Kenen mielestä friends with benefits on typerää?
Ja menee kiinnostus esim deittiäpissä mieheen, joka niitä hakee tai pystyy harrastamaan?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Fwb on mielestäni paras keksintö sitten viipaloidun leivän
Oma kokemukseni on päinvastainen, mies rakastui minuun eikä tunnehurmiossa osannut antaa minulle omaa aikaa tai tilaa, jatkuvasti oli yhteydessä ja suuttui ellen heti vastannut tai halunnut nähdä. Laitoin poikki ja silloin meno muuttui hurjemmaksi, mies yritti kaikin keinoin kiristää minua verukkeella millä tahansa, jopa valheilla jos en suostuisi jatkamaan. Myönsi ajatelleensa että mikäli hän ei minua saa niin ei saa kukaan muukaan. En jatkanut, tosin en toista suhdetta halunnut pitkään aikaan sen jälkeen.
Minua ei kiinnosta tunteeton seksi, joten niitä benefittejä pitäisi sitten saada toisella tapaa :D
Vierailija kirjoitti:
Fwb on mielestäni paras keksintö sitten viipaloidun leivän
:D Vertaat jotain leipäsiivuja ihmissuhteeseen, ok
Vierailija kirjoitti:
friends with benefits on typerää, sotkea suomea ja englantia on typerää
Keksikää joku kiva suomenkielinen sana siihen, vaikka nusaamiskaverit tms
housuissanne on "fwb" kun käsi käy
Ystävykset panohyödyllä
Riippuu siitä kuka hyötyy. Jos kaikki hyötyy ja on semmoinen oikeasti symnioottinen ja sienikäs tunnelma ilmapiirissä ja lähikontakteissa, niin kyllähän se on hienoa ja mukavaa ottaa hyvässä seurassa kepardia tms. juomaa. Ja välillä tietysti mietään kunnolla pimpit ja lasketaan siemenet sisään.
Minulle kerran ehdotti yksi mies tuota (vain netissä juteltiin, ei tavattu). Säännöt olivat hänen mukaansa, että seksiä saisi olla vain meidän välillä, ei muiden. Muiden kanssa saisi olla sitten muuta. Kyseenalaistin hänen ehdotuksensa säännöille, eikä hänestä enää kuulunut. Tuohan olisi seksiorjan rooli. Fwb-suhteessa pitäisi olla myös kaveruutta, eikä mitään sitoumuksia. Minulla oli sen sijaan f u c k buddy-suhde erään kanssa. Säännöt olivat selkeät, vain s e k s i ä ilman mitään sitoumuksia. Tuohonkin kyllästyin ja tapaamiset päättyi 5 - 10 kerran välillä, vaikka s e k s i oli hyvää. Halusin kuitenkin oikean suhteen, jonka myöhemmin löysinkin. Jos minusta tulisi sinkku uudelleen, luultavasti ottaisin jonkun vakipanon, en ole irtosuhteista juuri mitään koskaan saanut.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä kuka hyötyy. Jos kaikki hyötyy ja on semmoinen oikeasti symnioottinen ja sienikäs tunnelma ilmapiirissä ja lähikontakteissa, niin kyllähän se on hienoa ja mukavaa ottaa hyvässä seurassa kepardia tms. juomaa. Ja välillä tietysti mietään kunnolla pimpit ja lasketaan siemenet sisään.
Kunnon wt-meininki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon wt-meininki
Niin eikä tuosta kyllä ymmärtänyt puoliakaan.
Minua ei ainekaan panettais jonkun kaverin kanssa. Melkein yhtä vastenmielinen ajatus kun hypätä punkkaan veljeni kanssa🤮
Enimmäkseen tuntuu olevan eräänlaista itsepetosta. Kun joku sanoo vaikka tinderissä etsivänsä fwb suhdetta, tarkoittaa sillä yleensä joko a) seksisuhde ilman sitä ystävyys osuutta tai b) seurustelusuhde ilman sitoutumista. Jos on seksiä ilman ystävyyttä, se on puhdas panosuhde. Jos taas on lähelläkään seurustelusuhdetta, ei sillonkaan olla pelkkiä kavereita, jotka sattuu harrastaa seksiä. Eikä kyllä ystävän kanssa seksin harrastaminenkaan kovin viisasta ole, koska todennäköisesti jommalle kummalle tulee tunteita ja sitten on ystävyys pilalla...
Fwb suhteessa pitäs sopia tosi tarkkaan missä menee rajat. Suhteen pitäisi olla ystävyyttä, jossa harrastetaan seksiä ilman tunteita. Jos pystyy noihin kahteen, siitä vain. Mutta tuntuu siltä, että enimmäkseen sitoutumiskammoiset ehdottaa tuota, koska eivät uskalla seurustella kunnolla mutteivät yksinkään uskalla olla
Mahtavaa! Minulla on kaksi fwb:tä. En halua ketään nurkkiini asumaan vakituisesti. Saan hyvää seksiä kun haluttaa ilman sitoutumista.
Vierailija kirjoitti:
FWB-suhdetta hakevat miehet unohtavat mieluusti sen ystävyys-osion kokonaan yhtälöstä.
Ei pidä paikkaansa.
t. "Montakin hyvää ystävää ollut, joiden kanssa touhuiltu joskus paremman puutteessa"
Joillekin toimii, toisille ei.
Mulla on ollut kaksi. Nimenomaan fwb, ei fuckbuddy. Ensin oltiin kämppiksiä/ystäviä ja sitten jossain kohtaa päädyttiin sänkyyn ja pidettiin siellä hauskaa kun siltä tuntui. Meidän kohdalla kaikki sujui luontevasti, eikä mitään "pelisääntöjä" ikinä tehty. Jos jompikumpi deittaili vakavemmin niin automaattisesti benefitit jäi tauolle.
Olemme vieläkin ystäviä. Sellaisia joille voi soittaa vaikka kolmelta yöllä.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei kiinnosta tunteeton seksi, joten niitä benefittejä pitäisi sitten saada toisella tapaa :D
Ei muakaan, mutta onhan ystävää kohti aina tunteita jo? Ei sitä muuten olisi ystävä.
Fuckbuddy on eri asia kun fwb. FB on vaan säännöllinen petikaveri, kun taas fwb "valmis" kaveri, jonka kanssa voi pitää hauskaa makuuhuoneenkin puolella.
Ihan oikeasti: Mitä väliä. Sillä mitä MUUT ajattelee otsikon asiasta ei pitäis olla minkäänlaista merkitystä SINUN kannaltasi katsottuna. Kun siis kuitenkin toimit tavalla joka omasta mielestäsi on hyvä. Muutenhan olisit täysin ulkoapäin ohjautuva eli joutuisit muuttamaan elämääsi aina kun joku paheksuisi jotakin sinun tapaasti toimia.
Tykkään. Tuttu ja turvallinen seksiseuraa, ja samalla jutustellaan myös muista asioista.
Eipä yllätä vauvapalsta taaskaan. Täällä nämä 60+ kurpat haukkuvat pelkästään siksi, kun kukaan ei heitä kelpuuta enää :D
Miksi se olisi typerää jos siitä molemmat osapuolet hyötyy? Minun fwb - kaverini on sekä ystävä, urheilukaveri ja molempien niin halutessa sänkykaveri. Elämä ja psyyke pysyy kasassa kun en halua lopettaa avioliittoa ja perhe-elämää ainakaan nyt kun lapset ovat toinen parhaassa ja toinen hankalimmassa iässä. Tarvitsen tätä kundia kootakseni itseäni jaksamaan arjen pyörityksessä.
M39
Ennen pidin jotenkin hienona, mutta sittemmin tulin uskoon ja huomasin ettei se nyt niin hienoa olekaan.