Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisesta ketjusta tuli mieleen, oletteko laittaneet okt-alueella heippalappuja. Vi*uttaa yksi koira

Vierailija
03.02.2023 |

Räksyttää ja ulvoo jatkuvasti pihalla. Omistaja ei vissiin jaksa itsekään sitä, siksi ulkona.

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin on hävinnyt kohtelias kanssakäyminen naapureiden kanssa?

Liekö vastaus tässä:

Jos saisin "heippalapun" nauraisin räkäsesti päälle ja kävisin sitten kattomassa kameran tallenteelta kuka puupää sen sinne laatikkoon pyllersi.

Sitä saa mitä tilaa. Tukehdun nauruun kun nimettömiä "heippalappuja" naapureiden postilaatikoihin tiputteleva puupertti käyttää sanoja "kohtelias kanssakäyminen" :D :D :D :D

Vierailija
42/88 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippalappuilija t voi pysyä niissä kerrostaloissaan vaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saisin "heippalapun" nauraisin räkäsesti päälle ja kävisin sitten kattomassa kameran tallenteelta kuka puupää sen sinne laatikkoon pyllersi.

Mutta varmaan reagoisit aikuismaisesti ja ratkaisukeskeisesti, kun se sama naapuri pyllertäisi ovellesi kertomaan että kaikkia vituttaa se sinun rakkisi mölyäminen. Eikö vain?

Tietenkin. Heippalaput on kerrostalojen ahdistuneen rahvaan kommunikointimuoto.

Onneksi tuo ensimmäinen kommentti ei ollut rahvaanomainen.

Odotat hyvää käytöstä jos aivopierustelet minun postilaatikkoon...?

Vierailija
44/88 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta varmaan reagoisit aikuismaisesti ja ratkaisukeskeisesti, kun se sama naapuri pyllertäisi ovellesi kertomaan että kaikkia vituttaa se sinun rakkisi mölyäminen. Eikö vain?

Mulle on aivan sama miten käyttäydyt, kunhan tukit sen rakkisi turvan.

Vierailija
45/88 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinut tunnetaankin nimenomaan tyhjän nauramisesta. Mies se tulee räkänokastakin, vaan ei tyhjän naurajasta.

Lisäksi naurat aina väärässä kohdassa.

No nyt meni tunteisiin.

Vierailija
46/88 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ole lemmikkieläimiä.

Vierailija
47/88 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaista ei mennä ainakaan noilla sanoillasi "kertomaan". Mihin on hävinnyt kohtelias kanssakäyminen naapureiden kanssa? Eikö voi ystävällisesti sanoa, että mahtaako koirasi olla kipeä vai mikä on, kun haukkuu kaiken aikaa. 

Koska kyllä se tolvana tajuaa koiransa olevan häiriöksi, vaan ei välitä. Ei kiinnosta olla kohtelias muille. On turha olettaa, että hän muuttaisi mitään, vaikka ryömisisi sinne kukkakimpun kanssa anomaan muutosta. Itse lähettäisin postikortin.

Vierailija
48/88 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ole lemmikkieläimiä.

Ei sinun sitten tarvitse nauraa heippalapuillekaan.

Vierailija
49/88 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinut tunnetaankin nimenomaan tyhjän nauramisesta. Mies se tulee räkänokastakin, vaan ei tyhjän naurajasta.

Lisäksi naurat aina väärässä kohdassa.

No nyt meni tunteisiin.

En ole tuon kirjoittaja, mutta ymmärrän kyllä naapurustoa, joka aina haukutaan ohi kulkiessa monta kertaa päivässä, ja jotka herätetään haukunnalla arkisin ja pyhinä.

Et taida olla kovin empaattinen. On ok, että ihmisillä on tunteita, ne voivat olla positiivisia tai negatiivisia.

Vierailija
50/88 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koska olen aikuinen ihminen ja heippalaput ovat lapsellisia. Jos minulla on jotain asiaa, menen siitä sanomaan ja keskustelemaan.

Vierailija
51/88 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia laittaisin omakotialueella heippa-lappuja? Minä en voi määrätä toisen ihmisen tontilla tapahtuvista asioista?

Toki, mieli olisi tehnyt laittaa heippalappu, kun rintamamiestaloalueelle tuli yhteen taloon uusi asukas. Hällä oli monta isoa koiraa. Hän perusti tontilleen niille tarhan siihen nurkkaukseen, joka origokulmana kolmeen muuhun tonttiin. Kaikilla, paitsi yhdellä tontilla, tässä nurkkauksessa kaivo... No, se yks perusti siis koiratarhan tähän kaivojen kohtaan. Ja sitä tarhaa ei ilmeisestikään koskaan siivottu, keväisin paska haisi niin ettei tosikaan.

No, onneksi kukaan ei enää sitä kaivonsa vettä käyttänyt juomavetenä.

Noin toimii herrakansa, koiratarha vaan, ja paska haisee....... paska haisee..... Haiseeko jossain paska, haiseeko paska! Löyhkää yrjölle ja ties mille.... Haiseeko! Terveystarkastaja paikalle ja heti!

Vierailija
52/88 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalo pihoineen on suomalaisille niin pyhää aluetta, että se symbolisoi täyttä vapautta naapurienkin kustannuksella. Siitä vaan pilaa elämäsi kulmakunnan heippalappuhyypiönä.

Toinen keino on jutella muiden naapureiden kanssa häiritseekö koira heitä ja kerätä nimilista, joka vakuuttaa viranomaiset uskomaan sinua silloin paremmin. On myös olemassa eläinsuojeluun puuttuvaa virkailijaa, jotka ainakin käyvät tarkistamassa onko koiralla kaikki hyvin. KÄytä siis psykologiaa, mieti jokaista siirtoasi kuin käyt typerään, suoraan ja naapurin raivoisaa puolustustahtoa nostattavan heippalappusi kanssa hillumassa hänen postilaatikollaan. 

Vierailija
53/88 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia laittaisin omakotialueella heippa-lappuja? Minä en voi määrätä toisen ihmisen tontilla tapahtuvista asioista?

Toki, mieli olisi tehnyt laittaa heippalappu, kun rintamamiestaloalueelle tuli yhteen taloon uusi asukas. Hällä oli monta isoa koiraa. Hän perusti tontilleen niille tarhan siihen nurkkaukseen, joka origokulmana kolmeen muuhun tonttiin. Kaikilla, paitsi yhdellä tontilla, tässä nurkkauksessa kaivo... No, se yks perusti siis koiratarhan tähän kaivojen kohtaan. Ja sitä tarhaa ei ilmeisestikään koskaan siivottu, keväisin paska haisi niin ettei tosikaan.

No, onneksi kukaan ei enää sitä kaivonsa vettä käyttänyt juomavetenä.

Noin toimii herrakansa, koiratarha vaan, ja paska haisee....... paska haisee..... Haiseeko jossain paska, haiseeko paska! Löyhkää yrjölle ja ties mille.... Haiseeko! Terveystarkastaja paikalle ja heti!

Omakotitalossa asuminen ei ole sama asia kuin itsemääräämisoikeus kaupungin /kunnan alueella. Omakotitalon omistaja noudattaa kaupungin/kunnan järjestyssääntöjä niin kuin kaikki muutkin.  Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi, ettei koiratarhaongelmiin voi puuttua? Tarha voi olla liian ahdas, ulosteet ja  hajut saattavat pilata alueen pohjavettäalueen viihtyvyyttä,  yms. Kaikkiin niihin voi ja saa puuttua. Aina ei tarvitse itse mennä räyhäämään portille, mutta voi aivan hyvi lähteä viemään asiaa kaupungin/kunnan virkailijoille. Se on ainoa tehokas keino, jolla olen saanut kaadatettua naapurin risukot ja parkkeeraamaan autonsa muualle.

Vierailija
54/88 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaupungin puskaradioissa puidaan säännöllisesti tiettyjen taajama-alueiden asukkaiden koirien jatkuvaa haukkumista, nimenomaan omakotitaloissa. Taajamassa saattaa olla vaikeaa paikantaa, mistä se haukku tulee, varsinkin pakkaspäivinä se ääni kantautuu tosi laajalle. Näitä sitten kysellään, että tietääkö joku kenen koirata kyse. Kaikissa näissä aloituksissa paistaa ensimmäisenä huoli koirasta, että onko sillä kaikki hyvin, ei ittumaisuus tai itutus haukuntaan. Kun haukkuvan koiran omistaja tai talo on selvinnyt, ystävällisesti on täällä ainakin puututtu asiaan ja kerrottu, että koiranne haukku haittaa. Aloituksien tekijät ovat sitten kommenoiteet alkup. postauksiaan, että asia nyt hoidossa ja koiralla kaikki hyvin.

Vierailija
55/88 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koska olen aikuinen ihminen ja heippalaput ovat lapsellisia. Jos minulla on jotain asiaa, menen siitä sanomaan ja keskustelemaan.

Olet aikuinen, mutta niin lapsellisen sinisilmäinen, että sinut naamatusten otetaan avosylin vastaan häirikkönaapurissa.

Voe voe

Vierailija
56/88 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heippalappuilija t voi pysyä niissä kerrostaloissaan vaan. 

Todellisuudessa sinulta ei kukaan kysy, missä heippalappuilijat pysyy.

Vierailija
57/88 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisessa talossa asut, jos koiran haukkuminen kuuluu seinien läpi? Koirat saavat haukkua ja jos olet huolissasi koiran terveydestä, voit varmaan ottaa yhteyttä eläinsuojeluun.

Kyllä se haukkuminen voidaan joskus tulkita kotirauhan häirinnäksi.

https://yle.fi/a/3-12450632#:~:text=Koiranomistajan%20todisteluista%20h….

Tuo tapaus on ihan korkeimpaan oikeuteen asti mennyt, satunnaisia tuomioita on alemmissakin oikeusasteissa tullut että ei ole ainut laatuaan.

Vierailija
58/88 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalla kun koirat räksyttää, vahtikoirat varsinkin, ja maalla kyllä tullaan ihan naamatusten hoitamaan nämä asiat. Heippalapulla ette saa mitään toivottua ratkaisua ainakaan aikaiseksi.

Samma här. Blir någon granne störd på något, kommer den och berättar om det, liksom man själv gör. Vanligen (1 gång per 3 år) är det något som den andra inte har lagt märke till och korrigerar. 

Vierailija
59/88 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maalla kun koirat räksyttää, vahtikoirat varsinkin, ja maalla kyllä tullaan ihan naamatusten hoitamaan nämä asiat. Heippalapulla ette saa mitään toivottua ratkaisua ainakaan aikaiseksi.

Samma här. Blir någon granne störd på något, kommer den och berättar om det, liksom man själv gör. Vanligen (1 gång per 3 år) är det något som den andra inte har lagt märke till och korrigerar. 

varför skriver du inte på finska?

Vierailija
60/88 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukuista päätellen heippalappuko on siis oikea ratkaisu kertoa ongelmista vs. suoraan sanominen ja asiasta keskustelu? Hämmentävää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän