Jahas ensimmäinen tule ilmaistyövoimaksi mökille kutsu saapui
Miten kukaan voi olla niin yksinkertainen että luulee vielä vuonna 2023 saavansa jonkun mökille ilmaiseksi töihin kutsumalla pitämään hauskaa yhdessä syöden ja puutarhaa hoidellen.
Ei ihan tuntipalkoille pääse jollain atrillimakkaroilla ja Reinbou perunasalaateilla.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Kevät on sitten virallisesti alkanut.
Ei vielä ole ollut koiran pàskakeskustelua
Hepokatti kirjoitti:
Mökin omistajat tuli trollaamaan että talkoot olisi jotenkin kivoja osallistujille🤣
Voi vit, en todellakaan. Mulla ei ole koskaan ollut mökkiä. Ei ole varaa siihen, ei edes autoon. Vietän lomat kotona kerrostalossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en menisi. En nauti siitä että ihmiset hyväksikäyttävät toisiaan.
Ja nuo mökkihommat voi teettää ulkopuolisella jolloin myös työllistät ihmisiä ja voit saada kotitalousvähennyksen.
Tuttu valittaa kun ei saa ketään mökille hommiin. Itse kyllä ehtisi ja hänen poikansa mutta poika on lellitty pilalle (56-vuotias).
Talkoot perustuu vapaaehtoisuuteen. Talkoisiin ei ole pakko osallistua. Onko sinulla ollut kavereita esim. muuttotalkoissa?
Olen ollut muuttotalkoissa joissa ei tarjottu mitään särvintä talkooporukalle...
Milloin tämä mökkitalkoopäivä on tarkoitus olla?
Vierailija kirjoitti:
Minä varaan paskahuussin tyhjennyksen!
AHhahaha Se vaatii sitte pikku hutikan, eks-ukko ja sen kaverit sai hyvän syyn hyvään hutikkaan kun oli paskahuussin tyhjennys...kas kun eivät rilliä sinne raahanneet :D :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän isä teki muutaman kerran silleen kun oli mökkitalkoot että jakoi hommat vapaaehtoisille ja ne jotka eivät tarjoutuneet vapaaehtoiseksi vaan olivat selkeästi tulleet nauttimaan virvokkeita saivat sitten paskanakin:
"Jahaa, sitten jäikin enää kaikkein paras homma, ketkä eivät vielä ottaneet mitään? Terhi ja Raimo, teille jäisi sitten huussin tyhjennys."
Harmi, ettei tuo toiminut vakiotalkoolaisilla kovin montaa vuotta, kun tajusivat.
Itse ilmoittauduin aina tiskaajaksi. Kolme kertaa päivässä tarvi tiskata ja mikäs siinä tiskivettä sekoitellessa ja läträtessä. 😅
Miksi ihmeessä menisin tuollaiseen tilaisuuteen saatikka suostuisin jos joku mulle nakittaisi jotain paskakaivon tyhjennystä johon itselläni ei ole osaa ei arpaa? Tyhjennä kuule ite kaivos.
Tämä oli ennenvanhaan, kun meidän mökillä kävi kesän aikana lomailemassa muitakin kuin oma perhe ja vastineeksi osallistuttiin näihin talkoisiin. Mutta eihän nykyajan yksilökeskeinen ja itsekäs ihminen mitään tiedä eikä ymmärrä yhteispelistä ilmsn rahallista vastiketta. Isäni oli hyvä ihminen, mutta ei sentään atanut muiden kävellä ylitseen.
