Millaisen heippalapun laitan, kun v-tuttaa tuo koiran jatkuva räksytys?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Laitat viestin missä toteat, että koiran jatkuva räkytys ei ole kerrostalossa asuessa suotavaa ja jos ei osaa/kykene koiraansa asiassa kouluttamaan niin ei ole sopiva hlö koiranomistajaksi ja jos ei saa sitä kuriin niin lähtee valitus/ksia isännöitsijälle.
Toisaalta kuulostaa siltä, että kys koiranomistaja paskat nakkaa noista seikoista eikä välitä huomioida muita asukkaita joten minä soittaisin suoraan 112 ja sitä kautta poliisit paikalle syystä, että koira haukkunut iänkaiken ja tiedä mikä voi ollakaan "hätänä". Ehkäpä virkavallan antama niitti vaikuttaa.
Jos ei, niin postiluukusta voi pudottaa "evästä".Totaalikyllästynyt tämän maailman minä minä minä me myself and i-tyyppeihin🤢🤮🤯🤬
Heippalappu on kätevä tapa tiedoksi antamiseen häiriöstä. Parempi näin, kuin suora valitus isännöitsijälle. Jos heippalapulla ei tule korjausta asiaan, niin sitten valitusta menemään isännöitsijälle.
Eikö hesarissa eilen ollut juttu tällaisesta tapauksesta, ota siitä mallia.
Et sitte itte keksinyt mitään aloitusta!
"Seuraava heippalappu, joka tulee postiluukusta koskien koirasi jatkuvaa haukuntaa on levy xylitolilla makeutettua suklaata."
Heippalaput on pelleille. Ota yhteyttä isännöitsijään.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita lappuun:
Koirasi haukkuu jatkuvasti. Teethän asialle jotain.
Laittaisin vähän pehmeämmin, niin omistaja uskaltaa vaikka tulla kysymään vastaisuudessa että vieläkö on haukkunut.
"Hei naapuri! Oletko tietoinen siitä, että koirasi haukkuu aika paljon päivän aikana? Haukkuminen alkaa yleensä puolen tunnin päästä kun lähdet pois ja jatkuu siitä yleensä x tuntia jne. Haukkuminen on alkanut pikku hiljaa tässä viime viikkojen aikana ja on nyt jatkuvaa. jne...Raukka varmaan ikävöi sinua mutta haukkuminen on aika kovaäänistä ja haittaa kotona työskentelyä joten voisikohan koulutuksen keinoin puuttua asiaan?"
Jos tiedät naapurin ulkonäötä ja vaikuttaa vaarattomalta, esim. nuori nainen niin laittaisin vielä että voit laittaa asuntonumerosi ja annat mielelläsi lisätietoja, ystävällisin terveisin. Laittaisin tuon niin voit kertoa onko koulutuksesta ollut apua, mutta ei se välttämätöntä ole.
Vierailija kirjoitti:
Mene puhumaan naapurille. NAapurisi ei välttämättä edes tiedä koiran haukkuvan. Aloita siis myötätuntoisesti ja rakentavasti, sillä niin saat enemmän tapahtumaan kuin nimettömällä, idioottimaisella heippalapulla.
En tajua heippalappuja. Minulle isännöitsijä antoi neuvon, että jos lapussa ei ole kirjoittajan nimeä ja yhteystietoja missä asuu lapulla voi pyyhkiä takamusta.
Tosi hyvä idea laittaa jollekin taparikolliselle häirikkönarkille (en tarkoita nyt sinua) valituslappuja omilla yhteystiedoilla.
Vierailija kirjoitti:
"Seuraava heippalappu, joka tulee postiluukusta koskien koirasi jatkuvaa haukuntaa on levy xylitolilla makeutettua suklaata."
Tämän takia kerrostaloissa asuvien koirien omistajien kannattaa asentaa postiluukun kohdalle sisäpuolelle kori, johon posti tipahtaa. Tai sitten pitää aina väliovi hyvin suljettuna, ettei nuo päästää vialla olevat pääse myrkyttämään viattomia koiria.
Valitettavasti lähes jokaiseen taloyhtiöön mahtuu yksi sekobolla.
Laittaisin näin:
Hei!
Lemmikkisi tuottaa kohtuutonta melu haittaa naapureille, jotenka sille asialle on pikaisesti tehtävä jotain ratkaisuja. Täällä pitäisi ihmisten pystyä asumaan ensisijaisesti.
Ystävällisin terveisin: Naapurit
Mun yhdellä koiralla tuli jossain kohtaa tapa alkaa haukkumaan vähän sen jälkeen, kun olin lähtenyt töihin. Naapuri tuli kysymään, että tiedätkö siitä. Enhän mä siitä mitään tiennyt, kun en ollut kotona silloin. No, teimme taikoja ja haukut loppui, ainakaan siitä ei enää sanottu mitään, eikä häätöäkään saatu.
Olin kerran päivällä kotona kipeänä ja kuuntelin, että postinjakaja jakaa postia rappukäytävässä. Meidän asunnon kohdalla se avasi postiluukun ja haukkui asuntoon. Jostain syystä koirat ryntäs ovelle haukahtelemaan takasin. Et ei ne aina aiheettomasti ne koiratkaan hauku.
Vierailija kirjoitti:
Heippalaput on pelleille. Ota yhteyttä isännöitsijään.
Olen sitä mieltä että ensin valitus häiriön tuottajalle jotta hän voi korjata asian ja jos sillä ei korjaannu niin sitten vasta isännöitsijälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene puhumaan naapurille. NAapurisi ei välttämättä edes tiedä koiran haukkuvan. Aloita siis myötätuntoisesti ja rakentavasti, sillä niin saat enemmän tapahtumaan kuin nimettömällä, idioottimaisella heippalapulla.
En tajua heippalappuja. Minulle isännöitsijä antoi neuvon, että jos lapussa ei ole kirjoittajan nimeä ja yhteystietoja missä asuu lapulla voi pyyhkiä takamusta.
Tosi hyvä idea laittaa jollekin taparikolliselle häirikkönarkille (en tarkoita nyt sinua) valituslappuja omilla yhteystiedoilla.
Olet oikeassa. Narkkari kävi päälleni, asia käsiteltiin käräjillä. Hän sai pahoinpitelytuomion, sakkoja ja määrättiin maksamaan korvauksia minulle.
Tämä on tätä päivää ja aivan totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitat viestin missä toteat, että koiran jatkuva räkytys ei ole kerrostalossa asuessa suotavaa ja jos ei osaa/kykene koiraansa asiassa kouluttamaan niin ei ole sopiva hlö koiranomistajaksi ja jos ei saa sitä kuriin niin lähtee valitus/ksia isännöitsijälle.
Toisaalta kuulostaa siltä, että kys koiranomistaja paskat nakkaa noista seikoista eikä välitä huomioida muita asukkaita joten minä soittaisin suoraan 112 ja sitä kautta poliisit paikalle syystä, että koira haukkunut iänkaiken ja tiedä mikä voi ollakaan "hätänä". Ehkäpä virkavallan antama niitti vaikuttaa.
Jos ei, niin postiluukusta voi pudottaa "evästä".Totaalikyllästynyt tämän maailman minä minä minä me myself and i-tyyppeihin🤢🤮🤯🤬
Heippalappu on kätevä tapa tiedoksi antamiseen häiriöstä. Parempi näin, kuin suora valitus isännöitsijälle. Jos heippalapulla ei tule korjausta asiaan, niin sitten valitusta menemään isännöitsijälle.
Ja itse et uskalla sanoa mitään, niinkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita lappuun:
Koirasi haukkuu jatkuvasti. Teethän asialle jotain.
Laittaisin vähän pehmeämmin, niin omistaja uskaltaa vaikka tulla kysymään vastaisuudessa että vieläkö on haukkunut.
"Hei naapuri! Oletko tietoinen siitä, että koirasi haukkuu aika paljon päivän aikana? Haukkuminen alkaa yleensä puolen tunnin päästä kun lähdet pois ja jatkuu siitä yleensä x tuntia jne. Haukkuminen on alkanut pikku hiljaa tässä viime viikkojen aikana ja on nyt jatkuvaa. jne...Raukka varmaan ikävöi sinua mutta haukkuminen on aika kovaäänistä ja haittaa kotona työskentelyä joten voisikohan koulutuksen keinoin puuttua asiaan?"
Jos tiedät naapurin ulkonäötä ja vaikuttaa vaarattomalta, esim. nuori nainen niin laittaisin vielä että voit laittaa asuntonumerosi ja annat mielelläsi lisätietoja, ystävällisin terveisin. Laittaisin tuon niin voit kertoa onko koulutuksesta ollut apua, mutta ei se välttämätöntä ole.
Novellin kirjoittaminen on ajan haaskausta. Kirjottaa vaan asian suoraan, niinkuin se on.
Koirasi haukkuu häiritsevästi. Tee asialle jotain piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiran metelöintiä koskevissa ketjuissa ja muissa keskusteluissa tulee harvinaisen selväksi, ettei omalla naamalla tai yhteystiedoilla kannata sanoa yhtään mitään.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiahan tulee jo kerrotuksi heippalapussa. Tiesitkö, että monet joilla on häirikkökoira, on häirikkö itsekin. Niistä saa ikuisen stalkkerin itselleen. Sen verran pitää olla itsesuojeluvaistoa. Kyse on siis ennaltaehkäistä sekopään ottamasta hampaisiinsa asian ilmoittajaa.
Ei mitään heippalappuja, vaan käyt suoraan juttelemassa ovella asiallisesti.
Miksi kirjoitella turhia lappuja. Aina voit mennä ihan ovelle asti räksyttämään takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään heippalappuja, vaan käyt suoraan juttelemassa ovella asiallisesti.
Missään nimessä ei kannata mennä ovelle juttelemaan. Ei kukaan järkevä halua joutua tieten tahtoen potentiaalisen tapahäirikön hampaisiin. Niillä on tapana tehdä niin.
Heippalappua siis postilaatikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kirjoitella turhia lappuja. Aina voit mennä ihan ovelle asti räksyttämään takaisin.
Kerron asian sinulle kuin pienelle lapselle, joka kyselee kokoajan. Lappu kirjoitetaan sen takia, että asia tulee räksyttävän koiranomistajan tietoon.
Lisäksi mahdollisesti sekopääomistaja ei pysty tällä tavoin toimiessa pahoinpitelemään asiasta ilmoittajaa.
Sulla on autismi, siksi et kestä koirien räksytystä