Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisen heippalapun laitan, kun v-tuttaa tuo koiran jatkuva räksytys?

Vierailija
03.02.2023 |

Ehdotuksia?

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita lappuun:

Koirasi haukkuu jatkuvasti. Teethän asialle jotain.

allekirjoitukseksi isännöitsijä

Vierailija
42/66 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita lappuun:

Koirasi haukkuu jatkuvasti. Teethän asialle jotain.

Laittaisin vähän pehmeämmin, niin omistaja uskaltaa vaikka tulla kysymään vastaisuudessa että vieläkö on haukkunut.

"Hei naapuri! Oletko tietoinen siitä, että koirasi haukkuu aika paljon päivän aikana? Haukkuminen alkaa yleensä puolen tunnin päästä kun lähdet pois ja jatkuu siitä yleensä x tuntia jne. Haukkuminen on alkanut pikku hiljaa tässä viime viikkojen aikana ja on nyt jatkuvaa. jne...Raukka varmaan ikävöi sinua mutta haukkuminen on aika kovaäänistä ja haittaa kotona työskentelyä joten voisikohan koulutuksen keinoin puuttua asiaan?"

Jos tiedät naapurin ulkonäötä ja vaikuttaa vaarattomalta, esim. nuori nainen niin laittaisin vielä että voit laittaa asuntonumerosi ja annat mielelläsi lisätietoja, ystävällisin terveisin. Laittaisin tuon niin voit kertoa onko koulutuksesta ollut apua, mutta ei se välttämätöntä ole.

Liian pitkä ja lässyttävä. Parin ensimmäisen rivin viesti riittää, siitä omistaja saa neutraalisti ilmoitettuna tiedon siitä, että hänen koiransa haukkuu ja kuinka paljon, jos ei tiedä sitä ennestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menin edellisessä asunnossa naapurin ovelle kertomaan että koira haukkuu päivisin. No koiran omistaja olikin sekopää joka ei ottanut huomautusta hyvällä vaan alkoi terrorisoimaan meitä (ja kuulemma muitakin napaureita jotka huomuttivat samasta asiasta). Siis ihan tarkoituksellista häirintää ja uhkausheippalappuja. Sai lopulta häädön. Mutta en enää ikinä mene kenenkään ovelle sanomaan vaan turvaudun anonyymeihin heippalappuihin. Kannattaa muistaa että ikinä ei tiedä millainen ihminen siellä on vastassa.

Vierailija
44/66 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei koirasi taitaa haukkua yksinäisyyttään kun hänet jätetään yksin. Minulla ei kuitenkaan ole päivisin muuta kuin aikaa niin olisiko mitenkään mahdollista että voisit tuoda sen minulle päiväksi hoitoon kun olet poissa? Voisimme vaikka lenkkeillä päivän aikana koirapuistoon.

Sinä lukutaidoton / tekstiä ymmärtämätön, viesti 14/43.  Tässähän joku ystävällisesti tarjosi ratkaisuksi koiralle hoitoa päivän ajaksi, ulkoiluineen. Siis ei sinun 14/43 tarvitse sitä hommaa hoitaa. Ideahan on hieno, hoidon tarjoaja saa seuraa ja koira myös. Rauhoitu nyt arvon 14/43 viestin kirjoittaja. Jatka vaan sitä k al ja n kittaamistasi ihan rauhassa.

Vierailija
45/66 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse menin edellisessä asunnossa naapurin ovelle kertomaan että koira haukkuu päivisin. No koiran omistaja olikin sekopää joka ei ottanut huomautusta hyvällä vaan alkoi terrorisoimaan meitä (ja kuulemma muitakin napaureita jotka huomuttivat samasta asiasta). Siis ihan tarkoituksellista häirintää ja uhkausheippalappuja. Sai lopulta häädön. Mutta en enää ikinä mene kenenkään ovelle sanomaan vaan turvaudun anonyymeihin heippalappuihin. Kannattaa muistaa että ikinä ei tiedä millainen ihminen siellä on vastassa.

Olen samaa mieltä. Kenestäkään ei päällepäin pysty sanomaan, kuinka paha mielenterveysongelmainen on kyseessä, ja tehtaileeko pahoinpitelytuomioita itselleen ihan tavan vuoksi. Näitä on tullut vastaan jo kaksi tässä muutamassa vuodessa.

Vierailija
46/66 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei koirasi taitaa haukkua yksinäisyyttään kun hänet jätetään yksin. Minulla ei kuitenkaan ole päivisin muuta kuin aikaa niin olisiko mitenkään mahdollista että voisit tuoda sen minulle päiväksi hoitoon kun olet poissa? Voisimme vaikka lenkkeillä päivän aikana koirapuistoon.

Sinä lukutaidoton / tekstiä ymmärtämätön, viesti 14/43.  Tässähän joku ystävällisesti tarjosi ratkaisuksi koiralle hoitoa päivän ajaksi, ulkoiluineen. Siis ei sinun 14/43 tarvitse sitä hommaa hoitaa. Ideahan on hieno, hoidon tarjoaja saa seuraa ja koira myös. Rauhoitu nyt arvon 14/43 viestin kirjoittaja. Jatka vaan sitä k al ja n kittaamistasi ihan rauhassa.

Voi ei mikä hölmö. :D Tuo viestihän oli tarkoitettu niin, että aapeen pitää kirjoittaa sellainen heippalappu naapurilleen.

Vierailija
47/66 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin kerran ovelle, mutta naapuri ei avannut. Koiransa haukkuivat hulluina ja kuulin naapurin vaan hyssyttelevän niitä 🙄 Naapuri oli muuten ihan mukavan oloinen, rapussa hymyillen tervehtivä nuori nainen.

No, ajattelin että luultavasti hän ymmärsi, millä asialla olin. Olin toiveikas muutoksen suhteen. Tuliko sitä? Ei.

Kysyin muilta naapureilta, että tehdäänkö yhdessä valitus. Kukaan ei halunnut laittaa nimeään. Tämä on aina se ongelma häirikkönaapureiden kanssa, että moni jotenkin arkailee puuttua siihen. Aivan kuin siitä jotain huonoa seuraisi.

Minä jouduin yksin tekemään valituksen eikä sillä ollut vaikutusta. Muutin pois ihan jo sen takia, että vauvani ei saanut nukuttua päiväunia ikinä kotona niiden saakelin räksyttävien portugalin podencojen vuoksi.

Vierailija
48/66 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika, miten täällä aikuiset ihmiset puhuvat taas rumasti.Voit laittaa sen heippalappusi ja kysyä siinä,että tietääkö omistaja koiran eroahdistuksesta.

Tai todentotta, mennä juttusille.

On todella yleistä,ettei kaikki omistajat tiedä koiran eroahdistuksesta.Ja moni kyllä haluaisi tietää,jos jotain on.

Vihainen asenne ei ketään auta tai eläinsuojeluilmoitus.

Vierailija
49/66 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika, miten täällä aikuiset ihmiset puhuvat taas rumasti.Voit laittaa sen heippalappusi ja kysyä siinä,että tietääkö omistaja koiran eroahdistuksesta.

Tai todentotta, mennä juttusille.

On todella yleistä,ettei kaikki omistajat tiedä koiran eroahdistuksesta.Ja moni kyllä haluaisi tietää,jos jotain on.

Vihainen asenne ei ketään auta tai eläinsuojeluilmoitus.

Tietohan menee koiranomistajalle, kun tiputtaa sen lapun tämän postiluukusta sisään.

Lapussa kerrotaan koiran haukkumisesta. 

Nykyään on aggressiivisia ihmisiä, jotka käy päälle, tai alkaa vainoamaan, jos käy sanomassa ovella. En suosittele ottamaan sitä riskiä tieten tahtoen. Huomaan, että on vielä ihmisiä, jotka luulee, että suoraan kasvotusten valitukset hoituu tuosta vaan.

Vierailija
50/66 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene puhumaan naapurille. NAapurisi ei välttämättä edes tiedä koiran haukkuvan. Aloita siis myötätuntoisesti ja rakentavasti, sillä niin saat enemmän tapahtumaan kuin nimettömällä, idioottimaisella heippalapulla.

En tajua heippalappuja. Minulle isännöitsijä antoi neuvon, että jos lapussa ei ole kirjoittajan nimeä ja yhteystietoja missä asuu lapulla voi pyyhkiä takamusta. 

Mahtava isännöitsijä...

Vierailija
51/66 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mölyävien koirien omistajat mussuttavat aina Fb-ryhmissäkin että lappuja ei tarvitse huomioida ja heippalappujen kirjoittelu on luusereiden hommaa. Seuraavassa lauseessa todetaan että eläinsuojeluun tai isännöitsijään ei saa olla yhteydessä, kun omistajaressukka tuskin tietää koiransa metelöivän. Että ensin täytyy saattaa tieto ongelmasta omistajalle.

Ovatko koiranomistajat pääsääntöisesti lukutaidotonta sakkia, vai miksi se lappu ei kelpaa? Jos lukeminen ei suju, voi pyytää vaikka jotain läheistä kertomaan mitä lapussa lukee. Sitten tieto on mennyt perille.

Vierailija
52/66 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kohdalleni on osunut kaksi räkyä koiranaapuria.

Molempien osalta on auttanut heippalappu, jossa kerron koiran pitävän ääntä esim. aamulla 8:30-9, 11-12 ja että joka päivä ei kuulu ääniä, jos niin on.

Lisäksi olen yrittänyt kuvailla ääntelemistä. Kiivaasti räkyttävä koira voi esimerkiksi pelätä postinjakoa, vaikka pärjää muuten hyvin. Ulvova koira on vaan super yksinäinen.

Eli olen yrittänyt olla avuksi koiranomistajille, ja molemmilla kerroilla mekkala loppui heippalappuun :)

Vierailija
53/66 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen kansa. Vihaa eläimiä ja rakastaa heippalappuja. 

Vierailija
54/66 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oletko pitkiäkin aikoja viettänyt siinä äänimaisemassa, kun luulet että korviin käyvän metelin vihaaminen on sama kuin koirien vihaaminen?

Vierailija
55/66 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut postilaatikkoon lapun jossa luki että laittaisitko poppivehkeitäsi pienemmälle klo 21 jälkeen. Toimi.

Vierailija
56/66 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita oveen kuva haukkuvasta koirasta ja kirjoita alle että haukuin taas yksin täällä koko päivän. Kurkku on kipeä.

Vierailija
57/66 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus voi olla niinkin että koiran omistaja ei edes tiedä koiransa konsertointiharrastuksesta. Itselläni tällainen naapuri oli. Kerrostalon kolmannessa  kerroksessa seinänaapurilla koira alkoi ulista ja haukkua aina vasta, kun isäntäväki lähtiessään ja jättäessään koiran kotiin oli ehtinyt ulos asti- sen rappukäytävän ulko-oven kolahdus oli se triggeri koiralle.  Ja sitten usein tuntikausia jatkuva ulina ja haukunta postiluukun tuntumassa, ja aina kun se ulko-ovi taas kolahti, niin hiljentyi hetkeksi kuuntelemaan että jospa isäntä jo tulisi? ja kun ei, niin konsertti jatkui. Joku muu sitten laittoi lapun, ja haukku loppui-mitä lie tehneet.

Vierailija
58/66 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene puhumaan naapurille. NAapurisi ei välttämättä edes tiedä koiran haukkuvan. Aloita siis myötätuntoisesti ja rakentavasti, sillä niin saat enemmän tapahtumaan kuin nimettömällä, idioottimaisella heippalapulla.

En tajua heippalappuja. Minulle isännöitsijä antoi neuvon, että jos lapussa ei ole kirjoittajan nimeä ja yhteystietoja missä asuu lapulla voi pyyhkiä takamusta. 

Höpön löpön. Heippalappu on sopiva tapa infota koiran omistajaa sen huutamisesta. Osa koiraihmisistä on niin pohjattoman itsekästä ja sekopäistä sakkia, etten itse ainakan ikinä menisi naamatusten sanomaan mitään. Eikä tarvitsekaan. Jos isännöitsijä ei hoida tehtäviään niin sitten otetaan poliisiin ja eläinsuojeluun yhteys.

Älkää missään tapauksessa menkö koiranomistajien ovelle tai tontille koskaan.

Nämä ovat niin sekopäistä sakkia, että kun olet lähtenyt he soittavat poliisille ja kertovat tekaistun tarinan siitä, että olet käynyt uhkailemassa heitä.

Pian on poliisi omalla ovellasi ja huonoimillaan tulee syyte laittomasta uhkauksesta tai kotirauhan rikkomisesta tai mitä tahansa nämä kahjut nyt päähänsä saavatkaan. Ja jos olet yksin ovella käynyt ja koiranomistajia on useampia, jotka todistavat samasanaisesti sinä tulet häviämään oikeuskäsittelyn.

Tässä perkeleen touhussa ei ole mitään järkeä. Ei ole olemassa yhtään laillista keinoa saada koiranomistajien aiheuttamaa haittaa loppumaan.

Miten tämä voi olla mahdollista. että sekopäiset paskarakit ja niiden vitipäiset omistajat saavat terrorisoida kokonaisia  asuinalueita vuosikausia ilman edesvastuuta.

Vierailija
59/66 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sellaista mistä lieneekään kuullu, että jos laittaa radiosta puheohjelman "juttelemaan" koiralle niin pysyis rauhallisempana?

Vierailija
60/66 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi. Suomessa on 700 000 koiraa ja melkein 600 000 kissaa. Lisäksi vielä useamman kymmenen tuhatta hevosta ja ties mitä eksoottisia eläimiä pilvin pimein. Suurin osa ihmisistä ei vihaa eläimiä, mutta valtaosa vihaa itsekkäitä koiranomistajia jotka eivät välitä tippaakaan muiden ihmisten asumismukavuudesta. Minä minä minä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi