Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko naisen tehtäviin yleisesti huolehtia kodista ja kotitöistä miestä enemmän?

Vierailija
04.02.2023 |

Vai onko tämä täysin 50-50?

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään kummatkin töissä ja mä hoidan kotityöt sisällä, mies autot ja talontyöt pihatöineen, sopii meille hyvin, ei tule riitoja.

Vierailija
62/74 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten estrogeeni, rinnat ja vulva muka vaikuttavat kotitöihin enemmän kuin rinnattomuus, testosteroiini, penis ja kivekset?

Siten että estrogeeni laittaa huolehtimaan enemmän pesästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten pitäisi hoitaa enemmän, koska ovat fyysisesti jaksavampia.

Naisten pitäisi jättää ajattelu miehille.

Sehän olisi kuin käsien irrottaminen ratista. Ei kiitos.

Ja miehet huutaa että käynnistä auto ensin.

Vierailija
64/74 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä kuulu, mutta minä vaan hoidan enemmän. Ei ole ongelma meidän perheessä. Kotityöt on ihan mukavia. Otan ihan harrastuksena.

Ja näiden perheiden miehet eivät ymmärrä, miten muualla tästä saadaan ongelmaa ja ovet olevinaan niin tasa-arvoisia, mutta suhtautuminen voisi olla täysin eri, jos joutuisivat tilanteeseen, jossa kotitöitä pitäisi tehdäkin.

Mistä sait sellaisen käsityksen, ettei mieheni tee ollenkaan kotitöitä? Sanoin, että minä teen enemmän.

Vierailija
65/74 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyykö joku suomalainen nainen oikeasti tällaista vuonna 2023? Olisi voinut kuvitella tällaisen vielä vuosituhannen vaihteessa. Siitä on kohta 50 vuotta, kun luovuttiin siitä ajatuksesta, että mies elättää perheen ja sai (yleensä) paremmin ansaitsevana verotuksessa puolisovähennyksen.

Ja vastaus on kyllä vain siinä tapauksessa, että mies hoitaa ne perinteiset miestentyöt: korjaa koneet, hankkii polttopuut, tekee remontit, ajaa sonnat, kengittää hevoset ... vaikka kyllä noita kaikkia tekevät nykyään naisetkin.

Vierailija
66/74 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mitä lasketaan kotitöihin. Pääasia että jonkinlainen oikeudenmukaisuus säilyy. Meillä toimii hyvin tällainen jako, että pääasiassa minä teen ruoat, huolehdin kodin siisteydestä ja sisustuksesta. Mies imuroi pyydettäessä ja osallistuu pyykinpesuun. Mutta mies pääasiassa huoltaa autot, vaihtaa renkaat, leikkaa nurmikon, tekee lumityöt, lämmittää saunan (meillä on puukiuas) ja tekee talon pikku rempat, ja harrastaa onkimista. Jos tuo kalan kotiin, niin minä kokkaan. Molemmat käy kaupassa. 

Mä en tajua näitä tällaisia jakoja. Auto viedään huoltoon kerran vuodessa, renkaat vaihdetaan kaksi kertaa vuodessa. Sama kun nainen sanoisi, että minä pesen ikkunat kerran vuodessa, niin ei tarvi laittaa ruokaa joka päivä. Nurmikon leikkuu ja varsinkin lumityöt on mukavaa ulkoilua ja käy melkein urheilusta (eli on melkein omaa aikaa lapsiperheessä), kun taas joku jatkuva pyykkääminen tai ruuanlaitto ja keittiön siivoaminen on todella ärsyttävää.

Ei sillä, itsehän teen kaiken itse, kun olen yh-mutsi, mutta jos saisin valita, niin paljon mieluummin teen lumityöt kuin ripustan pyykkiä.

Vierailija
67/74 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se huolehtii enemmän, joka kokee, että on huolehdittavaa. Nainen ei voi edellyttää, että mies siivoaa, kun nainen käskee.

Normaali mies osaa siivota ilman pyytämistä.

Sellainen mies tykkää toisista miehistä.

Oho, tarkoitat siis että kaikki yksin asuvat sinkkumiehet ovat homoja. Enpä tiennyt tuota.

Vierailija
68/74 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tapauksessa jos mies on palkannut kotiinsa naistaloudenhoitajan tai on parisuhteessa äitinsä kanssa.

Kuulostaa, melko huvittavalta aloitus ja kysymys.

Olen parisuhteessa ollut yli 40v ja kyllä kotityöt on jaettu puoliksi, samoin lastenhoito ja perhevapaat.

Mies oli vähän aikaa matkatöissä ja palkkasi siivoojan, kun lastenhoito vastuu jäi viikolla minulle ja näin kantoi oman vastuunsa perheestä.

Ja sitäpaitsi, ainakin meillä mies on parempi kotitöissä esim. ruuan laitossa ja tykkää siitä.

Näin myös ystäväpiirissäni.

Vierailija
69/74 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuuluuko, meillä mies tekee enemmän, molemmat käydään ansiotöissä.

Vierailija
70/74 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä käykö nainen töissä.

Riippuu siitä käykö molemmat töissä vai ei kumpikaan vai toinen. Vai miten on?

Oletan että mies käy töissä.

Olipa erikoinen oletus.

Vierailija
71/74 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä molemmat siivoaa omat jälkensä.

Kohtuullinen minimi. Molempien jäljiltähän se roskis täyttyy ja pyykkikori, joten jokin jakokin on hyvä olla.

Mun vanhemmilla on sellainen työnjako kun on enemmän väkeä (kaikki aikuiset lapset) koolla, että se joka laittaa ruoan, niin toinen siivoaa jäljet ja tiskaa/laittaa tiskit koneeseen.

Joitakin ei vain häiritse petaamaton sänky, paskaraidat vessanpöntössä tai pyörivät pölykoirat nurkissa. Itse siivoan näitä useammin ja miehelle täytyy yleensä huomauttaa asiasta, että joskus voisi tehdä jotain pyytämättä tai käskemättäkin. Oma vika sitten jos ottaa nalkuttamisena.

Vierailija
72/74 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän ei käy töissä, niin ehkä sitten. Useimmiten kyseessä on uhriutumisseksuaalinen fetishi naisella. Oikeastaan kaikki naisille tehdyt elokuvat kuvaavat tuota. Miehillä on laajempi taidemaku.

Vierailija
73/74 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se huolehtii enemmän, joka kokee, että on huolehdittavaa. Nainen ei voi edellyttää, että mies siivoaa, kun nainen käskee.

Normaali mies osaa siivota ilman pyytämistä.

Sellainen mies tykkää toisista miehistä.

Oho, tarkoitat siis että kaikki yksin asuvat sinkkumiehet ovat homoja. Enpä tiennyt tuota.

Puhuttiin käskemättä siivoavista miehistä jotka elää naisten kanssa.

Vierailija
74/74 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset voisivat ottaa itseään niskasta joskus kiinni, ja tehdä elämässsään muutakin kuin 0,00001 promillea kotitöistä parisuhteessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme