Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sitä sukupuolta pitää saada vaihtaa enintään kerran vuodessa?

Vierailija
05.02.2023 |

Tuo on minusta hämmentävää, jos sen kerran saa korjattua oikeaksi niin miksi pitää olla mahdollista vaihdella sitä edes takaisin?

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan avuoliitostakin erota aika samaan tahtiin vaikka ikuiseksi sekin on tarkoitettu

Vierailija
42/88 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsee uimahallin saunaan kattelee pikkutyttöjä.

ootko kova poika. 😂😂😂😂

Eläkeläismies, jolla on aikaa hassutella nykypäivän kummallisuuksilla.

Lli sä haluat hassutella ahdistelmalla pikkutyttöjä? Hieno suomalainen perusmies 👏.

Sehän pikkutyttöjä ahdisteleva nainen, jos on vaihtanut sukupuolta. Törkeää syyttää perusmiehiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisurheilu tulee olemaan mielenkiintoista tulevaisuudessa.

Lisäksi annettiin huijareille mahtava mahdollisuus aloittaa puhtaalta hetulla uusi kierros.

Juuri tällä viikolla Hesarin juttu miten uusi hetu ei siirry minnekään automaattisesti.

Vierailija
44/88 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on mustakin hämmentävää.

Joka toinen vuosi olet nainen ja joka toinen mies. Mikä järki?

Tuossahan on kyse jo jostakin mielenterveyden ongelmasta ja yhteiskunta tukee kun on niin hienoa veivata sukupuolta edestaa.

Tosin painavasta syystä saa vaihtaa jo ennen kuin vuosi on täynnä. Mikähän se painava syy voi olla?

OIKEASTIKO nyt kuvittelet, että transihmiset alkaa "vaihtaa" sukupuolta edes takaisin joka vuosi??? Oletko ihan aikuisten oikeasti TOSISSASI? Voi nyt v sentään.

No miksi siihen pitää sitten olla mahdollisuus?

Tätähän tässä ihmetellään.

Sitä voit tätä käydä kysymässä ihan itse eduskuntaan äänestämiltäsi poliitikoilta, jotka näitä lakeja säätävät.

Pieni tiedonjyvänen: kuten kaikessa päätöksenteossa ja neuvotteluissa, joissa on eriäviä mielipiteitä, homman saamiseksi maaliin turvaudutaan usein "kompromissi" -nimiseen ratkaisuun.

Tämä 1v. "vaihtoraja"on hyvä esimerkki kompromissista, jolla homma saatiin eteenpäin.

Vierailija
45/88 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko oikeasti noin naiiveja että luulette että joku näkisi sen kaiken vaivan pikkupillun takia?

Minkä vaivan?

Ilmoitus sukupuolesta ja uudet henkkarit.

Noin.

Vierailija
46/88 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takaisin vaihtamisia on hyvin harvoin muissa maissa, joissa sama lainsäädäntö. Vouhotatte aivan turhasta.

Varmasti onkin näin. Ei se olekaan se asia mistä vuohotetaan.

Tässä vaan ihmetellään sitä miksi se on lain mukaan mahdollista tehdä joka vuosi ja painavalla syyllä jopa tiuhempaa?

Kyllä on ihan satavarmasti niitäkin jotka tulevat näin myös tekemään.

Täällä on otettu puheeksi myös avioliitto ja se että joku menee koko ajan naimisiin ja eroaa ja että sekin ilmeisesti on sitten normaalia.

Sekin on mahdollista että joku tekee niin mutta harva sitä tekee. Silti joku tekee. Ei silloin ole ihan tasapainossa itsensä kanssa muttei siihen kukaan silti puutu kuten ei tulla puuttumaan tuohon sukupuolensa tiuhaan vaihtamiseenkaan.

Se tässä on pointtina. Ei se että ihmiset luulevat kaikkien transihmisten näin toimivan.

Tässä nyt transihmiset vouhottaa turhaan kun kuvittelevat että kyse jostakin muusta kun lakia ihmetellään.

Vierailija
47/88 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ootko kova poika. 😂😂😂😂

Eläkeläismies, jolla on aikaa hassutella nykypäivän kummallisuuksilla.

Lli sä haluat hassutella ahdistelmalla pikkutyttöjä? Hieno suomalainen perusmies 👏.

Haluan toteuttaa itseäni ja nauttia tästä uudesta oikeudestani olla nainen. Miksi se Sinua häiritsee?

Vierailija
48/88 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisurheilu tulee olemaan mielenkiintoista tulevaisuudessa.

Lisäksi annettiin huijareille mahtava mahdollisuus aloittaa puhtaalta hetulla uusi kierros.

Juuri tällä viikolla Hesarin juttu miten uusi hetu ei siirry minnekään automaattisesti.

Digi- ja väestötietoviraston (DVV) henkikirjoittaja Kaisa Myrsky:

"Tieto muuttuneesta henkilötunnuksesta välittyy väestötietojärjestelmän kautta esimerkiksi useille viranomaisille, pankeille ja vakuutuslaitoksillekin, Myrsky sanoo"

"Myrskyn mukaan on myös paljon tahoja, jotka eivät saa automaattisesti tietoa muuttuneesta henkilötunnuksesta, esimerkiksi pienet yritykset, ja niihin asiakas joutuu itse ilmoittamaan muutoksesta."

Vierailija
49/88 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heti kun mulla haluttaa saada enemmän palkkaa, vaihdan mieheksi. Sit vaihdan takas kun meinaa tulla kutsunta armeijaan.

Siirrytään kaikki naisiksi, niin saadaan halvemmat vakuutukset. Naiset on huolellisempi sukupuoli. 

No mulla olis naisena juuri ajokortin saaneena ollu kalliimpi vakuutus autoon, kun miehelläni jolla kortti jo pidemmän aikaa. Niin miehen nimissä vakuutus.

Vierailija
50/88 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takaisin vaihtamisia on hyvin harvoin muissa maissa, joissa sama lainsäädäntö. Vouhotatte aivan turhasta.

Ei mutku olen pedopersu, öyh öyh!

En.

Vaan nykyään nainen.

Koska uuden lain myötä mä voin.

Vierailija
51/88 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko oikeasti noin naiiveja että luulette että joku näkisi sen kaiken vaivan pikkupillun takia?

Minkä vaivan?

Ilmoitus sukupuolesta ja uudet henkkarit.

Noin.

Persu on miettinyt jo suunnitelman valmiiksi.

Vierailija
52/88 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heti kun mulla haluttaa saada enemmän palkkaa, vaihdan mieheksi. Sit vaihdan takas kun meinaa tulla kutsunta armeijaan.

Siirrytään kaikki naisiksi, niin saadaan halvemmat vakuutukset. Naiset on huolellisempi sukupuoli. 

No mulla olis naisena juuri ajokortin saaneena ollu kalliimpi vakuutus autoon, kun miehelläni jolla kortti jo pidemmän aikaa. Niin miehen nimissä vakuutus.

Jokin aika sitten miehen liikennevakuutus tuli halvemmaksi kun bonus nousi yli 50%. Sitä ennen vakuutus oli naiselle halvempi.

Henkilövakuutukset (henki, tapaturma) ovat naisille selvästi halvempia.

Vierailija
53/88 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on hämmentävää, että jonkun mielestä sillä on merkitystä, onko mies vai nainen.

Erityisen hämmentävää on, että nainen haluaa vaihtaa sukupuolensa mieheksi. Miksi? Meilloä on jopa sosialinen lupa pukeutua miesten vaatteisiin. Miksi se ei riitä?

No, en kyllä ymmärrä, miksi joku mies haluaa pukeutua mekkoihin. Mitä ihmettä he saavat siitä?

Siis täysin hämmentävää. Minä olen minä. Sillä ei ole mitään väliä, olenko mies vai nainen.

Vierailija
54/88 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaali gimmic! Minulla on tuttu 20 vuoden takaa ja sos tunnus muuttui, Miksi asia piti UUSIX VAALIVUONNA? Saa nauraa! Vasemisto toistaa näitä pajatson kassin tyhjenyksi. Aito avioliitto versio 3? 

Vierailija
55/88 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi genderfluidi voi olla toisena päivänä verkkareihin pukeutuva autoa rassaava mies, toisena päivänä meikkejä ihasteleva tyttö ja kolmantena päivänä joku muu sukupuoli näitten ulkopuolelta. Eli transaatteen mukaan korjaus kerran vuodessa on täysin riittämätöntä. Jos olet eri mieltä, olet transfoobinen ryssäpersu.

Vierailija
56/88 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009359528.html

Tuossa juttu miten uusi hetu ei siirry minnekään.

Mahtava tilaisuus niille jotka haluaa hävittää edellisen henkilöllisyyden.

Vierailija
57/88 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkäähän nyt. Ei tavallinen ihminen mihinkään sukupuolta veivaa. Jokunen tapaus "järkeviltä" voi läpällä tulla, mutta tuskin vaivaksi asti.

Sen sijaan nähtäväksi jää paljonko sukupuoltaan vaihtelevat mielenterveyden kanssa kamppailevat ja jotkut sairaat pervot jota tähänkin 5,5 miljoonaan mahtuu.

Mutta veikkaisin että sille nuorelle tytölle siellä saunan lauteilla on vaarallisempaa tuo jälkimmäinen porukka.

Vierailija
58/88 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemisto käyttää kansan huonomuistisuutta hyväksi. Ranneliikeesssä käytiin läpi mitä uutta aitoavioliitto laissa oli UUTTA - vastaus - adoptio. Loppu oli jargonin toistoa. 

Vierailija
59/88 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on valtava houkutus ihan vaan vitsinä vaihtaa vuodeksi sukupuoli. 

Minullakin, mutta en vaan millään pystyisi menemään naisten pukuhuoneisiin ja vessoihin. Eihän niihin pakko olisi tietenkään mennä, kun kukaan ei henkkareita kysy ovella, mutta sen vuoden aikana olisi hyvä mahdollisuus kokeilla naisen elämää enemmän tosissaan, eikä vain vaihtaa sukupuoltaan meemiarvon vuoksi.

M41

Vierailija
60/88 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on valtava houkutus ihan vaan vitsinä vaihtaa vuodeksi sukupuoli. 

Minullakin, mutta en vaan millään pystyisi menemään naisten pukuhuoneisiin ja vessoihin. Eihän niihin pakko olisi tietenkään mennä, kun kukaan ei henkkareita kysy ovella, mutta sen vuoden aikana olisi hyvä mahdollisuus kokeilla naisen elämää enemmän tosissaan, eikä vain vaihtaa sukupuoltaan meemiarvon vuoksi.

M41

Miehen on kannattavampaa vaihtaa naiseksi, kuin päinvastoin.

Ja tosiaan, kukaan ei tule kyselemään miesten tiloihin mennessäsi papereita. Naisten tiloissa sukupuoltasi voidaan epäillä ja silloinhan sulla on todistus. No problem.

"Jos syntyy tilanne, jossa henkilö kertoo olevansa nainen ja haluaa päästä naisten pukuhuoneeseen, mutta ei näytä tyypilliseltä naiselta, häntä tulisi kohdella kuin naista, jos hänen henkilöllisyystodistuksessaan lukee niin." -Sosiaali- ja terveysministeriössä translain valmistelussa mukana ollut hallitussihteeri Sonja Jantunen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi