Saako uudelta kumppanilta
Kysyä todistetta sukupuolitaudittomuudesta?
Aika ikävää, että ketju piti poistaa.
Ei tämä ole provo vaan oikeasti mietin asiaa eikä minulla oikein ole ketään jonka kanssa asiasta keskustella.
Eikö tätä voisi täällä pitää, kun haluaisin vain tietää miesten ja naisten mielipiteet asiasta.
Kommentit (60)
Siis miten tää toimii käytännössä? Jokaisella takataskussa enintään viikon vanha todistus klinikalla käynnistä?
Eipä ole tauteja kun on poikuus tallella :)
Vierailija kirjoitti:
Siis miten tää toimii käytännössä? Jokaisella takataskussa enintään viikon vanha todistus klinikalla käynnistä?
Joo ja myös todistus että ei ole ollut seksikumppaneita edeltävän 3kk aikana tai jos on, niin heidän testituloksensa myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi tapaatte jonkun kiinnostavan miehen niin kysyttekö että näytäpä todiste ettei ole mitään tauteja?
En jotenkin tiedä pystyisinkö itse edes kysymään.
Nolostelet kysymistä, mutta ihan vapaaehtoisesti otat HIVin kupan tai herpeksen itsellesi? Tietenkin tautitesteistä täytyy olla tuoreet tulokset ja kuukauden selibaatti ennenkuin aletaan mitään.
Miten valvot tuota selibaattia? Laitat kumppanin siveysvyöhön?
Saahan sitä kysyä näyttämään vaikka tiliotteita sen sijaan että kysyisi työpaikasta ja tuloista.
Itse en kyllä todellakaan näyttäisi tuloksia, vaan kertoisin niistä. Uuden kumppanin kanssa käytän kumia kunnes koen voivani luottaa. Todella huono alku suhteelle jos jo alussa vaaditaan todisteita ja mustaa valkoisella.
Ei se kysyminen mitään auta jos toinen ei esimerkiksi tiedä. Jos on kova kiire niin pitää käyttää kumia. Parempi olisi pidättäytyä niin kauan kun kumpikin käy testeissä.
Koko yhdynnän aikana paikallaan pysynyt kondomi tai suuseksisuoja suojavat useimmilta tartunnoilta.
Kondylooma- ja sukuelinherpekstartunta voi kuitenkin tapahtua kondomilla suojattujen alueiden ulkopuolella, myös taudin oireettomassa vaiheessa.
Kyllä aivan ehdottomasti muuten se on moro ja näkemiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ja myös todistus että ei ole ollut seksikumppaneita edeltävän 3kk aikana tai jos on, niin heidän testituloksensa myös.
Kuulostaa vähän samalta kuin Ainoa Valtio Jevgeni Zamjatinin 'Me' kirjassa.
"Ihmiset asuvat ja työskentelevät lasisissa rakennuksissa, ja sukupuolisuhteet sovitaan tilauksilla ja vaaleanpunaisilla litteroilla. Seksin aikana ihmiset saavat sulkea huoneistonsa kaihtimet."
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi tapaatte jonkun kiinnostavan miehen niin kysyttekö että näytäpä todiste ettei ole mitään tauteja?
En jotenkin tiedä pystyisinkö itse edes kysymään.
Kyllä todellakin, en osaa kuvitellakaan että en
Vierailija kirjoitti:
Saahan sitä kysyä näyttämään vaikka tiliotteita sen sijaan että kysyisi työpaikasta ja tuloista.
Itse en kyllä todellakaan näyttäisi tuloksia, vaan kertoisin niistä. Uuden kumppanin kanssa käytän kumia kunnes koen voivani luottaa. Todella huono alku suhteelle jos jo alussa vaaditaan todisteita ja mustaa valkoisella.
En pidä huonona jos ihmiset haluavat olla vastuuntuntoisia. Ei riskeerata toista eikä itseään. Miksi tämän pitäisi olla nykyaikana vielä tabu. Mielestäni se olisi parempi alku suhteelle kun kumpikin kävisi testeissä.
Minä jopa toivoisin sitä ettei uusi kumppani suostuisi mihinkään ilman testejä sillä se osoittaa vastuuntuntoisuutta. Ja hän käy myös itse testeissä.
