Nimiehdotuksia Islan pikkusiskolle
Meille syntyy tyttövauva. Nimiehdotuksia ja mielellään sointuvia nimiä Islan kaveriksi. Ensimmäisenä tullut mieleen Elsa ja siitä myös mieheni tykkää mutta sitten mietin että varmasti tosi yleinen nimi frozen elokuvan vuoksi. Tykkään kyllä kovastikin tästä nimestä. Oisko muita sopivia ehdotuksia?
Kommentit (79)
No siis meidän sukunimet ei ookkaan ihan suomalaiset. Huomaa että tässäkin keskustelusta on poistettu monta hyvää kommenttia ja jätetty paskimmat kommentit. Eipä mitään ei tää vauva.fi olekaan enää mitenkään entisellään.
Siis kyllä on ap osannut antaa kliseenimen.
Vierailija kirjoitti:
Siis kyllä on ap osannut antaa kliseenimen.
Mutta sä et osannut neuvoa sitten yhtään vähemmän kliseeistä, kun hän kysyi.
En kysynyt käytännössä sitä että mitä mieltä olette Isla nimestä vaan halusin ehdotuksia tulevalle lapselle toista nimeä. Jos teillä ei ole mitään hyvää sanottavaa pitäkää mölyt mahassa. Mä vaan haluan nimiehdotuksia, en mitään henkilökohtaisia kysymyksiä tatuoinneista tai arvostelua Isla nimestä. Se on tosiasia että jos vaikka laittaisin nimeksi Pirkka tai Pirjo tai sitten trendinimen Isla tai Elsa niin en voi kaikkia miellyttää ja se on fakta että Isla on ollut meidän vanhempien mieleen ja pidetään sitä kauniina - ei meitä teidän mielipiteet kiinnosta.
Nimiehdotuksia vaan kaivattiin ja muut turhat jutut mulla menee korvasta sisään ja ulos. En ala selittelemään teille jo tehtyjä nimivalintoja. Jos mun lapsi haluaa tulevaisuudessa vaihtaa nimeä vaikka toiseen nimeen niin sekin on mahdollista!
Ja joku tuolla ihmetteli että miks lasten nimet annetaan ns yhteensopivana tai settinä. Niin eihän sitä tiedä että mihin sitä lopulta päätyy ja tuleeko sitten annettua joku aivan eri nimi. Itse ehkä mietin asioita ns. visuaalisesti ja kokonaiskuvan kannalta. Mutta tää onkin vasta vielä leikittelyä ja hyväntuulista jututtelua nimistä. Esikoisesta piti aikoinaan tulla eriniminen, mutta sitten katottiin ettei se vaan sovi hänelle niin päädyttiin Islaan.
Iida, Iisa, Irja, Eila, Iina, Oili
Lisa. Samat kirjaimet, sointuisi kivasti. Olettaen, että Isla lausutaan kuten tuntemani kaksi Islaa eli kuten ne kirjoitetaan.
Evelin
Aida
Edith
Adele
Olivia
Usva
Ava
Emma
Elsi
Vierailija kirjoitti:
Evelin
Aida
Edith
Adele
Olivia
Usva
Ava
Emma
Elsi
Näistä tuo Aida sopisi Islan kanssa kivasti.
Æthelflæd, kahden Englannin kuningattaren nimi. Tarkoittaa kuninkaallinen kaunotar. Last Kingdom-sarjan myötä nimi saattaa yleistyä pian.
Mieheni kuoli syöpään mutta ennen menehtymistään hän toivoi vastasyntyneellä tyttärellemme nimeksi Usva. Nimi sointui hänen mielestä yhteen sukunimen kanssakauniisti ja on merkityksellinen. Toinen nimi on minun suosikkini Tuuli.
Kiitos ehdotuksista, eiköhän se nimi sit mallaudu kuin nenä päähän. Edda on kans ollut meillä mielessä
Aava