Nimiehdotuksia Islan pikkusiskolle
Meille syntyy tyttövauva. Nimiehdotuksia ja mielellään sointuvia nimiä Islan kaveriksi. Ensimmäisenä tullut mieleen Elsa ja siitä myös mieheni tykkää mutta sitten mietin että varmasti tosi yleinen nimi frozen elokuvan vuoksi. Tykkään kyllä kovastikin tästä nimestä. Oisko muita sopivia ehdotuksia?
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Mieheni kuoli syöpään mutta ennen menehtymistään hän toivoi vastasyntyneellä tyttärellemme nimeksi Usva. Nimi sointui hänen mielestä yhteen sukunimen kanssakauniisti ja on merkityksellinen. Toinen nimi on minun suosikkini Tuuli.
Suuret osanotot ja kaunis nimi Usva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni kuoli syöpään mutta ennen menehtymistään hän toivoi vastasyntyneellä tyttärellemme nimeksi Usva. Nimi sointui hänen mielestä yhteen sukunimen kanssakauniisti ja on merkityksellinen. Toinen nimi on minun suosikkini Tuuli.
Suuret osanotot ja kaunis nimi Usva.
Syntyikö Usva sumussa vai pilvessä?
Isla ja Alina
Isla ja Aino
Isla ja Aada
Isla ja Elena
Isla ja Oona
Isla ja Venla
Isla ja Seela
Isla ja Vera
Isla ja Meri
Isla ja Sara
Isla ja Bea
.....pääsen kohta vauhtiin.
Kaikissa taskukalenterissa ainakin on kaikki nimet lueteltuna, valitse sieltä. Ellet löydä sieltä sopivaa, niin käytä Vauva-keskustelupalstan nimet-ketjua ongelmasi selvittelemisen. Täällä haaskaat vain kallista aikaamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
I
Muista maista otetut nimet lausutaan kuten muuallakin.
Isla = "aisla" Lausutaan muuten Aila
Mitä hittoa sä selität?? Isla on espanjaa ja tarkoittaa saarta. Lausutaan ihan "suomalaisittain" kuten kirjoitetaan. Isla = Isla.
T. eräs, joka puhuu sujuvaa espanjaa
Isla-nimi on skotlantilaista alkuperää, ja lausutaan alunperin "aila", vaikka sama sana löytyy myös espanjankielestä. Suomessa Isla-nimen lausumistavaksi on muotoutunut sanoa se kuten kirjoitetaan. Nimi oli kaunis mielestäni jo parikymmentä vuotta sitten, ja sen nykysuosiosta päätellen kaunis nimi se on ollut myös monen muunkin mielestä.
T: jo aikuisen Islan äiti
Vierailija kirjoitti:
Isla ja Alina
Isla ja Aino
Isla ja Aada
Isla ja Elena
Isla ja Oona
Isla ja Venla
Isla ja Seela
Isla ja Vera
Isla ja Meri
Isla ja Sara
Isla ja Bea
.....pääsen kohta vauhtiin.
Hyvä sinä! :) la-päätteiset nimet on kivoimpia.
Toki Seela, Venla ja Aada on varattuja nimiä lähisuvussa.
Isla on peräisin Kaislasta, eli siitä lyhenne.
Tiedän yhden joka sai kasteessa nimen Kaisla ja kutsutaan Isla.
Rizla
Pisla
Pusla
Kosla
Siinä pari mitä mieleen nyt heti juolahti.
Lisa
Pihla
Lila
Mona
Ilse
Elke
Lia
Vierailija kirjoitti:
Vastasyntynyt vauva otetaan hätääntyneeltä äidiltään ja heitetään teuraaksi, jotta ihmiset joita ei ole liikaa voivat lutkuttaa sille tarkoitetun maidon.
Vielä on silti olemassa biomassaa jota ei ole muutettu ihmisiksi.
Elsi
Essi
Aino
Aini
Alma
Kiira
Pihla
Selma
Aida
Hilla
Tilda
Sara
Stella
Emma
Mette
Vierailija kirjoitti:
Jokainen ihminen itse haluaa nähdä itsensä yksilönä.
Lapsia kuitenkin nimetään kuin he olisivat osa jotain settiä. "Mikä sopisi Venlan/Islan/Elsan/Arja-Oliverin siskolle/veljelle nimeksi?"
Ja tosi kiva olla se johon takerrutaan ja jonka varaan koko elämänsä ja merkityksensä toinen perustaa. Omat saavutukset ovat hänen saavutuksiaan koska kasvatus. Omat epäonnistumiset johtuvat omista vioista. Itse kuvastaa kaikkea sitä mitä toinen on saanut aikaan ja "osannut tehdä", eli itse on menestyttävä sen mukaisesti. Mikä taakka se on kantaa kun jatkuvasti kannattelee toisen merkityksellisyydentunnetta.
Isla ja
Elsi
Elise
Livia
Seea
Aava
Saga
Joela
Elba
Alma
Erin
Lisa