Kuuluuko naisen tehtäviin yleisesti huolehtia kodista ja kotitöistä miestä enemmän?
Kommentit (74)
Ei kannata edes muuttaa yhteen, jos tuollaista tarvitsee miettiä. Tuohan tulee ongelmaksi vain, jos toinen tai molemmat eivät halua osallistua kodin ylläpitoon ja arjen askareisiin. Muuten menee omalla painollaan siten, että kaikilla on hyvä olla.
Jos ei yhteisessä kodissa kiinnosta osallistua, kannattaa olla erilliset kodit.
Muijien tehtävä on siivota. Miehillä on ihan muut tehtävät.
Vierailija kirjoitti:
Se huolehtii enemmän, joka kokee, että on huolehdittavaa. Nainen ei voi edellyttää, että mies siivoaa, kun nainen käskee.
Normaali mies osaa siivota ilman pyytämistä.
Riippuu mitä lasketaan kotitöihin. Pääasia että jonkinlainen oikeudenmukaisuus säilyy. Meillä toimii hyvin tällainen jako, että pääasiassa minä teen ruoat, huolehdin kodin siisteydestä ja sisustuksesta. Mies imuroi pyydettäessä ja osallistuu pyykinpesuun. Mutta mies pääasiassa huoltaa autot, vaihtaa renkaat, leikkaa nurmikon, tekee lumityöt, lämmittää saunan (meillä on puukiuas) ja tekee talon pikku rempat, ja harrastaa onkimista. Jos tuo kalan kotiin, niin minä kokkaan. Molemmat käy kaupassa.
Ei tietenkään. Mutta jos toinen käy töissä ja toinen ei niin sen joka ei käy, pitää huolehtia tietysti kodin laittamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se huolehtii enemmän, joka kokee, että on huolehdittavaa. Nainen ei voi edellyttää, että mies siivoaa, kun nainen käskee.
Normaali mies osaa siivota ilman pyytämistä.
Ei kaikki miehet vaan osaa. Mulla on sellainen mies, joka ei varmaan koskaan huomaisi että on sotkuista tai pölyistä ja että pitäisi siivota, jos en ehdottaisi että nyt voitaisi pitää siivouspäivä. En käske. Eikä tuo minua haittaa, koska on muuten hyvä mies.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. Mutta jos toinen käy töissä ja toinen ei niin sen joka ei käy, pitää huolehtia tietysti kodin laittamisesta.
No tuokin riippuu mitä katsotaan töiksi. Jos vaikka hoitaa kotona kolmea tai neljää lasta, niin kyllä siinä lasten kanssa ehkä juuri päivittäiset järjestelyt tekee, mutta isommat viikkosiivoukset ja ikkunanpesut y.m. on hyvä jakaa, tai sitten toinen hoitaa lapsia sen aikaa että ne saa tehtyä.
Omalla kohdalla tilanne on sellainen, että mies on sellainen jämpti. En ole siis laiska nainen jne, mutta mies on sellainen, että kaikki on tip top aina. Tämä tulee hänen kotoota. Hän on naisten kasvattama, koska isänsä kuoli onnettomuudessa ennen mieheni syntymää. Hänen äiti ja kolme tätiä on oikeastaan kasvattanut hänet. Hän aina pyyhkii pölyt, pesee pyykit, pesee lattiat jne jne. Nämä kaikki tulee hänelle luonnostaan. Tekisin, mutta en kerkeä. Osallistun myös kaikkeen siivoamiseen jne, mutta hän kerkeee aina. Eikä häntä haittaa tehdä asioita, vaikka olen sanonut, että voin minäkin siivota oikeasti.. Hän on aina, nyt neo tehty.
Itsellä meni pitkään ja todella pitkään ymmärtää häntä näissä asioissa. Samalla meni pitkään ymmärtää, että hän on juuri niinkun sanoo olevansa kaikessa. Esim, toi kukkia ja piti minua aina hyvänä. Kuunteli ja oli läsnä.. Tätä pidin täysin esityksenä, koska kaksi exää oli mielin kielin ja lupas kaikkea. En tahdo mitään, mutta en halua myöskään kuunnella turhia asioita. 10v oltu noin yhdessä ja saan edelleen perjantaisin kukkapuskan. Saan kukkia, koska hän rakastaa minua. Aina se tuntuu hyvältä saada.
Hän on sanonut minulle, että on oppinut kaksi asiaa. Vaari sanoi, että pidä naisesta hyvää huolta aina ja hänen äiti ja tädit on sanonut, että älä lyö naista, mutta älä myöskään naiselta siedä kaikkea. Pidät huolta ja sinusta pidetään huolta.
