Mistä paha olosi/masennuksesi johtuu?
Mikä aiheuttaa henkisen pahoinvointisi? Itselläni toistuvat epäonnistumiset opinnoissa. Olen lopettanut kesken kaikki kouluni.
Kommentit (28)
Monisyinen vyyhti. Lapsuuden odotukset, kärsimykset ja kylmyys.
Alhainen itsetunto ja kunnianhimon puute.
En ole oikein merkinnyt kenellekään mitään, ei ole kannustettu eikä rakastettu. Kiusattu on ja paljon puhuttu pahaa läpi elämän. Käytetty luotettavuutta ja empaattisuutta hyväksi.
En ole koskaan saanut olla sellainen kuin olen.
Lapsuuden traumat ja läheisen itsemurha. Aiemmin jaksoin vielä toivoa parempaa, mutta läheiseni kuoleman jälkeen en ole nähnyt enää mitään valoa tulevaisuudessani.
En tiedä. Olin 10 kun ensimmäiset oireet ilmaantuivat. Ei ole hyväksikäyttöä, ei päihdeongelmia perheessä, ei kiusaamista, ei mitään muitakaan isoja ongelmia. 20 vuoden aikana on käyty läpi terapiat, sairaalajaksot, alanvaihdot, 12 mielialalääkettä. Mikään ei vain tunnu miltään ja öisin itken ja mietin kuolemaa.
Se, etten ole ottanut täyttä vastuuta elämästäni johtaa epävarmuuden tunteeseen. Epävarmuus puolestaan aiheuttaa ahdistusta ja pitkittyessään tämä aiheuttaa masennusta. Masennus puolestaan saa aikaa huonoja valintoja elämässä, mikä lisää epävarmuutta eli myös ahdistusta.
Olen myös kamppaillut sellaisten asioiden kanssa kuin sosiaalisten tilanteiden pelko, häpeä, syyllisyys ja huono itsetunto.
Noita edellä mainittuja olen saanut vähän kuntoon ja masennus on helpottanut.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Olin 10 kun ensimmäiset oireet ilmaantuivat. Ei ole hyväksikäyttöä, ei päihdeongelmia perheessä, ei kiusaamista, ei mitään muitakaan isoja ongelmia. 20 vuoden aikana on käyty läpi terapiat, sairaalajaksot, alanvaihdot, 12 mielialalääkettä. Mikään ei vain tunnu miltään ja öisin itken ja mietin kuolemaa.
Koitappa vitamiini ja hivenainetankkausta. Välipäivillä. Se oli ainoa mikä mulla auttoi.
Raskausajan multitabsilla aloitin.
Miksi niin monet naiset voivat pahoin? Läsimaiset naiset ovat nykyään kaikista etuoikeutetuin olento maan päällä mutta heidän masennus on noussut räjähdysmäisesti. Onko syynä feminismi ja/vai eivätkö naiset kestä tehdä omia valintoja elää itsenäistä elämää?
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin monet naiset voivat pahoin? Läsimaiset naiset ovat nykyään kaikista etuoikeutetuin olento maan päällä mutta heidän masennus on noussut räjähdysmäisesti. Onko syynä feminismi ja/vai eivätkö naiset kestä tehdä omia valintoja elää itsenäistä elämää?
Etkö osaa kommentoida alapeukuttamisen sijasta?
Ulkopuolisuuden tunne. On siis kavereita ja hyvät välit perheeseen, mutta ihan pienestä asti on aina ollut sellainen olo, että en kuulu porukkaan. Ja että se johtuu siitä, että en kelpaa sellaisena kuin olen. Pääsen siitä aina välillä eroon, mutta sitten alkaa taas pään sisällä vakuuttelut, että "Sä olet ihan paska, ruma ja turha eikä kukaan halua olla sun kanssasi ikinä". Ihana kierre. T: N 35