Ymmärrän, että nuorena ja vähävaraisena, kaverit auttavat toisiaan talkoilemalla, mutta keski-ikäiset voisivat kyllä jo siirtyä palkkaamaan porukkaa tarvitsemiinsa hommiin. En pyydä enää itse ketään, enkä osallistu toisten projekteihin. Aika aikansa kutakin. N55
varmaan talkoo muijilta joiltakin saa saunan jälkeen vähän toosaa nupiksi
Kaveri pyysi mökilleen kattotalkoisiin. Oli kuuma kesäpäivä, meitä ukkoja kuusi, juomaksi oli vettä ja mehukattia. Emäntä keitti puolenpäivän jälkeen kahvia ja tarjolla oli yksi juustovoileipä kullekin miehelle. Puoli kuuden aikaan illansuussa katto oli valmis ja nälkä oli jo hirmuinen. Emäntä oli lähtenyt jo pois kiireitään selitellen. Isäntä tarjosi pinaattilättyjä syötäväksi. Lähdimme yhtenä miehenä vaitonaisina autoillemme ja ajoimme 30 kilometrin päähän huoltoasemalle syömään. Päätimme, että tämä oli viimeinen talkoopäivä, jonka ikinä teimme tuolle kaverille. Viime kuussa tuli puhelu ao kaverilta, jossa hän kertoi, että mökin sauna pitäisi suoristaa ja rempata, josko tulisin talkoisiin ennen juhannusta. Enpä luvannut tulla, eikä muutkaan kuulemma lähteneet talkoisiin. Tuli pari tekstiviestiä, pyytelyä ja lupailua mukavista jatkoista, ei saanut myönteistä vastausta. Törppö! Talkooväki tulee aina syöttää ja juottaa hyvin, koska rahapalkkaa ei saa. Hänen toimintansa oli ihmisten ja heidän työstä halveksuntaa ja tosi vmäistä käytöstä.
Pistä viesti että tuntipalkkasi on 17.50 euroa tunti.
Mua vituttaa osallistua edes keittiöhommiin kun vieraaksi pyydetään. Puhumattakaan johonkin jos johonkin talkoisiin pitää alkaa. Omassa kotona ihan tarpeeksi remontoitavaa että sitä saa olla aina tekemässä, puhumattakaan ruuanlaitosta.
Lapsuudessa muista kuinka kivaa oli kun vanhemmat, heidän ystävänsä ja naapurit tekivät yhdessä talkoilla kaikenlaista. Lapset pyörivät siinä mukana tai omissa touhuissa. Isolla porukalla grillailtiin, syötiin ja saunottiin sitten päälle. Jos jotain kaipaan sieltä 35v takaa niin se on yhteisöllisyys. Nykyään kaikki avuntarve on hyväksikäyttöä ja ilkeyttä.
Vierailija kirjoitti:
Tsekkaa seuraavalla S-Market-käynnillä, miten tuo "Reinbou" kirjoitetaan.
Ei se niin tarkkaa ole täällä aivoinvalidien kokoontumisajoissa.
Vierailija kirjoitti:
No lasit juuri itsesi. Oletko Asperger?
Itse tykkään autella ihmisten mökeillä.
Palkaksi ei tosin käy mikään HK:n sininen, mutta jos järjestetään kunnon kasvisruokaa esim. grillattua maissia, kirsikkatomaatteja, soijanakkeja ja perunasalaattia niin olen kyllä salamana paikalla tekemässä hommia.
Minun ystäväni taas ei halua tulla mökillemme, jos ei siellä ole jotain tekemistä. Samoin mieheni on tämmöinen puuhaaja. Sienien etsimistä, marjastusta, terassin rakennusta, maalaamista, niin kaveri on heti valmis. Minulle sopisi ihan laiskottelu, juttelu, saunominen, uinti ja kortin peluu.
Tähän on helppo vastata:" Minulla on niin raskas ja vaativa työ, etten kallisarvoisella vapaa-ajallani tee ilmaistyötä, vaan lepään. "
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ei, ehdit ekana! Mulle sitten mökin katon maalaus. Toivottavati tulee helvetinmoinen helle, silloin maalaushomma on parhautta,
Talkoot perustuu vapaaehtoisuuteen. Talkoisiin ei ole pakko osallistua. Onko sinulla ollut kavereita esim. muuttotalkoissa?