Millaisen heippalapun laitan, kun v-tuttaa tuo koiran jatkuva räksytys?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Et minkäänlaista; mene ovelle keskustelemaan asiasta ystävällisesti.
Änkytän ja tuollaiset vieraille puhumiset vielä pahentavat sitä, joten ei, en minäkään mene ovelle keskustelemaan asiasta, vaan laitan heippalapun.
Ovella saattaa olla vastassa ns. normaali ihminen tai sitten ei. Hentorakenteinen nainenkin voi osoittautua sekopääksi, joka ottaa koiran haukkumisesta kertomisesta itseensä.
Vierailija kirjoitti:
Joskus voi olla niinkin että koiran omistaja ei edes tiedä koiransa konsertointiharrastuksesta. Itselläni tällainen naapuri oli. Kerrostalon kolmannessa kerroksessa seinänaapurilla koira alkoi ulista ja haukkua aina vasta, kun isäntäväki lähtiessään ja jättäessään koiran kotiin oli ehtinyt ulos asti- sen rappukäytävän ulko-oven kolahdus oli se triggeri koiralle. Ja sitten usein tuntikausia jatkuva ulina ja haukunta postiluukun tuntumassa, ja aina kun se ulko-ovi taas kolahti, niin hiljentyi hetkeksi kuuntelemaan että jospa isäntä jo tulisi? ja kun ei, niin konsertti jatkui. Joku muu sitten laittoi lapun, ja haukku loppui-mitä lie tehneet.
MINULLA oli tällainen naapuri, ei ITSELLÄNI oli.
Heippalappu tai ystävällinen keskustelu aluksi. Seuraavaksi ilmoitus isännöitsijälle ja sen jälkeen, jos häiriö jatkuu, soitat eläinsuojeluun ja poliisille.
Eniten mua ainakin tässä v**uttaa koiran kärsimys!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus voi olla niinkin että koiran omistaja ei edes tiedä koiransa konsertointiharrastuksesta. Itselläni tällainen naapuri oli. Kerrostalon kolmannessa kerroksessa seinänaapurilla koira alkoi ulista ja haukkua aina vasta, kun isäntäväki lähtiessään ja jättäessään koiran kotiin oli ehtinyt ulos asti- sen rappukäytävän ulko-oven kolahdus oli se triggeri koiralle. Ja sitten usein tuntikausia jatkuva ulina ja haukunta postiluukun tuntumassa, ja aina kun se ulko-ovi taas kolahti, niin hiljentyi hetkeksi kuuntelemaan että jospa isäntä jo tulisi? ja kun ei, niin konsertti jatkui. Joku muu sitten laittoi lapun, ja haukku loppui-mitä lie tehneet.
MINULLA oli tällainen naapuri, ei ITSELLÄNI oli.
Anteeksi, ei ollut tarkoitus pölliä naapuriasi. Tai siis mulle passaa molemmat muodot. Pystyy ymmärtämään mitä on tarkoitus sanoa uhan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene puhumaan naapurille. NAapurisi ei välttämättä edes tiedä koiran haukkuvan. Aloita siis myötätuntoisesti ja rakentavasti, sillä niin saat enemmän tapahtumaan kuin nimettömällä, idioottimaisella heippalapulla.
En tajua heippalappuja. Minulle isännöitsijä antoi neuvon, että jos lapussa ei ole kirjoittajan nimeä ja yhteystietoja missä asuu lapulla voi pyyhkiä takamusta.
Höpön löpön. Heippalappu on sopiva tapa infota koiran omistajaa sen huutamisesta. Osa koiraihmisistä on niin pohjattoman itsekästä ja sekopäistä sakkia, etten itse ainakan ikinä menisi naamatusten sanomaan mitään. Eikä tarvitsekaan. Jos isännöitsijä ei hoida tehtäviään niin sitten otetaan poliisiin ja eläinsuojeluun yhteys.
Älkää missään tapauksessa menkö koiranomistajien ovelle tai tontille koskaan.
Nämä ovat niin sekopäistä sakkia, että kun olet lähtenyt he soittavat poliisille ja kertovat tekaistun tarinan siitä, että olet käynyt uhkailemassa heitä.
Pian on poliisi omalla ovellasi ja huonoimillaan tulee syyte laittomasta uhkauksesta tai kotirauhan rikkomisesta tai mitä tahansa nämä kahjut nyt päähänsä saavatkaan. Ja jos olet yksin ovella käynyt ja koiranomistajia on useampia, jotka todistavat samasanaisesti sinä tulet häviämään oikeuskäsittelyn.
Tässä perkeleen touhussa ei ole mitään järkeä. Ei ole olemassa yhtään laillista keinoa saada koiranomistajien aiheuttamaa haittaa loppumaan.
Miten tämä voi olla mahdollista. että sekopäiset paskarakit ja niiden vitipäiset omistajat saavat terrorisoida kokonaisia asuinalueita vuosikausia ilman edesvastuuta.
Tai pahoinpitelevät sinut ja/tai usuttavat koiransa kimppuusi.
Kerrostaloon ei saisi ottaa koiraa joka haukkuu jokaiselle äänelle. Fakta on kuitenkin se että kaikki koirat haukkuvat joskus ja se on eri asia kuin esim paimenkoira joka vahtii ja jatkuvasti räksyttää. Sitä ei pidä hyväksyä.