Miksi sitä sukupuolta pitää saada vaihtaa enintään kerran vuodessa?
Tuo on minusta hämmentävää, jos sen kerran saa korjattua oikeaksi niin miksi pitää olla mahdollista vaihdella sitä edes takaisin?
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on valtava houkutus ihan vaan vitsinä vaihtaa vuodeksi sukupuoli.
Samoin.
Pitäiskös tehdä joku massatapahtuma kun ei muuten meinaa sisu riittää?
Ihan protestiliikkeenä tälle hölmöilylle.
Saakohan anteeksi vanhat ja tilalle uudet velat , lainat ja pikavipit joka kerta kun Hetu vaihtuu ? Entä rikokset ja tuomiot ?
Vierailija kirjoitti:
Saakohan anteeksi vanhat ja tilalle uudet velat , lainat ja pikavipit joka kerta kun Hetu vaihtuu ? Entä rikokset ja tuomiot ?
Tottakai velat nollantuu.
Kukaan toisen lainoja maksa.
Ja puhdas rikosrekisteri tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsee uimahallin saunaan kattelee pikkutyttöjä.
Tähänhän sitä aina vedotaan, veikkaan kyllä että tirkistelijälle tulee äkkilähtö (kulkuset mustiksi potkittuna) saunasta. Aivan sama mitä on ilmoittanut sukupuolekseen. Siitä olen kyllä samaa mieltä että sukupuolen vaihto pelkällä omalla ilmoituksella on älytön.
Pahoinpitely syyte ja korotetulla rangaistuksella koska rikoksen syy on sukupuoli. Ai ai!
Vierailija kirjoitti:
Älkäähän nyt. Ei tavallinen ihminen mihinkään sukupuolta veivaa. Jokunen tapaus "järkeviltä" voi läpällä tulla, mutta tuskin vaivaksi asti.
Sen sijaan nähtäväksi jää paljonko sukupuoltaan vaihtelevat mielenterveyden kanssa kamppailevat ja jotkut sairaat pervot jota tähänkin 5,5 miljoonaan mahtuu.
Mutta veikkaisin että sille nuorelle tytölle siellä saunan lauteilla on vaarallisempaa tuo jälkimmäinen porukka.
Söpöä luulla että 100% ihmisistä on "tavallisia".
Sinne voi tulla vaikka ihan tavallinen sarjakurjistaja Mikael Penttilä uudella naisen identiteetillä. Ihan tavallinen. Ei yhtään vaarallinen kellekään.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tämä maksaisi sen pari tonnia per kerta, hihhuleilta rahat pois
Maksaakin. Kaikki henkkarit uusittava ja hakemusmaksut maksettava, ynnä seurauksia tulee kyllä sitten tosielämässä.
Neandedrthalensis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on mustakin hämmentävää.
Joka toinen vuosi olet nainen ja joka toinen mies. Mikä järki?
Tuossahan on kyse jo jostakin mielenterveyden ongelmasta ja yhteiskunta tukee kun on niin hienoa veivata sukupuolta edestaa.
Tosin painavasta syystä saa vaihtaa jo ennen kuin vuosi on täynnä. Mikähän se painava syy voi olla?Eikö sukupuoli olekkaan tuntemuskysymys? Ja ihan suoraan yrität nyt sanoa, että me sukupuolesta EPÄVARMAT olemme sairaita? Ja vddu mää oon ollu enemmän äämien kanssa saunassa kuin miästen!
Jos nainen kuvittelee olevansa koira niin se on hullu, jos nainen kuvittelee olevansa mies niin miksi sekin ei olisi hullu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisurheilu tulee olemaan mielenkiintoista tulevaisuudessa.
Lisäksi annettiin huijareille mahtava mahdollisuus aloittaa puhtaalta hetulla uusi kierros.
Juuri tällä viikolla Hesarin juttu miten uusi hetu ei siirry minnekään automaattisesti.Digi- ja väestötietoviraston (DVV) henkikirjoittaja Kaisa Myrsky:
"Tieto muuttuneesta henkilötunnuksesta välittyy väestötietojärjestelmän kautta esimerkiksi useille viranomaisille, pankeille ja vakuutuslaitoksillekin, Myrsky sanoo"
"Myrskyn mukaan on myös paljon tahoja, jotka eivät saa automaattisesti tietoa muuttuneesta henkilötunnuksesta, esimerkiksi pienet yritykset, ja niihin asiakas joutuu itse ilmoittamaan muutoksesta."
Pysyyköhän esimerkiksi luottotietomerkintä hetumuutoksissa mukana? Jos ei, niin narkit ilahtuvat...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkäähän nyt. Ei tavallinen ihminen mihinkään sukupuolta veivaa. Jokunen tapaus "järkeviltä" voi läpällä tulla, mutta tuskin vaivaksi asti.
Sen sijaan nähtäväksi jää paljonko sukupuoltaan vaihtelevat mielenterveyden kanssa kamppailevat ja jotkut sairaat pervot jota tähänkin 5,5 miljoonaan mahtuu.
Mutta veikkaisin että sille nuorelle tytölle siellä saunan lauteilla on vaarallisempaa tuo jälkimmäinen porukka.
Söpöä luulla että 100% ihmisistä on "tavallisia".
Sinne voi tulla vaikka ihan tavallinen sarjakurjistaja Mikael Penttilä uudella naisen identiteetillä. Ihan tavallinen. Ei yhtään vaarallinen kellekään.
On voinut tähänkin saakka, joten ei tässä mikään muutu. Sukupuoli on kiistatilanteessa todistettava, enkä tosiaan usko, että nuo misogyynit uskaltaisivat omilla kasvoillaan naisten puolelle. Eivät ikinä. Ne mesovat somessa, koska eivät uskalla kohdata naisia kasvotusten.
Aika etäinen ajatus, että joku ryhtyisi sarjakuristelemaan uimahallin pukkarissa tai saunassa muiden läsnäollessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisurheilu tulee olemaan mielenkiintoista tulevaisuudessa.
Lisäksi annettiin huijareille mahtava mahdollisuus aloittaa puhtaalta hetulla uusi kierros.
Juuri tällä viikolla Hesarin juttu miten uusi hetu ei siirry minnekään automaattisesti.Digi- ja väestötietoviraston (DVV) henkikirjoittaja Kaisa Myrsky:
"Tieto muuttuneesta henkilötunnuksesta välittyy väestötietojärjestelmän kautta esimerkiksi useille viranomaisille, pankeille ja vakuutuslaitoksillekin, Myrsky sanoo"
"Myrskyn mukaan on myös paljon tahoja, jotka eivät saa automaattisesti tietoa muuttuneesta henkilötunnuksesta, esimerkiksi pienet yritykset, ja niihin asiakas joutuu itse ilmoittamaan muutoksesta."
Pysyyköhän esimerkiksi luottotietomerkintä hetumuutoksissa mukana? Jos ei, niin narkit ilahtuvat...
Velkoja on vastuussa niiden tietojen päivittämisestä. Eli hetujen tarkistamisesta virhetilanteessa. Arvaas onko ne tarkkoina kun on kyse rahasta?
Näin tavallisena ihmisenä voin kertoa että koko asia ei kiinnosta yhtään. Minulle on ihan sama mitä kukakin tekee tai on tekemättä. Valitsen edelleen itse ystäväni enkä ole tekemisissä ihmisten kanssa joista en välitä tai joiden kanssa en halua olla tekemisissä. Minua ei kiinnosta vaikka öyhöttäisitte minkä tahansa asian vuoksi koska se ei vaikuta minun elämääni. Muistakaa tarkkailla verenpainettanne ettette sairastu.
Onx joku tollanen virallinen sukupuolenvaihtamisjuttu tulossa? Ihan oikeasti olen niin pihalla etten tiedä. Että ilmoituksella saa väestörekisteritietoihinsa vaihdettua sukupuolen? Ja sitten myöhemmin saa taas ilmoittaa ja taas vaihtaa? Ja taas ja taas ja taas? MIKÄ POINTTI TOSSA ON? MITÄ TUO MUKA HYÖDYTTÄÄ?
Kiva juttu yrittää sen jälkeen tehdä mitään ulkomailla. Siis jos pitää ulkomailla yrittää hoitaa melkein mitään asioita. Ehkä vieraiden maiden rajasta vielä säkällä pääsee yli, ehkä passi vielä toimii, mutta yritäpäs saada jotain maassaololupia, työlupia, avattua pankkitilejä,...
Vieraiden maiden viranomaisten oikeesti tulee olemaan tosi vaikeeta tajuta sitä että jollain ihmisellä yhdessä vanhassa dokumentissa lukee "mies", mutta jossain toisessa uudessa dokumentissa lukee "nainen". Eihän se voi olla sama ihminen, se on varmaan joku rikollinen, joku joka yrittää jotain petosta, se yrittää varmaan kavaltaa rahat toisen ihmisen pankkitililtä tai yrittää pysyä luvattomasti maassa tai yrittää tehdä töitä ilman työlupaa, se täytyy pidättää ja viedä kuulusteluihin!
Vähemmästäkin on jouduttu kuulustelluksi. Ei tarvitse mennä kuin Saksaan asti niin siellä viranomaiset on ihan täysin tietämättömiä siitä että muissa maissa viranomaistoiminta on erilaista kuin Saksassa, että muiden maiden dokumentit näyttävät erilaisilta kuin saksalaiset dokumentit, että suomalaisten ihmisten henkilötunnus (sosiaaliturvatunnus) ei ole yhtään samanlainen kuin saksalaisten tunnus.
Kun lensin Egyptiin niin lentokenttävirkailijapoliisi ihmetteli pitkään sitä että mun passikuvassa mulla oli ihan eri pituiset hiukset kuin mitä mulla juuri sillä hetkellä oikeasti oli. Miten on mahdollista että hiukset ovat ihan eri pituiset kuin kuvassa, mitä petosta tämä matkailija oikein yrittää tehdä?
Tulevat eduskuntavaalit menevät poskelleen tämän lain takia. Äänestysliput ovat varmaankin jo painossa ja jos vaihdat tässä välissä sukupuoltasi, joko et voi äänestää tai voit äänestää kaksi kertaa. Hetuhan vaihtuu.
Vierailija kirjoitti:
Onx joku tollanen virallinen sukupuolenvaihtamisjuttu tulossa? Ihan oikeasti olen niin pihalla etten tiedä. Että ilmoituksella saa väestörekisteritietoihinsa vaihdettua sukupuolen? Ja sitten myöhemmin saa taas ilmoittaa ja taas vaihtaa? Ja taas ja taas ja taas? MIKÄ POINTTI TOSSA ON? MITÄ TUO MUKA HYÖDYTTÄÄ?
Kiva juttu yrittää sen jälkeen tehdä mitään ulkomailla. Siis jos pitää ulkomailla yrittää hoitaa melkein mitään asioita. Ehkä vieraiden maiden rajasta vielä säkällä pääsee yli, ehkä passi vielä toimii, mutta yritäpäs saada jotain maassaololupia, työlupia, avattua pankkitilejä,...
Vieraiden maiden viranomaisten oikeesti tulee olemaan tosi vaikeeta tajuta sitä että jollain ihmisellä yhdessä vanhassa dokumentissa lukee "mies", mutta jossain toisessa uudessa dokumentissa lukee "nainen". Eihän se voi olla sama ihminen, se on varmaan joku rikollinen, joku joka yrittää jotain petosta, se yrittää varmaan kavaltaa rahat toisen ihmisen pankkitililtä tai yrittää pysyä luvattomasti maassa tai yrittää tehdä töitä ilman työlupaa, se täytyy pidättää ja viedä kuulusteluihin!
Vähemmästäkin on jouduttu kuulustelluksi. Ei tarvitse mennä kuin Saksaan asti niin siellä viranomaiset on ihan täysin tietämättömiä siitä että muissa maissa viranomaistoiminta on erilaista kuin Saksassa, että muiden maiden dokumentit näyttävät erilaisilta kuin saksalaiset dokumentit, että suomalaisten ihmisten henkilötunnus (sosiaaliturvatunnus) ei ole yhtään samanlainen kuin saksalaisten tunnus.
Kun lensin Egyptiin niin lentokenttävirkailijapoliisi ihmetteli pitkään sitä että mun passikuvassa mulla oli ihan eri pituiset hiukset kuin mitä mulla juuri sillä hetkellä oikeasti oli. Miten on mahdollista että hiukset ovat ihan eri pituiset kuin kuvassa, mitä petosta tämä matkailija oikein yrittää tehdä?
Ei toiseen maahan mennessä tarvitse vanhaa passia näyttää. Uusi riittää.
Ja tiedoksi, saksassa on KOLME virallista sukupuolta, myös "muu" on vaihtoehto. Suomessa nämä muut rekisteröidään naisiksi.
Voinko olla molemmat, jos minusta tuntuu siltä? Oma sisäinen kokemukseni kertoo, että olen sekä mies että nainen. Ei kai minun tarvitse tehdä joko-tai valintaa? Ei kai nyt niin suvaitsemattomia voi ihmiset olla? Olen molemmat sukupuolet ja se pitää hyväksyä.
Miksei sitä saa vaihtaa joka päivä?
Jos minä koen ja tunnen ihan oikeasti että minun sukupuoleni vaihtuu joka päivä, niin miksen minä saa myös virallisesti vaihtaa sukupuoltani joka päivä? Häh? Tuo on vääryys joka täytyy korjata! Minulla täytyy olla oikeus vaihtaa sukupuoltani joka päivä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tämä maksaisi sen pari tonnia per kerta, hihhuleilta rahat pois
Maksaakin. Kaikki henkkarit uusittava ja hakemusmaksut maksettava, ynnä seurauksia tulee kyllä sitten tosielämässä.
Ainakin nimeä saa vaihtaa ilmaiseksi sukupuolenvaihdon yhteydessä, mitä vähän ihmettelen. Perusteena varmaan se että kärsii niin paljon väärän sukupuolen nimestä, mutta yhtä hyvin Jorma-nimen takia kiusattua voi häiritä se nimi Jorma niin paljon että hän kärsii siitä. Miksi hänellä ei ole samaa oikeutta vaihtaa nimeä ilmaiseksi kuin jos Pentti haluaa muuttua Pirkoksi?
Minulla täytyy olla oikeus synnyttää vauvoja vaikka en voi synnyttää vauvoja!
Tiedättekö mitä se tulee veronmaksajille maksamaan , uusitut paperit ym.
Avioeroa pitää 6kk miettiä . sukupuolen voi vaihtaa 30 pvän jälkeen.
4v on liian pitkä aika "kansanedustajille".
Oikeasti kansa ei puolla asiaa.
Tähänhän sitä aina vedotaan, veikkaan kyllä että tirkistelijälle tulee äkkilähtö (kulkuset mustiksi potkittuna) saunasta. Aivan sama mitä on ilmoittanut sukupuolekseen. Siitä olen kyllä samaa mieltä että sukupuolen vaihto pelkällä omalla ilmoituksella on älytön.