Saako uudelta kumppanilta
Kysyä todistetta sukupuolitaudittomuudesta?
Aika ikävää, että ketju piti poistaa.
Ei tämä ole provo vaan oikeasti mietin asiaa eikä minulla oikein ole ketään jonka kanssa asiasta keskustella.
Eikö tätä voisi täällä pitää, kun haluaisin vain tietää miesten ja naisten mielipiteet asiasta.
Kommentit (60)
Saa kysyä, muttei tarvitse näyttää. En itse ainakaan näyttäisi.
Fun fact: todistetta sukupuolitaudittomuudesta ei useimmilla ole näyttää. Esim HSV (herpes) kohdalla ainoastaan positiivinen testi on luotettava eikä sitä yleensä edes testata.
Jos testataan, niin negatiivinen ei tarkoita että olisi varmasti puhdas.
Vierailija kirjoitti:
Saa kysyä mutta helvetin tökeröä vaatia. Itse en ainakaan suostuisi näyttämään.
Siis nimenomaan TODISTETTA, se että kysyy onko testattu ja oliko mitään on vaan fiksua ja kypsää.
Eli pitäisi vain luottaa toisen sanaan?
Eikö sekin ole vaarallista?
En edes suutele ellen tiedä onko joku tauti. Hammasmädät, herpekset, helikot. Moni sairaus tarttuu jo siinä.
Miten siinä tapauksessa, että on yhden illan suhde?
Missä vaiheessa asian ottaa esille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa kysyä mutta helvetin tökeröä vaatia. Itse en ainakaan suostuisi näyttämään.
Siis nimenomaan TODISTETTA, se että kysyy onko testattu ja oliko mitään on vaan fiksua ja kypsää.
Eli pitäisi vain luottaa toisen sanaan?
Eikö sekin ole vaarallista?
Ei ole olemassa riskitöntä seksiä. Se voi silti kantaa vaikka testit olisi puhtaat.
Vierailija kirjoitti:
Miten siinä tapauksessa, että on yhden illan suhde?
Missä vaiheessa asian ottaa esille?
Miksi alapeukku?
Asia vain kiinnostaa.
Monet kuitenkin äänestää, että ei saisi edes kysyä.
Mitkä mietteet teillä on asiasta, vai onko tämä liittyväinen tuohon todiste vaateeseen?
Tullut vain sellainen kuva, että monet eivät asiasta välitä ollenkaan.
Mä kysyin nykyiseltä puolisolta. Itse myös kävin testeissä ja oli puhtaat paperit. Silti muutama kuukausi suhteen aloittamisesta sain kondylooman. Tai oikeastaan silloin kondylooma puheksi. En tiedä onko meillä jommalla kummalla ollut se aikaisemmin jo. Testit eivät takaa kaikkea, mutta paljon.
Kiitos vastauksista.
Vielä mietin, että miten niissä yhden illan suhteissa asian kanssa on. Miten sen ottaa puheeksi?
Tiedän pareja, jotka on yhteisymmärryksessä molemmat käyneet testeissä ennen yhteisen seksielämän aloitusta. Minusta se on oikein fiksua. Voisin itsekin mennä, jos asia tulisi esille jotenkin keskustellen ja yhdessä päädyttäisiin siihen. Sen sijaan sellainen tässä ketjussa pari kertaa välähtänyt asenne, että paperit kouraan tai ei tipu (ja olet tyhmä ja lapsellinen ja vastuuton jne) on täysi turn off.
Tiedoksi kaikille, esim herpestä ei edes normaaleissa sp-tautitesteissä testata. Se todetaan jos on oireita (ja useimmilla se on oireeton). Eli vaikka miten olisi "puhtaat paperit" niin todennäköisesti sitä ei olla edes testattu (ja vaikka olisi, se ei välttämättä ole luotettava).
Olen pyytänyt jokaiselta, jonka kanssa olen halunnut seurustella, nähtäväksi sp-tautitestitulokset ennen sänkyyn menoa. Se ei ole ollut kenellekään ongelma käydä niissä testeissä, kuten ei itsellenikään.
Jollei tällainen asia onnistu tai jos joku on vetänyt esiin kortin 'etkö sä luota mun sanaan' ja kilarit päälle, niin se on jäänyt kerrasta siihen sitten. Vastuulliset aikuiset kykenee keskustelemaan syyttälyittä terveysasiat.
Vierailija kirjoitti:
Mä kysyin nykyiseltä puolisolta. Itse myös kävin testeissä ja oli puhtaat paperit. Silti muutama kuukausi suhteen aloittamisesta sain kondylooman. Tai oikeastaan silloin kondylooma puheksi. En tiedä onko meillä jommalla kummalla ollut se aikaisemmin jo. Testit eivät takaa kaikkea, mutta paljon.
Kondyloomaa ei testata. Kondylooma on todella yleinen ja se saattaa oireilla vain kerran ja hyvin vähän. Virus saattaa jäädä piileskelemään, mutta häviää ajan kanssa.
Herpes on ikävin, jota ei testata. Sekin on vissiin todella yleinen oireettomana.
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi kaikille, esim herpestä ei edes normaaleissa sp-tautitesteissä testata. Se todetaan jos on oireita (ja useimmilla se on oireeton). Eli vaikka miten olisi "puhtaat paperit" niin todennäköisesti sitä ei olla edes testattu (ja vaikka olisi, se ei välttämättä ole luotettava).
Että, kun "kaikkia" ei testata niin mitään ei kannata testata? Onhan se jo iso plussa, että edes ne yleisimmät ja vaarallisimmat testataan.
Vierailija kirjoitti:
Kysyttekö te aina uudelta kumppanilta todistetta ettei ole mitään tauteja?
En kysy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi tapaatte jonkun kiinnostavan miehen niin kysyttekö että näytäpä todiste ettei ole mitään tauteja?
En jotenkin tiedä pystyisinkö itse edes kysymään.
Miten tämä esimerkiksi eroaa siitä, että kysyy monen kanssa on ollut, kun sehän vähän hassu kysymys.
Tämmöistä en ole ikinä kysynyt, että monenko kanssa olet ollut. Mitä minä sillä tiedolla tekisin?
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista.
Vielä mietin, että miten niissä yhden illan suhteissa asian kanssa on. Miten sen ottaa puheeksi?
Harva oletettavasti liikkuu yökerhossa testitulokset povitaskussa. Kysyessä puolestaan voi valehdella mitä vain, joten yhden yön suhteissa ei mielestäni ole hyötyä kysyä. Pukille haluava mies sanoo mitä tahansa saadakseen.
Tärkeämpää on käyttää kondomia. Paras tapa on tietysti pidättäytyä kokonaan irtoseksistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että, kun "kaikkia" ei testata niin mitään ei kannata testata? Onhan se jo iso plussa, että edes ne yleisimmät ja vaarallisimmat testataan.
Se ei ollut lainkaan se pointti. Totta kai kannattaa aina testata jos on epäily ja säännöllisesti muutenkin kun kumppanit vaihtuu (kunhan huomioi itämisajat jne eli oikeasti sen pari-kolme kuukautta eikä kahta viikkoa).
Mutta kun moni tuntuu kuvittelevan että kun käy perus seksitautitesteissä ja saa kaikista negatiiviset, niin mitään ei ole. Kun eivät tiedosta että kaikkia ei edes testata.
Onko kukaan joilta olette kysyneet loukkaantunut asiasta?
Eli pitääkö tässä ottaa huomioon, että mahdollisesti toinen loukkaantuu ja asia jää siihen?