Nykyinen anoppini on sanonu minulle samoin. Niin se on. Kun ajattelen miestäni, niin on hän hyvä mies.
Meillä molemmat siivoaa omat jälkensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä istut pinttyneen paskakasan ja haisevan roskiksen vieressä inttämässä, ettei lika haittaa ja odotat kunnes nainen kyllästyy ja siivoaa ja vie roskat. Tekniikka sekin.
Todistetusti yksin asuvat naiset tekevät mieluummin noin ja siksipä ne asunnot ovatkin varsinaisia sikolättejä.
Meillä minä jos siivoan, teen sen todella perusteellisesti, mutta silti vaimo haluaa, että vain hän siivoaa ja koti onkin oikeastaan aina mukavan siisti. Hän ei tosin ole suomalainen natkuttaja.
Sopimuksen mukainen. Jos ei tykkää sopimuksesta, asutaan vielä erillään.
Ei kuulu. Kuten ei miehenkään kuulu maksaa enempää kuin puolet menoista.
Kuuluu ja terve nainen näin tekeekin.
Mies tekee lapset. Nainen hoitaa ne.
Vierailija kirjoitti:
Omalla kohdalla tilanne on sellainen, että mies on sellainen jämpti. En ole siis laiska nainen jne, mutta mies on sellainen, että kaikki on tip top aina. Tämä tulee hänen kotoota. Hän on naisten kasvattama, koska isänsä kuoli onnettomuudessa ennen mieheni syntymää. Hänen äiti ja kolme tätiä on oikeastaan kasvattanut hänet. Hän aina pyyhkii pölyt, pesee pyykit, pesee lattiat jne jne. Nämä kaikki tulee hänelle luonnostaan. Tekisin, mutta en kerkeä. Osallistun myös kaikkeen siivoamiseen jne, mutta hän kerkeee aina. Eikä häntä haittaa tehdä asioita, vaikka olen sanonut, että voin minäkin siivota oikeasti.. Hän on aina, nyt neo tehty. lapsia kyllä olisi voinu enmpi tehdä, mutta mutta.
Itsellä meni pitkään ja todella pitkään ymmärtää häntä näissä asioissa. Samalla meni pitkään ymmärtää, että hän on juuri niinkun sanoo olevansa kaikessa. Esim, toi kukkia ja piti minua aina hyvänä. Kuunteli ja oli läsnä.. Tätä pidin täysin esityksenä, koska kaksi exää oli mielin kielin ja lupas kaikkea. En tahdo mitään, mutta en halua myöskään kuunnella turhia asioita. 10v oltu noin yhdessä ja saan edelleen perjantaisin kukkapuskan. Saan kukkia, koska hän rakastaa minua. Aina se tuntuu hyvältä saada.
Hän on sanonut minulle, että on oppinut kaksi asiaa. Vaari sanoi, että pidä naisesta hyvää huolta aina ja hänen äiti ja tädit on sanonut, että älä lyö naista, mutta älä myöskään naiselta siedä kaikkea. Pidät huolta ja sinusta pidetään huolta.
Nykyinen anoppini on sanonu minulle samoin. Niin se on. Kun ajattelen miestäni, niin on hän hyvä mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuokin riippuu mitä katsotaan töiksi. Jos vaikka hoitaa kotona kolmea tai neljää lasta, niin kyllä siinä lasten kanssa ehkä juuri päivittäiset järjestelyt tekee, mutta isommat viikkosiivoukset ja ikkunanpesut y.m. on hyvä jakaa, tai sitten toinen hoitaa lapsia sen aikaa että ne saa tehtyä.
Vaikka ei olisi lapsia, niin työssäkäyvääkin kohtaan on väärin, jos hänet ulkoistetaan täysin kotoa. En tuntisi kotia kodikseni, jos en voisi aina välillä laittaa ruokaa ja siivota. Ihan kuin olisi jossain hoitolaitoksessa, jos ei voi osallistua kotitöihin.
Miehet on niin ylivoimaisia fyysisesti suhteessa naisiin että ehdottomasti kotityöt kuuluu pelkästään heille. Säästyvät mansplaanaamiseltakin ja vaimo luennolta miten armeijassa tehtiin pinkka. Parhaimmat kokitkin on miehiä joten ruuanlaiton pitäisi kuulua pelkästään miehelle. Mies hoitaa tietysti kaupassa käynninkin koska kokkihan sen tietää mitä ruokaa tekee.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä käykö nainen töissä.
Miillä tavoin se riippuu siitä?
Ja sinä istut pinttyneen paskakasan ja haisevan roskiksen vieressä inttämässä, ettei lika haittaa ja odotat kunnes nainen kyllästyy ja siivoaa ja vie roskat. Tekniikka sekin.