Imuroitteko koskaan kattoa?
Huomasin siis vasta eilen kotitöitä tehdessäni, että meillä kattokin oli aika pölyinen. Keksin sitten, että imuroin sen kun varsi kuitenkin ylettää sinne asti ja katon väri vaaleni hetkessä vaaleanharmaasta takaisin kuulaan valkeaksi! Asumme siis muutama vuosi sitten valmistuneessa asunnossa eikä kattoa tietääkseni ollut mitenkään puhdistettu aikaisemmin.
Mikäli ette vielä imuroi myös kattoa, suosittelen aloittamaan sen heti!
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä kuinka moni on imuroinut kattonsa ulkopuolelta? Niinpä. Ehdottomasti nyt kaikki imuroimaan kattoa.
Älkää antako hulluille ideoita, ulkona on vielä liukasta
Muovinen lumilapio on kauden ulkokattojen puhdistusväline.
Vierailija kirjoitti:
Taas jonkun Hormoonihannan aloitus. Naiset itse tekevät elämästään helvettiä.
Kyllä minä hallini katon ja valaisimet puhdistan pölyistä säännöllisesti.
M
Aikoinaan naureskeltiin Kyllikki Virolaiselle, taisi siihen aikaan olla vielä Stenros. Hän kun telkkarissa suositteli ihmisiä pesemään säännöllisesti pihakiviään, en muista mainitsiko juuri hän sitä että pihan koivunrungot olisi hyvä pyyhkäistä ainakin kerran kesässä. Oliko tuon ohjelman nimi muuten "Meillä kotona"?
Seinätkin pitäisi pyyhkiä joskus kuivalla mikroliinalla. Jatkovartta suosittelen. Kyllä se pöly asettuu joka paikkaan. Vai miksi esim.peilejä pitää pyyhkiä.
popcorn katto ei varmaan hirveästi tykkäisi imuroinnista.
Vierailija kirjoitti:
Mä lakaisen harjalla, pöly laskeutuu lattialle ja imuroin sen siitä. Kun kerta helpompiakin konsteja on. Sitäpaitsi imurin suulake naarmii.
NAARMII X"""""""""DDDDDDDDDDD NAARMII !!!!!!! Miksi käytät tuollaista epäsanaa?????
Meillä puupaneeli katossa ja kyllä sinne hämähäkinseittejä ja pölyä tulee. Pesen mopilla. Kostealla pyyhin.
Kerrostalossa imuroin naapurin iloksi katon joka päivä.
Meillä tai maalla, Itä-Savossa (sisä-) katto oli "matto". Setän serkun kanssa pestiin tuvan seinät eli hirret. Pyyhin hämähäkin seittejä pois katonnurkasta: kommentoi: "Meinasit sie pestä matonkin?" :)
Putsasin kattoni, hinkkasin vetelemällä kuivat.
Miksi osasta on niin hauskaa, että jotkut siivoaa myös katon? Ihan päivän selvää, että vähintään kerran vuodesta pestään koti lattiasta laipioon. Tosin osa ei lakanoitakaan vaihda kuin juhannuksena ja jouluna.
Kyllä minä joskus huiskaisen katon kulmista pölyä tai jotain nöhtää. Imuroin aika usein oven ulkopuolella olevan kynnysmaton. Tietenkin olen puistellut se ensin enimmistä kivistä. Painepesurilla tulee pestyä pihakiviä, terassia, pihakeinua ja vähän kaikkea pihalla olevaa tavaraa. Ikkunalaudat ja rännit pyyhkäisen myös aina silloin tällöin. On muuten talo ihan eri näköinen jos valkoiset vesikourut pesee puhtaaksi.
Joillakin on sellaiset läävät, että ei imuroida edes lattioita. Sitten vielä kehuskellaan sillä.
Tottakai imuroin, kerran vuodessa, näin keväisin yleensä. Eilen imuroin makuuhuoneen seiniä ja kattoja myöten. Imuroin myös oven päällisen ja listat, ja ennen kaikkea makuuhuoneen lampun, joka kerää hyvinkin pölyä.
Sama jatkuu pikkuhiljaa pitkin taloa, paitsi lasten huoneet saa mies imuroida lastensa kanssa. Meillä on haltexia osassa katoissa, ja siellä missä on mdf, niin myös pyyhin katot nihkeällä.
Mulle se on se ja sama imuroiko muut, ihmettelen vain miten se hiertää noin kovasti että joku muu tajuaa putsata katonkin.
En, katto on 5 metrin korkeudessa. Muutenkin minulla käy siivooja.
Vierailija kirjoitti:
popcorn katto ei varmaan hirveästi tykkäisi imuroinnista.
Tykkää hyvinkin, ja popcornkatto lisäksi pölyyntyy maalattua levyä enemmän kun on epätasainen.
Vierailija kirjoitti:
Mä lakaisen harjalla, pöly laskeutuu lattialle ja imuroin sen siitä. Kun kerta helpompiakin konsteja on. Sitäpaitsi imurin suulake naarmii.
Ei naarmuta, kunhan on oikeanlainen suulake, sellainen harjamainen.
Pyyhin katot aina välillä mikrokuituliinalla, pölyä sinne kyllä kertyy. Mutta olenkin siiviushullu
Robotti-imuri hoitaa sen päivittäin.
Taas jonkun Hormoonihannan aloitus. Naiset itse tekevät elämästään helvettiä.