Mun on pakko sanoa, että sukupuolitautien pelko on yksi suurimpia syitä sille, etten hakeudu uusiin suhteisiin (lapset mulla on jo tehtynä, että sen puolesta ei tarvi ottaa riskiä). Vaikka mies olisi kuinka kunnollinen, niin yleensä on kuitenkin seksihistoriaa takana (ja kokematon neitsyt olisi siis todella epäilyttävä), joten ihan hyvin voi olla joku tauti, joka puhkeaa jossain vaiheessa. Myös itselläni tietysti.
Olen muuten aika seksuaalisesti rohkea, mutta tämä tautipelko on jotenkin kasvanut ihan omiin sfääreihinsä ja tehnyt jopa sen, että seksi vähän alkanut ällöttää. Ystävälläni on herpes, jonka sai lyhyestä seurustelusta, ja kärsii siitä kovasti. Ehkä sekin vaikuttaa minun suhtautumiseeni.
Mutta en siis varmaankaan kyselisi mitään todistuksia, koska tiedän, ettei ne pahimmat taudit niissä välttämättä näy. Niissä testeissä näkyy lähinnä ne, mitkä on antibioottikuurilla hoidettavissa.
N38
Vierailija kirjoitti:
Kyllä aivan ehdottomasti muuten se on moro ja näkemiin.
Tietenkin käyt testeissä myös itse.
Ei tämmöistä kumppanien vaihtelu buumia ole ennen ollutkaan. Kun arki tulee suhteeseen niin vaihdetaan heti uuteen hekumaan. Uusperheet tai kokeilu perheet, huom. ei kauaa kestä, lisääntyvät kuin kulo valkea. Lapsista ei tiedä kenen ne ovat kenenkin perheissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä huonona jos ihmiset haluavat olla vastuuntuntoisia. Ei riskeerata toista eikä itseään. Miksi tämän pitäisi olla nykyaikana vielä tabu. Mielestäni se olisi parempi alku suhteelle kun kumpikin kävisi testeissä.
Minä jopa toivoisin sitä ettei uusi kumppani suostuisi mihinkään ilman testejä sillä se osoittaa vastuuntuntoisuutta. Ja hän käy myös itse testeissä.
Voi olla vastuuntuntoinen ilman että vaatii saada nähdä ne testitulokset.
Ja edelleenkin iso osa näistä "vastuuntuntoisista" jotka sitten testit nähtyään panee paljaalla altistaa itsensä taudeille.
Vierailija kirjoitti:
Ei tämmöistä kumppanien vaihtelu buumia ole ennen ollutkaan. Kun arki tulee suhteeseen niin vaihdetaan heti uuteen hekumaan. Uusperheet tai kokeilu perheet, huom. ei kauaa kestä, lisääntyvät kuin kulo valkea. Lapsista ei tiedä kenen ne ovat kenenkin perheissä.
No eihän tämä nyt mikään uusi ilmiö ole. Sukupuolitaudit on levinneet kuin kulovalkea jo 70-luvulla. Myös uusioperheitä on ollut aina ennenkin. Miehet ottaneet ns. naisen äpärälapset omiin nimiinsä tai miehen uusi nainen ryhtynyt äitipuoleksi miehen lapsille.
Voin mä ne tulokset näyttää.
Mulla on silti herpes. Sitä ei normaalisti testata ja jos näytän testitulokset, niin suurin osa täällä olisi varmaan sen perusteella ihan valmiit panemaan paljaalla, koska testit olisi puhtaat.
Saa, mutta ei ole mielestäni mitään pakkoa näyttää. En itse näyttäisi vaikka olisi aivan uunituore puhdas testitulos.
Mä panen nykyään aina paljaalla jos toisella ei ole siihen mitään vastaväitteitä. Mulla on herpes, mut aika harvaa miestä kiinnostaa. Jos kysyy että ootko käynyt testeissä niin sanon että olen, ja viimeiset testit puhtaat. Se pitää paikkansa.
Jos sitten saavat sen, niin vähän niinku oma vika, jos ei ton enempää kiinnosta. Enkä edes valehtele.
Muut taudit mitä sieltä voi tulla saa hoidettua lääkkeillä, toi mulla on jo.
Ei, ja puhuminen sukupuolitaudeista paljastaa tietämättömyytesi, kun ne eivät liity mitenkään sukupuoleen. Seksitaudeista pitäisi puhua.