Mitä tekisit jos et saisi avioliitossasi seksiä?
Kommentit (45)
Jos suhde olisi muuten hyvä niin sitten olisin vain ilman. Pitkän kuivan kauden aikana huomasin että kun ei runkkaakaan ikinä eikä saa orgasmia moniin kuukausiin halut häipyy olemattomiin. Eli luultavasti olisi lopulta aika helppoa.
Pakkaisin kamani tollasessa tilanteessa ja häipyisin.
Kaikki tähänastiset vastaukset peilaa aika hyvin normaalia suomalaista mielenmaisemaa. Kaikkien vastaajien sukupuoli ei tietty käy ilmi, mutta miksi niin harvalle tulee mieleen, et asiasta vois varmaan keskustella ennen kuin katkeroidutaan, petetään tai laitetaan se kumppani kiertoon😂 Kyllä mä ainakin haluaisin tietää mistä se seksittömyys johtuu
Riippuu syystä. Jos kyse sairastumisesta, jonka takia ei pysty, niin sitten varmaan purkaisin itse paineita menneitä ajatellen. Jos taas syy olisi, ettei vaimo haluaisi minua, niin eroaisin välittömästi, vaikka on 25v pidetty yhtä. Rankkaa se olisi, kun on tottunut aina saamaan, kun haluttaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tähänastiset vastaukset peilaa aika hyvin normaalia suomalaista mielenmaisemaa. Kaikkien vastaajien sukupuoli ei tietty käy ilmi, mutta miksi niin harvalle tulee mieleen, et asiasta vois varmaan keskustella ennen kuin katkeroidutaan, petetään tai laitetaan se kumppani kiertoon😂 Kyllä mä ainakin haluaisin tietää mistä se seksittömyys johtuu
Yritin puhua asiasta vaimolle vuosia ilman sen kummenpaa vastakaikua. Pari viikkoa saattoi aina pitemmän keskustelun jälkeen mennä niin että seksiä oli sen pari kertaa. Sen jälkeen seurasi taas entistä pitempi tauko.
Lopulta minulle riitti ja sanoin, että tämä oli nyt tässä. Tämä aiheutti sitten suunnattoman hämmästyksen, että mistä tämä johtuu, pitäisi keskustella asiasta, kyllä tähän varmaan jokin ratkaisu löytyy etc...
Minun vastukseni oli, että minä olen tähän ratkaisun löytänyt. Etsi sinä omasi ihan keskenäsi, mutta minun elämääni et enää pilaa.
Kun en saanut, minulla oli työpaikkasuhe.
Kun keskustelut päättyivät aina seksin siirtämiseen hamaan tulevaisuuteen, jäin odottamaan. Kun puoleen vuoteen vaimon halut eivät olleet palanneet, päätimme jatkaa ns. talousavioliittona, missä saan kaksi iltaa viikossa käydä vieraissa. Tosin se on ollut nyt yli 10 vuotta yksikössä eli yhden ja saman sinkkunaisen luona.
Win-win-win.
Vetäisin käteen useammin, olisin varmaan tahtomattani huonommalla tuulella, olisin enemmän töissä, vapaa-aikaa viettäisin enempi kalassa kuin kotona jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritin puhua asiasta vaimolle vuosia ilman sen kummenpaa vastakaikua. Pari viikkoa saattoi aina pitemmän keskustelun jälkeen mennä niin että seksiä oli sen pari kertaa. Sen jälkeen seurasi taas entistä pitempi tauko.
Lopulta minulle riitti ja sanoin, että tämä oli nyt tässä. Tämä aiheutti sitten suunnattoman hämmästyksen, että mistä tämä johtuu, pitäisi keskustella asiasta, kyllä tähän varmaan jokin ratkaisu löytyy etc...
Minun vastukseni oli, että minä olen tähän ratkaisun löytänyt. Etsi sinä omasi ihan keskenäsi, mutta minun elämääni et enää pilaa.
No hyvä, että edes yrititte puhua asiasta. Mitä vaimo antoi vastaukseksi miksei seksi kiinnosta?
Vetäisin viinaa, masentuisin, runkkaisin, olisin tossun alla.
Vaatisin terapiaan menemistä. Puhuisin, puhuisin, puhuisin. Käsiksin mittauttaa testot. Jos mikään ei auttaisi niin olisi varmaan pakko erota.
Pääasiassa runkkailen. Muutaman kerran vuodessa käyn exän luona ja kerran kaksi vuodessa löytyy joku irtopainos.
Nyt jo viidettä vuotta ilman seksiä avoliitossa.
M56
Ei ole järkevää olla avioliitossa jos ei homma toimi. Seksi on todella iso osa parisuhdetta ja avioliitto ilman seksiä on kuin kaveriliitto. Kavereita saa kyllä muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Pääasiassa runkkailen. Muutaman kerran vuodessa käyn exän luona ja kerran kaksi vuodessa löytyy joku irtopainos.
Nyt jo viidettä vuotta ilman seksiä avoliitossa.
M56
Tuohan ei voi pitää paikkaansa. Varman tietolähteen (=palstamammat) mukaan naisen seksuaalinen halukkuus on tuossa iässä noussut kolmin- tai nelinkertaiseksi, ja vihjailu siihen suuntaan että jossakin olisi naisia joitten halukkuus olisi hiipinut tai loppunut vaihdevuosiin on vain ilkeämielistä panettelua.
Haukkuisin miestä feministisellä äänenpainolla ja saisin vastakaikua vauvassa. Jättäisin sen sian sitten.
Toimisin, kuten moni muukin. Eli keskustelisin asiasta. Riippuu tilanteesta: eli jos on kyse sairaudesta tai fyysisestä vaivasta, jatkaisin kuten ennenkin ja hoitelisin itse itseni.
Jos vaimoa ei kiinnosta tai etenkin, jos minä en kiinnosta, lähtisin eri osoitteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loistavaa, onneksi on vielä suoraselkäisiä miehiä! Jos kerran toinen ei edes tajua tai välitä, niin parasta on lähteä, eikä alkaa riidellä, käyttäytyä huonosti tms.
En eläisi ilman seksiä, vaikka olenkin jo setämies. Rakkaus, halutuksi tunteminen ja pillun saanti on itselleni pakollista, joten ilman seksiä en eläisi. Jos mitkään keskustelut ei auttaisi eroaisin. Enkä odottaisi vuosia tai edes kuukausia, jos ei olisi pätevää selitystä ja ratkaisua miten seksissä edetään. Me ollaan muutenkin reagoitu ja keskusteltu haluista heti, eikä siirretty myöhempään isommaksi ongelmaksi. No vastaavasti ei ole ollut koskaan mitään ongelmiakaan ja molemmat saaneet tyydytyksen ja tarpeeksi läheisyyttä. Yli 45v harjoiteltu yhdessä oloa ja näillä eväillä taidetaan mennä hautaan asti.
No jos kaikki muu olisi ennallaan ja vain seksi loppuisi jostakin erillisestä syystä (sairaus tms), niin kyllä sitä omin käsin pärjäisi, olen omasta mielestäni ihan taitava siinä hommassa. Jos seksi taas loppuisi sen vuoksi että vaimo alkaisi inhota minua tai seksuaalisuuttani, niin silloin ongelma olisi jossain ihan muualla ja syvemmällä, ja seksi olisi toisarvoinen asia siinä tilanteessa.