Koira raateli 4 vuotiaan kuoliaaksi
Ahdistavaa ja surullista. Olen itse ollut tilanteessa, jossa koira on hyökännyt taaperon kimppuun (selvisi onneksi hengissä) ja tuttavapiirissä sattunut tilanne, jossa isompi koira raadellut pienemmän koiran niin pahaan kuntoon, että jouduttiin lopettamaan. Miksi on niin vaikeaa pitää ne koirat KIINNI? Tai ei hankita niin isoa koiraa, ettei pysty hallitsemaan sitä? :(
Koiria ei saisi ikinä pitää vapaana, mikä
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/ee0c7310-94c0-48f1-bde3-e89d7a157ad3
Kommentit (139)
Koiranomistajia ja motoristeja yhdistää yksi asia. Ilman heitä maapallo olisi hieno paikka elää.
Vierailija kirjoitti:
Koiranomistajia ja motoristeja yhdistää yksi asia. Ilman heitä maapallo olisi hieno paikka elää.
Lisäksi molemmat kuormittavat ympäristöä täysin turhaan ja itsekkäästi!
Britanniassa noita koirien hyökkäyksiä tapahtuu paljon, kun siellä lähes kaikilla on koira ja useillä vielä niitä aggressivisia rotuja. Sukulaiseni luopui rakkaasta koirastaan, kun kerran lapset hyppivät koiran hännän päällä ja se murahti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä kaksi isoa koiraa, todella hyvin koulutettuja, en silti luota niihin 100% koska ne on eläimiä. Koiria on liikaa ihmisillä jotka niitä eivät osaa hallita, myös ne pikkukoirat purevat, paljon enemmän kuin isot.
Ei vaan koiria on ihan ylipäätään liikaa! Mitään muita koiria ei pitäisi olla olemassakaan kuin viranomaisten koirat!
Koiravihaaja löytänyt tiensä ketjuun. Loistavaa... oliko muita yhtä fiksuja mielipiteitä?
Tai ei, ei tarvii kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Britanniassa noita koirien hyökkäyksiä tapahtuu paljon, kun siellä lähes kaikilla on koira ja useillä vielä niitä aggressivisia rotuja. Sukulaiseni luopui rakkaasta koirastaan, kun kerran lapset hyppivät koiran hännän päällä ja se murahti.
Halvatun pennut. Itsekö et muka reagoisit mitenkään, jos joku sua satuttaisi tulemalla hyppimään päälle? Vois niitä ihmispentujakin vähän kasvattaa, niin ei tarviis viattomien eläinten kärsiä niitten vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Joo ei taida meille tulla sittenkään koiraa vaikka lapset kovasti haluaisivat. En vaan luota omiin kykyihini kasvattaa sitä ja pelottaa ajatuskin, että lapset joutuisivat koulusta tullessaan olla sen kanssa keskenään. Tai sitten joku ihan pieni rotu, joka ei saa kovin suurta vahinkoa aikaan. Korkeintaan chihuahua
Ei sovi teille edes chihuahua, ei todellakaan. Osta lelukoira.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä kaksi isoa koiraa, todella hyvin koulutettuja, en silti luota niihin 100% koska ne on eläimiä. Koiria on liikaa ihmisillä jotka niitä eivät osaa hallita, myös ne pikkukoirat purevat, paljon enemmän kuin isot.
Iso koira voi tappaa, pieni koira ei. Tämä on melko olennainen asia minusta.
Kyllä sen pienenkin koiran purema voi tappaa. Typerä, typerä, typerä kommentti. Tällaisilla sitä ikään kuin oikeutetaan niiden pienten koirien kouluttamatta jättäminen.
Tehdään testi. Sä linkkaat uutisen, jossa pieni koira on tappanut ja mä lupaan linkata kolme kertaa enemmän uutisia, joissa iso koira on tappanut. Vai tuliko ison egonpönkittäjäkoiran omistaja nyt öyhöttäneeksi vähän tyhmyyksiä taas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi koiraparkaa 😭
Niinpä. Mitähän lie tyttö itse tehnyt ennen tuota tilannetta? Todella harva koira ilman mitään syytä hyökkää ja raatelee.
Vaarallisia aikuisillekin.
Siksi omistajan pitää hallita koiransa aina.
Aikuisten tehtävä on huolehtia siitä, ettei yksikään elukka käy lapsen kimppuun (saati kenenkään), tekipä tämä mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vika on siinä että ihmiset ottavat koiria vaikka eivät ole kykeneviä kouluttamaan niitä perusteellisesti. Tähän kun yhdistetään huolimaton kytkentä tai suoranainen karkuun päästäminen (lasketaan koira yksin ulos tarpeilleen kun ei itse viitsitä lähteä ulkoiluttamaan) niin mitä tahansa voi tapahtua.
Miksi ajattelet noin päin? Voihan vaikka hihna katketa, kun rakki tempoo tappoviettien vallassa. Ei siinä auta vaikka olis 120kg bodari pitelemässä sitä. Sen hitaammin vielä saa kiinni. Yksinkertaisesti nämä pilalle jalostetut "rodut" pitäs vaan kieltää ja hävittää maan päältä...
Vika ei ole koskaan koirassa vaan sen omistajassa.
Määrään suhteutettuna koirat tappavat enemmän ihmisiä kuin sudet.
Pitäisiköhän niiden pitäminen kieltää. Voitaisiin ampua ne kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi koiraparkaa 😭
Niinpä. Mitähän lie tyttö itse tehnyt ennen tuota tilannetta? Todella harva koira ilman mitään syytä hyökkää ja raatelee.
Vaarallisia aikuisillekin.
Siksi omistajan pitää hallita koiransa aina.
Aikuisten tehtävä on huolehtia siitä, ettei yksikään elukka käy lapsen kimppuun (saati kenenkään), tekipä tämä mitä tahansa.
Käsittääkseni tyttö oli nyt kahdestaan pihalla koiran kanssa. Tottakai aikuinen on aina vastuussa, sehän on itsestään selvää.
Mutta mietin nyt tuota itse tapausta, että mikähän sen on laukaissut.
Vierailija kirjoitti:
Vika on siinä että ihmiset ottavat koiria vaikka eivät ole kykeneviä kouluttamaan niitä perusteellisesti. Tähän kun yhdistetään huolimaton kytkentä tai suoranainen karkuun päästäminen (lasketaan koira yksin ulos tarpeilleen kun ei itse viitsitä lähteä ulkoiluttamaan) niin mitä tahansa voi tapahtua.
Kouluttaminen ei oikein auta ns. tappajarotuihin, koska niillä on niin voimakas metsästyvaisto, joka ei kouluttamisella katoa. Uutisessa kerrotaan koiran olleen staffi.
Vaikka staffi olisi kuinka leppoisa, lempeä ja kiltti vaikka vuosien ajan, riittää kun joku taapero kaatuu lähettyvillä samaan aikaan kun joku vieras koira haukkuu jossakin, niin sillä saattaa vaistot herätä.
Itselläni on kerran läpikotaisin tuttu koira tarrannut hampailla kiinni ranteeseen vain sen takia, että koiran pikkuisäntä leikki viereisessä huoneessa ja kirkui huvikseen ilman syytä niin kovaa kuin pystyi. Koira ilmeisesti kuvitteli minun vähän vieraampana ihmisenä aiheuttaneen kirkumisen ja tarrasi ranteeseen, ravisteli eikä päästänyt irti ennen kuin väänsin leuat auki. Ja olen kuitenkin ollut sen koiran kanssa hyvissä väleissä siitä lähtien, kun se oli pentu. Mutta kun jokin laukaisee vaistot, se on menoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso koira voi tappaa, pieni koira ei. Tämä on melko olennainen asia minusta.
Kyllä sen pienenkin koiran purema voi tappaa. Typerä, typerä, typerä kommentti. Tällaisilla sitä ikään kuin oikeutetaan niiden pienten koirien kouluttamatta jättäminen.
Tehdään testi. Sä linkkaat uutisen, jossa pieni koira on tappanut ja mä lupaan linkata kolme kertaa enemmän uutisia, joissa iso koira on tappanut. Vai tuliko ison egonpönkittäjäkoiran omistaja nyt öyhöttäneeksi vähän tyhmyyksiä taas?
Linkkaa uutinen... öhööhööhö. Mistä vetoa, että et itse edes tajua, miten hölmö tuo "testisi" on. Mutta sitä kun on lusikalla annettu, niin ei voi kauhalla vaatia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kouluttaminen ei oikein auta ns. tappajarotuihin, koska niillä on niin voimakas metsästyvaisto, joka ei kouluttamisella katoa. Uutisessa kerrotaan koiran olleen staffi.
Vaikka staffi olisi kuinka leppoisa, lempeä ja kiltti vaikka vuosien ajan, riittää kun joku taapero kaatuu lähettyvillä samaan aikaan kun joku vieras koira haukkuu jossakin, niin sillä saattaa vaistot herätä.
Itselläni on kerran läpikotaisin tuttu koira tarrannut hampailla kiinni ranteeseen vain sen takia, että koiran pikkuisäntä leikki viereisessä huoneessa ja kirkui huvikseen ilman syytä niin kovaa kuin pystyi. Koira ilmeisesti kuvitteli minun vähän vieraampana ihmisenä aiheuttaneen kirkumisen ja tarrasi ranteeseen, ravisteli eikä päästänyt irti ennen kuin väänsin leuat auki. Ja olen kuitenkin ollut sen koiran kanssa hyvissä väleissä siitä lähtien, kun se oli pentu. Mutta kun jokin laukaisee vaistot, se on menoa.
Missä uutisessa?
Tuossahan vasta oli selvityksessä se koiran rotu, ei siitä sanottu mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi koiraparkaa 😭
4v pikkutyttö ei mitenkään ole vastuussa tapahtuneesta. Aikuisten olisi tullut estää tuo kauhea tilanne, mutta selvästikään koira ei ole ollut hallinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi koiraparkaa 😭
4v pikkutyttö ei mitenkään ole vastuussa tapahtuneesta. Aikuisten olisi tullut estää tuo kauhea tilanne, mutta selvästikään koira ei ole ollut hallinnassa.
Siitähän nyt ei ollutkaan kyse tuosta kommentissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi koiraparkaa 😭
No mistä sitten oli kyse, avaahan kryptistä viestiäsi? Jos ihmetellään, mitä 4v lapsi on tehnyt ennen tilannetta? Vaikka tytölle olisi sanottu, ettei koiraa saa härnätä, ei 4-vuotiaaseen voi luottaa, että osaisi käyttäytyä loogisesti eikä voi jättää 4v lasta ja koiraa keskenään pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi koiraparkaa 😭
No mistä sitten oli kyse, avaahan kryptistä viestiäsi? Jos ihmetellään, mitä 4v lapsi on tehnyt ennen tilannetta? Vaikka tytölle olisi sanottu, ettei koiraa saa härnätä, ei 4-vuotiaaseen voi luottaa, että osaisi käyttäytyä loogisesti eikä voi jättää 4v lasta ja koiraa keskenään pihalle.
Olen jo avannut tuota toiseen kommenttiin siinä yläpuolella. Lue sieltä.
Vitsit, mikä idiootti...
Itse kysyt: "Miksi ajattelet noin päin?"
Ja sitten, kun siihen vastaa, niin tyypiltä repee hermot! Sulle nyt ei ainakaan yhtään koiraa pitäisi luovuttaa, samanlaisia hermoheikkoja tulis niistäkin.