Olenko leuhka, jos ajattelen että löytäisin eron jälkeen helposti hyvän miehen?
Olen ollut pitkään naimisissa ja kuvittelen löytäväni helposti töistä, kuntosalilta, tai vaikka kaveripiiristä uuden miehen jos haluan.
Onko muita yhtä leuhkoja?
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muutaku kokeilemaan. Saattaa tulla nykyajan deittailu aikamoisena jäekytyksenä.
Niin, onko hyviä miehiä enää liikkeellä?
Mun nykyinen oli 39, kun hänet bongasin. Eronnut iskä, erosta jo vuosia. Täydellinen mies minulle.
_Iskä_ eli miehellä on lapsia. Kaukana hyvästä. Niinhän niitä hyviä löytää jos rima on noin alhaalla.
Ap:n määritelmän mukaan hyvä mies on hyvä isä lapsilleen. Määritelmää on mahdotonta täyttää, jos ei ole lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmat kypsyvät kun eroavat, joten hyvän miehen määritelmä muuttuu ja tulee hankalammaksi löytää se uuden määritelmän mukainen hyvä mies.
Jos aviossa ollessa kuvittelee aina löytävänsä just sopivan kumppanin kädenkäänteessä, joko on tyyppi jolla on todella alhainen rima miehille tai sitten on kovin naiivi, eikä ymmärrä elämää.
Leuhkuudesta ei ole kyse.
Miksi uuden löytäminen tulisi hankalammaksi jos hyvän miehen määritelmä muuttuu? Itse tajusin että kaikki kriteerini eivät todellakaan olleet tarpeellisia. Nuorena minulle oli tärkeää esim. miehen ulkonäkö, mutta elämän varrella tajusin ettei sillä ole oikeastaan hirveästi väliä. Muut asiat muuttuivat tärkeämmiksi, ja myös itselle sopivan miehen löytäminen helpommaksi.
Ehkä sulle noin.
Useimmilla muilla näyttää koettu pitkä suhde tai avioliitto yleensä nostaa rimaa seuraavalle kierrokselle.
Ihan jo siksi, että alkaa myös tuntea itsensä paremmin, ei ehkä ole enää yksin elettyään helppo luopua vapaudesta ja itsenäisyydestä, ja tajuaa miten vaikea on kahden aikuisen itsenäisen ihmisen sopeutua yhteiselämään käytännössä.
Myös ikää on enemmän ja työuralla ollaan vaiheessa, mitkä rajoittavat valintoja. Samoin valintaan voivat vaikuttaa edellisten suhteiden lapset.
Lisäksi alkaa olla realistisempi miesten suhteen yleensä. Kaikki miesten elkeet joihin nuoremmat, kokemattomat naiset haksahtavat, eivät mene enää aikuisella naisella läpi.
Ymmärrän kyllä tämänkin ja suurin piirtein tällaista ajattelin omallekin kohdalle ennen eroani. Oma kokemus uuden kumppanin etsimisestä oli kuitenkin ihan erilainen.
Eron jälkeen tunsin itseni paremmin ja tiesin tarkemmin mihin kannattaa miehessä kiinnittää huomiota. Ja koska ennen olin kiinnittänyt huomiota pikkutarkkoihin, turhanpäiväisiin asioihin, käytännössä kävikin niin että uudet kriteerini täyttäviä ihmisiä olikin helpompi löytää, vaikka olinkin nostanut rimaa. Olin vain jättänyt pois turhia, hyvin rajoittavia kriteereitä.
Samoin ikä tuntui itselleni tuovan helpotusta deittailumaailmaan. Vähän alle kolmekymppisenä tuntui että kaikki hyvät olivat jo suhteessa. 45-vuotiaana taas eronneita samanikäisiä oli pilvin pimein ympärillä. Ja kyllä, eronneissakin on paljon hyviä ihmisiä, vaikka eivät jostain syystä sopineet edellisen puolison kanssa yhteen. Kävihän itsellenikin niin, suurimpana syynä se että ne silloiset kriteerini olivat niin hölmöt että tuli valittua täysin epäsopiva kumppani.
Nuorempana myös seurusteluun liittyi paljon isompia paineita esim. siitä missä asutaan, perustetaanko perhe, mennäänkö naimisiin. Vanhempana saattoi ottaa paljon rennommin. Itsenäisyyttä en koe menettäneeni, enkä myöskään ollut rakentanut itselleni niin tarkkoja rutiineja että olisi ollut vaikea sopeutua elämään uuden ihmisen tapojen kanssa. Pikemminkin se oli virkistävää, ja on toki yhä :)
Vierailija kirjoitti:
Miehiä riittää, sen huomasin itse eron jälkeen vähän vajaa nelikymppisenä. Sana kiiri niin oman lapsen kaverin isä pyysi drinkeille, harrastusporukasta yksi mies kertoi ihastuneensa, työkaveri alkoi viestittelemään ja vihjailemaan ja Tinderissäkin käväisin ja siellä niitä ukkeleita vasta olikin. Varmaan osa ihan hyviäkin miehiä, en tiedä, en kokeillut. Eli en usko että leuhka olet, oma kokemus on että ihan hirveästi oli valinnanvaraa.
Miehiä riittää. Varmasti monta tuhatta miestä kiksauttaisi ap:tä mielellään. Mutta tässä puhuttiin hyvistä miehistä. Parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrittele "hyvä mies".
Fiksu, komea, luotettava, työssäkäyvä, huumorintajuinen, seksikäs, sitoutumiskykyinen, täyspäinen, omia harrastuksia omaava, hyvä sängyssä, perhesuhteet kunnossa, kohtelias, ystävällinen, hyvä kuuntelemaan ja liikunnallinen. Hyvä isä lapsilleen. Ap
Miksi tällainen 30-45v (oletan sut tähän ikäryhmään) mies olisi sinkkuna?
Niinpä. Ei kukaan nainen päästä tuollaisesta miehestä irti eikä tuollainen mies petä tai jätä perhettään.
Ainoa mahdollinen syy olisi, että mies on jäänyt leskeksi. Se puolestaan on harvinaista.
Toinen, todennäköisempi syy on se, että tuollainen mies ei sopinut yhteen edellisen naisensa kanssa. Ehkä he ovat todenneet sen ihan yhteisymmärryksessä, eronneet ja löytävät nyt molemmat itselleen paljon sopivammat puolisot. Tällaista tapahtuu koko ajan, toisin kuin kuin leskeksi jäämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrittele "hyvä mies".
Fiksu, komea, luotettava, työssäkäyvä, huumorintajuinen, seksikäs, sitoutumiskykyinen, täyspäinen, omia harrastuksia omaava, hyvä sängyssä, perhesuhteet kunnossa, kohtelias, ystävällinen, hyvä kuuntelemaan ja liikunnallinen. Hyvä isä lapsilleen. Ap
Miksi tällainen 30-45v (oletan sut tähän ikäryhmään) mies olisi sinkkuna?
Niinpä. Ei kukaan nainen päästä tuollaisesta miehestä irti eikä tuollainen mies petä tai jätä perhettään.
Ainoa mahdollinen syy olisi, että mies on jäänyt leskeksi. Se puolestaan on harvinaista.
Mies päästi vaimostaan irti, koska vaimo petti. Vaimo halusi jännemmän miehen. Mulle sopii erityisen hyvin tämä kiltti mies, joten kiitos siitä. Tässä juuri nähdään se, miten "hyvä tyyppi" ei vain ole kaikille hyvä tyyppi, ja toiselle se voikin olla täydellinen.
Toivotan onnea. Tilastoista näkee, että toiset avioliitot päätyvät eroon noin 80 prosentin varmuudella. Hyviä miehiä ja naisia tarjolla siis, Hyi saatana, ja olen itse yksi niistä,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin jo kuvitella miten AP ahtaa itsensä liian tiukkoihin trikoisiin ja luulee olevansa joku suurikin saalis. Sinne salille mennä treenaamaan eikä iskemään. Ainakaan itseä ei kiinnosta pätkääkään puhua niitä näitä jollekin itseään tyrkyttävälle mummolle
Heh, en iske salilta miehiä. Mutta voisin tulla itse isketyksi trikoissani, olen hyvässä kunnossa. ;)
Mutta ehkä katselisin mieluummin tuttavapiiristä! Ap
Niinhän sinä luulet. Trikoot näyttävät aina kammottavalta +35 vuotiaan naisen päällä.
Millä tavalla kammottavalta? Mikä siinä 35-vuotiaana muuttuu yhtäkkiä?
Ei vain näytä hyvältä rupsahtanut luiseva keho tiukoissa trikoissa. Puuttuu se pyöreys. Menepä salille katsomaan miten kammottavalta se näyttää kun keski-ikäinen yrittää näyttää nuorelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et löytäisi. Ennemmin ihmettelen niitä jotka ovat varmoja etteivät löytäisi ketään jos eroaisivat nykyisestä ja siksi roikkuvat huonoissakin suhteissa. Ihmisiä on maailma täynnä ja suurin osa heistä haluaa jakaa elämänsä toisen ihmisen kanssa. Itsekään en ole koskaan kadottanut uskoa rakkauteen, vaikka sinkkuna olen ollut välillä pitkiäkin aikoja. Leuhkuuteen en asiaa liitä mitenkään.
Missasit pointin täysin.
Selventäisitkö mikä se pointti sitten oli?
HYVÄ. *tun ääliö.
Eli mielestäsi hyviä miehiä on niin vähän, että sellaisen löytäminen on tosi vaikeaa?
Minun mielestäni hyviä miehiä on paljon. Ja todellakin uskon ap:n tavoin, että sellaisen löytäisin jos jostain syystä haluaisin nykyisestä erota. En kylläkään halua, koska hänkin on erittäin hyvä mies.
Mistä teitä naiiveja sitten riittääkin? Väännän nyt ihan rautalangasta, koska sinun älysi ei näytä riittävän asian päättelyyn. Et voi tietää yhdestäkään seurustelukumppanistasi ETUKÄTEEN, mikä hänestä kuoriutuu normiarjessa. Comprendo?
No ei tietenkään voi tietää. Mutta jos ei uskalla ottaa sitä riskiä, että tutustuu toiseen ja jopa hyväksyy hänet, niin ei sitten tarvitse ihmetellä, ettei ketään sattunut kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Toivotan onnea. Tilastoista näkee, että toiset avioliitot päätyvät eroon noin 80 prosentin varmuudella. Hyviä miehiä ja naisia tarjolla siis, Hyi saatana, ja olen itse yksi niistä,
Toiset avioliitot ovat kylläkin tilastojen mukaan kestävämpiä kuin ensimmäiset. Toisella kierroksella osaa valita paremmin.
Mies on naisesta erillinen. Voi olla helppo löytää hyvä, mutta eikö se vaan tarkoita, etteivät kriteerit ole kovin tarkat?
Vertaa "Olenko leuhka, jos ajattelen että löytäisin työstä helposti fiksuja kollegoita?" Riippuisi missä työssä kysyjä on.
Jos kuntosalilta löytäisi helposti hyviä, leuhkiiko Ap kuntosalin miesten laadulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis parisuhteessa, mutta ajattelet jo elämää puolisosi jälkeen?
Kylmää.
No joo, joskus funtsailee kaikkea. Itselläni on lähes täydellinen mies jo olemassa, joten en ihmettele jos saisin toisen samanlaisen halutessani. Ap
Eli sulla on sellainen, joita on kuin sieniä sateella?
Hyvä mies, mutta kumminkin teit aloituksen siitä miten jättäisit hänet ja ottaisit uuden. Jep jep. Tosi vakuuttavaa 🤦
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Kai se on ennen kaikkea siitä rimasta kiinni, miten helposti kumppanin löytää. Jos kokee, että sopivia kumppaniehdokkaita tulee jatkuvalla syötöllä vastaan niin se rima ole kovin korkealla. Mikä on varmaan hyväkin asia. Helpompi olla onnellinen, kun ei tavoittele kuuta taivaalta.
Jotkut ehkä myös ovat sellaisia että heille sopivat useammanlaiset ihmiset. Mielestäni se on eri asia kuin että rima olisi matalalla.
Joillekin sopii ainoastaan juuri tietynlainen ja onhan se löytäminen sitten vaikeampaa.
Tämä. Itse tapailin kahta TÄYSIN erilaista miestä. Koska en halunnut tapailla kahta pitkään, tein valinnan melko varhaisessa vaiheessa. Rakastuin ja olemme suhteessa. Mutta hyvin todennäköisesti olisin voinut rakentaa onnellisen suhteen myös vastakohtaisen miehen kanssa, jolloin elämäni olisi toki hyvin erilaista. En ole koskaan tehnyt kovin tarkkaa kaavaa millainen mies tai elämä minulla pitää olla, joten mahdollisuuksia on enemmän kuin sellaisella jolla tarkka kaava on.
Olen tavannut monia mukavia vapaita miehiä, kyllä niitä on.
Vierailija kirjoitti:
Olen tavannut monia mukavia vapaita miehiä, kyllä niitä on.
Mukavia, mutta onko hyviä? Ja jos on, niin miksi hyvä mies haluaisi juuri ap:n? Kaiken pitäisi natsata kohdalleen. Kuun, auringon ja tähtien olla oikeassa asennossa.
Sinun pitää olla myös tarjolla.
Harvaa tulee kukaan kotoa hakemaan.
Vapailla markkinoilla on pieni osa ihmisistä ja tästä määrästä pitää löytää sulle hyvä ja hänen pitää pitää sinua hyvänä saaliina.
Mun vanha luokkakaveri, missin mitoissa, toimittaja eli yleistieto hanskassa, on aina ollut parisuhteessa.
Meni baariin ja 80% miehistä kuolasi.
N 3-5 v sitten päättyi liitto nro 2, lapset ovat muuttaneet kotoa. Käy työnsä puoöesta koko ajan ulkona. Kohtaa kymmeniä ihnisiä päivittäis, ei mitään
Kyllähän toiset löytää, mullakin on monta tuttua, jotka paukkaavat parisuhteesta uuteen noin vaan. Itse en ihastu helposti, vaikka kyllä minuakin piiritetään jatkuvasti. Mutta ei vaan ole kävellyt vielä vastaan sellaista potentiaalista uutta kumppania
Kaikenlaisia epärealistisia haaveita ihmisellä tietysti voi olla.
Eronneelle on tarjolla vain toisia eronneita eli huonoksi todettuja ja sinkkuja eli kenellekään kelpaamattomia.😜
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän toiset löytää, mullakin on monta tuttua, jotka paukkaavat parisuhteesta uuteen noin vaan. Itse en ihastu helposti, vaikka kyllä minuakin piiritetään jatkuvasti. Mutta ei vaan ole kävellyt vielä vastaan sellaista potentiaalista uutta kumppania
Löytävätkö hyviä, jos *paukkaavat parisuhteesta toiseen*?