Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen! Ovatko ystävättäresi VARAKKAAMPIA kuin itse olet?

Vierailija
03.02.2023 |

Vai köyhempiä? Miten varallisuus vaikuttaa ystävyyssuhteisiisi?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Kuka edes sanoo "ystävätär" :D

Vierailija
2/30 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään hajua. Miksi puhuisimme rahasta kun voi puhua vaikkapa politiikkaa tai keskustella taiteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisvaltaisella matalapalkka-alalla suurin osa

Vierailija
4/30 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnitteletko ' keikkaa" illallaksi?

Vierailija
5/30 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten varallisuus vaikuttaa ystävyyssuhteisiin, jotka ovat alkaneet opiskeluaikana, jolloin kaikki ovat yhtä persjalkaisia ja biletetty opintolainoilla?

Ei mitenkään. Jokainen on jo maksanut ne opintolainat.

Vierailija
6/30 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat. Ei vaikuta mitenkään.

Vierailija
7/30 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, olen varakkain. Se aiheuttaa kateutta.

Vierailija
8/30 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat varakkaampia, mutta eivät tiedä sitä. Olen taidealan keikkatyöläinen ja periaatteessa koko ajan köyhä kuin kirkonrotta, mutta en puhu raha-asioistani. Tietävät, jos mulla on ollut töitä, mutta eivät sitä, paljonko tienaan (=en juuri mitään). Mulla on hyvin klassisella tavalla moderni, hillitty tyyli, joten näytän heidän silmiin aina tyylikkäältä ja "arvokkaalta", vaikka tosiasiassa mulla on ehkä viisi paitaa, kahdet housut ja kolmet kengät. Kotini on kalustettu "minimalistisesti" perityillä ja Tori.fistä hankituilla design-klassikoilla. Pukeudun aina mustaan, joten siihen, että mulla on aina samat vaatteet, ei oikeastaan kiinnitä huomiota.

Ystäväni ovat kaikki vakituisissa päivätöissä hyvissä asemissa, joten heidän on pakko tienata enemmän kuin minä. He eivät tiedä, miten köyhä olen. Jännällä tavalla häpeän köyhyyttäni, vaikka en kaipaa enempää mitään, mitä rahalla saisi ostetuksi. Voin käydä ystävien kanssa kahvilla ja syömässä silloin tällöin, koska en tuhlaa vähiä rahojani mihinkään muuhun. Mutta jotenkin olisi mukava, että sitä rahaa olisi, JOS haluaisinkin repäistä ja lähteä vaikka matkoille. Elän hyvin vaatimatonta elämää, mikä sopii minulle, mutta jostain syystä rahan puute hävettää minua. Vaatimaton elämäni sekä on että ei ole oma valintani: se olisi valintani, vaikka rahaa olisi, mutta en voisi halutessani muuttaa elämääni, ellen saa enemmän rahaa. On siis käynyt tuuri siinä, että tuloni ja elämäntyylini mätsäävät.

Vierailija
9/30 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Varakas ystäväni on maailman ihanin, empaattisin ja ystävällisin ihminen ikinä

Näihin juttuhin ei vaikuta ihmisen varallisuus mitenkään. 

Vierailija
10/30 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihmisistä. Varallisuus ei vaikuttaisi tosiystävyyteen, mutta kyllä kulutusvalinnat erottavat osallistumista tiettyihin juttuihin, kuten matkusteluun, harrastuksiin ja ravintolailtoihin.

Toinen asia on, että ne varakkaat, jotka tunnen päästelevät suustaan arvottavia ja elitistisiä mielipiteitä. Ei kiinnosta osallistua, jos arvot ja maailmankatsomus ovat kovin erilaiset ja olet isossa porukassa ainoana kuplan ulkopuolelta.

Vierailija
11/30 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varakkaampi kuin ystäväni, mutten ikinä tuo sitä esille.

Vierailija
12/30 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä he tienaa enemmän kuin minä ja pari on saanut ihan hyvän perinnön. Raha ei vaikuta meidän ystävyyssuhteisiin mitenkään, ne on kestäneet kymmeniä vuosia.

Vierailija
13/30 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän varakkaalle naiselle on karma kostanut hänen miesvihakommenttinsa palstalla. Ei kannattaisi syrjiä vähemmistöjä!

Vierailija
14/30 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu porukasta. Olen joitain varakkaampi ja joidenkin kanssa yhtä varakas.

Vierailija
15/30 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä että. Pari on miehen kautta päässyt jopa ihan rikkaaksi. Osa taas hyvin pienituloisia. Itse siltä väliltä (ylempää keskiluokkaa). Toki porukassa joskus on jotain vähän awkward-hetkiä keskusteluissa, kun tilanteet on niin eri, mutta pääasiassa rikkaat pysyy hyvin hiljaa rahoistaan (itse asiassa olen epäillyt, ettei pienituloisemmat välttämättä ole edes tajunneet, miten rikkaita toiset on) ja ovat myös huomaavaisia toisten tilanteesta, eli eivät ehdottele mitään ökyilyjuttuja, vaan heille ihan riittää perustason ravintola jne. Toisaalta pienituloiset eivät ole kateellista sorttia, vaan elämäniloisia naisia. Hauskaa meillä on aina.

Vierailija
16/30 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki ihmiset, joita tunnen, ovat varakkaampia kuin minä. Ne tosi varakkaat, pysyvät Facebookin mitan päässä musta. Ei voida oikeen tehdä mitään yhdessä.

Vierailija
17/30 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä? Kuka edes sanoo "ystävätär" :D

Naispuolinen ystävä = ystävätär.

Ap

Vierailija
18/30 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllä he tienaa enemmän kuin minä ja pari on saanut ihan hyvän perinnön. Raha ei vaikuta meidän ystävyyssuhteisiin mitenkään, ne on kestäneet kymmeniä vuosia.

Entäs kun on synttärit ja toisista paketeista paljastuu designia mutta omastasi harrastuspiirissä itse valamasi savikuppo? :D

Vierailija
19/30 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään hajua. Miksi puhuisimme rahasta kun voi puhua vaikkapa politiikkaa tai keskustella taiteesta.

Veikkaan että kyllä ihmiset keskimäärin enemmän omista raha-asioistaan puhuvat kuin Kiasman uuden näyttelyn ulottuvuuksista ja miten se kuvastaa modernin ajan yhteiskuntatieteellistä diskurssia sekä tietotyöajan haasteita ihmisyyden kannalta.

Vierailija
20/30 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävät saaneet kaikki tuntuvia perintöjä, minä en. Matkustelevat ja nauttivat arjen iloista, minä teen lähinnä töitä ja yritän iloita pienistä asioista. Toivottavasti voin jättää lapsilleni ja sisaren lapsille ainakin jotain kun minusta aika jättää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän