uutta alaa, mutta oli pakko lopettaa vuoden jälkeen, koska rahat eivät riittäneet enää ruokaan. Sain siis opintotukea ja otin opintolainaa. Oli pakko palata takaisin vanhaan työhön ja muistoksi jäi 6000e velkaa tästä pikku kokeilusta.
Olisin voinut maksaa oman osuuteni lennoista, mutta veljrni halusi maksaa. Olisiko minun pitänyt kieltäytyä ja vedota siihen, että joku suomiakka alkaa muuten jankuttamaan tästä minulle jollakin hikisellä foorumilla?
Menen nyt lukemaan kirjoja. Etsi uusi kiusattava.