Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jahas ensimmäinen tule ilmaistyövoimaksi mökille kutsu saapui

04.02.2023 |

Miten kukaan voi olla niin yksinkertainen että luulee vielä vuonna 2023 saavansa jonkun mökille ilmaiseksi töihin kutsumalla pitämään hauskaa yhdessä syöden ja puutarhaa hoidellen.
Ei ihan tuntipalkoille pääse jollain atrillimakkaroilla ja Reinbou perunasalaateilla.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kivalta :) voisin mennä.

Vierailija
2/67 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih, pääsispä mökille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä lähtisin heti touhuamaan jos joku mut mökille pyytäisi!

Vierailija
4/67 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siinä tuntipalkkaa kuulu laskeakkaan. Itse teen arkena asiantuntijatasoista toimistoduunia, vapaa-ajalla talkoilen ihan mielelläni kavereiden mökki- ja remppatyömailla. Ja olen nainen. Kukkapenkkiä mylläämään tai talkooporukan kokiksi minusta ei kyllä ole.

Vierailija
5/67 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hepokatti kirjoitti:

Mökin omistajat tuli trollaamaan että talkoot olisi jotenkin kivoja osallistujille🤣

Ei mulla ole ikinä ollut mökkiä,voi kun oliskin. Varmaan juuri siksi mielelläni lähtisin talkoisiin.

Vierailija
6/67 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varaan paskahuussin tyhjennyksen!

Vierailija
7/67 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kyllä tulee kyseleytä, että olisiko jotain pientä tehtävää. Et kai ap ole kade?

Vierailija
8/67 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sulla ole kavereita etkä ole saanut kutsua mihinkän :)

Vierailija
9/67 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pysy sinä kotona.

Vierailija
10/67 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en menisi. En nauti siitä että ihmiset hyväksikäyttävät toisiaan.

Ja nuo mökkihommat voi teettää ulkopuolisella jolloin myös työllistät ihmisiä ja voit saada kotitalousvähennyksen.

Tuttu valittaa kun ei saa ketään mökille hommiin. Itse kyllä ehtisi ja hänen poikansa mutta poika on lellitty pilalle (56-vuotias).

Vierailija
11/67 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekkaa seuraavalla S-Market-käynnillä, miten tuo "Reinbou" kirjoitetaan.

Vierailija
12/67 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän isä teki muutaman kerran silleen kun oli mökkitalkoot että jakoi hommat vapaaehtoisille ja ne jotka eivät tarjoutuneet vapaaehtoiseksi vaan olivat selkeästi tulleet nauttimaan virvokkeita saivat sitten paskanakin:

"Jahaa, sitten jäikin enää kaikkein paras homma, ketkä eivät vielä ottaneet mitään? Terhi ja Raimo, teille jäisi sitten huussin tyhjennys."

Harmi, ettei tuo toiminut vakiotalkoolaisilla kovin montaa vuotta, kun tajusivat.

Itse ilmoittauduin aina tiskaajaksi. Kolme kertaa päivässä tarvi tiskata ja mikäs siinä tiskivettä sekoitellessa ja läträtessä. 😅

Vierailija
13/67 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan pakota sua sinne. Voit ihan vaan jättää menemättä. Ja toisaalta jos olet toimistotyöläinen ja mielelläsi menet, niin mene. 

Vierailija
14/67 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jo 4 perhettä ilmoittaurunut kesätöihin ja pari mun ystävääni myös ohi reissatessaan:) Omien lasten perheitä ja kavereitaan.

Mutta onhan siinä eroa kun talo on etelä-Euroopassa kaikilla mukavuuksilla ja ruokapalkalla.

Vierailija
15/67 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä olisi tietää mistä hommista on kyse. Toisaalta inhoan ajattelua että minun aikani on niin hemmetin kallisarvoista ettei korvaukseksi riitä saunominen, uiminen ja sapuskat hyvässä seurassa. Täällä on toisaalla käyty läpi hirmukokemuksia työleiri-mökkeilyistä, mutta en jaksa uskoa että kaikilla se on samanlaista.

Vierailija
16/67 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän isä teki muutaman kerran silleen kun oli mökkitalkoot että jakoi hommat vapaaehtoisille ja ne jotka eivät tarjoutuneet vapaaehtoiseksi vaan olivat selkeästi tulleet nauttimaan virvokkeita saivat sitten paskanakin:

"Jahaa, sitten jäikin enää kaikkein paras homma, ketkä eivät vielä ottaneet mitään? Terhi ja Raimo, teille jäisi sitten huussin tyhjennys."

Harmi, ettei tuo toiminut vakiotalkoolaisilla kovin montaa vuotta, kun tajusivat.

Itse ilmoittauduin aina tiskaajaksi. Kolme kertaa päivässä tarvi tiskata ja mikäs siinä tiskivettä sekoitellessa ja läträtessä. 😅

Miksi ihmeessä menisin tuollaiseen tilaisuuteen saatikka suostuisin jos joku mulle nakittaisi jotain paskakaivon tyhjennystä johon itselläni ei ole osaa ei arpaa? Tyhjennä kuule ite kaivos.

Vierailija
17/67 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tutulla kyse ei ole edes mökistä vaan ihan vanhasta rintamamiestalosta johon vaaditaan aina kaikenlaista talkooporukkaa hoitamaan milloin mitäkin. Ja sitten jaetaan Facessa pahaa-aavistamattomien uhrien kuvia kuinka aina taas uusi porukka saatu höynäytettyä "kevät- tai syystalkoilemaan". Kumma ettei samat ihmiset käy koskaan enää uudestaan...

Vierailija
18/67 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina inhonnut kaikkia talkoita ja kavereiden tai perheen hyväksikäyttöä erilaisissa asioissa, joihin voisi oikein hyvin saada apua maksamalla ammattilaiselle tai jollekin.

Ymmärrän vaikka jossakin pienessä asiassa auttamisen hyvin, mutta useamman tunnin auttamisessa ja monta kertaa tapahtuvaa en. Näitä on joskus tullut vastaan, mutta kun menee vaikka muuttoavuksi ja huomaa, että mitään ei ole pakattu ja isäntäpari olettaa apulaisten tekevän suurinpiirtein kaikki, niin kyllä ärsyttää.

Tai kun jotkut haluavat käyttää minun ammattitaitoani ja omistamiani ammattivälineitä hyväksi omissa isoissa projekteissaan vapaa-aikanani, niin kyllä menee maku tyyppiin.

Olen mielelläni mennyt apuun vaikka appivanhempien mökille, mutta kun jotkut pulitututkin olettavat minun menevän heidän luokseen tekemään viikonlopuksi töitä ruokapalkalla, niin suututtaa. En ole mennyt ja jos meillä on ollut isompaa juttua, niin olemme maksaneet siitä ihan ammattilaiselle, emmekä pyytäneet ilmaiseksi ketään tekemään.

Vierailija
19/67 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevät on sitten virallisesti alkanut.

Vierailija
20/67 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsekkaa seuraavalla S-Market-käynnillä, miten tuo "Reinbou" kirjoitetaan.

Miksi, ymmärsithän sinäkin mistä oli kyse. Huumoria kenties?