Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläinlääkärikulujen huomioiminen toimeentulotuessa

Vierailija
02.02.2023 |

Vasemmistoliiton Anna Kontula on jättänyt kirjallisen kysymyksen, jossa hän esittää, että toimeentulotuen soveltamisohjetta olisi muutettava niin, että eläinlääkärikulut huomioitaisiin toimeentulotuessa. Monelle lemmikki on kuin perheenjäsen ja vähävaraisella ei kohonneiden elinkustannusten myötä ole varaa eläinlääkäriin.

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläin ei ole automaattinen oikeus. Eläin otetaan, jos se pystytään hoitamaan.

Mielestäni eläimistä pitää huolehtia niiden ollessa sairaita, eikä omistaja pysty maksamaan lääkörikäyntiä, mutta voisiko samaa argumenttia käyttää, ettei lapset ole automaattinen ihmisoikeus ja lapsi hamkitaan, kun srn pystyy ilman yhteuskunnan varoja elättämäön?

satunnainen eläinlääkörikäynti maksaa monituhatjertaisesti vähemmän kuin lapsen joku kuukausittainen elätyämin yhteuskunnan varoilla.

Eläin ei ole veronmaksaja, eikä siitä koskaan tule veronmaksajaa. Lapsesta tulee suurella todennäköisyydellä aikuisena veronmaksaja. Taidat olla aika a?u?t?i?s=t?i?n?e?n kun tällaista et tajua.

Vierailija
22/82 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatettavaa. En uskalla ottaa koiraa juuri sen takia että minulla ei olisi sitten varaa eläinlääkäriin. Olisi tasa-arvoista jos kaikilla olisi mahdollisuus lemmikkieläimeen.

Sille eläimelle ei ole tasa-arvoista jos joutuu huonoon kotiin, ja toiset saa samaan aikaan hyvää kohtelua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sittenpä ei pidä kotieläintä hankkia, tietenkään.

Pitääkö eläin lopettaa, jos jää eläimen ottamisen jälkeen työttömäksi?

Pitää olla eläimelle oma tili mistä kulut maksetaan jo silloin kun on töissä. Toisekseen eläinlääkäriltä saa kyllä osamaksulla jos ei ole just rahaa. Mutta en minä halua vero euroja käytettävän toisten eläinten lääkäreihin kun itse maksan oman koirani menot, viime vuonna meni yli 800 euroa eläinlääkäriin.

Vierailija
24/82 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pummien eläimiä ei pidä verorahoilla elättää. menköön töihin, jos haluaa pitää eläimiä.

Minä täydestä sydämestäni toivon sinulle sairautta ja onnettomuuksia, työn menettämistä ja syrjäytymistä.

Vierailija
25/82 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläin ei ole automaattinen oikeus. Eläin otetaan, jos se pystytään hoitamaan.

Mielestäni eläimistä pitää huolehtia niiden ollessa sairaita, eikä omistaja pysty maksamaan lääkörikäyntiä, mutta voisiko samaa argumenttia käyttää, ettei lapset ole automaattinen ihmisoikeus ja lapsi hamkitaan, kun srn pystyy ilman yhteuskunnan varoja elättämäön?

satunnainen eläinlääkörikäynti maksaa monituhatjertaisesti vähemmän kuin lapsen joku kuukausittainen elätyämin yhteuskunnan varoilla.

Kyllähän tätä argumenttia käytetään jatkuvasti. Monien hyväosaisten mielestä köyhien ei tulisi antaa lisääntyä.

Ei tätä ole kielletty, ja saahan nytkin niisyä yhteuskunnan tukia. Miksi siis ei samoin eläimestä?

Argumentin käyttö ei auta, jos toimet eivät ole samat eli, jos et pysty elättää, et hanki. Nythän tilanne on se, etyä niitä laosua tehtaillaan perheen elätyämiseksi, jotta voi olla ns. kotiäitinä.

Vierailija
26/82 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Miksi?

Jos ei pysty maksamaan eläinlääkäriä, on armeliaampi lopettaa kuin antaa kärsiä sairauksien tuskista.

No mä olen pitkäaikaistyötön ja mulla on hevosia, koiria ja kissoja. Ei tullut mieleenkään luopua niistä vaikka jäin työttömäksi.

Vierailija
27/82 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillekkin työkyvyttömille soisin tälläisen huomion tukiasioissa. Esimerkiksi autistit käyttävät koiria paljon arkensa tukemiseen.

Eri asia on nämä ns työkoirat opaskoirat ja avustaja koirat. Mutta ei nyt syy voi olla se että joku on köyhä ja on ottanut eläimiä.

Vierailija
28/82 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot koira ym. lemmikki verot saastutuksesta ym.

Vierailija
29/82 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin kuvaavaa Kontulalta. Ikäänkuin ei olisi oikeasti tärkeitä asioita, joita edistää.

Että lemmikkiäkin pitäisi muiden rahoilla elättää.

Tämähän koskisi kaikkia eläimiä. Lehmiä, lampaita,sikoja Ei tuolle tukimäärälle mitään loppua näy.

Vierailija
30/82 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eläimille tahdotaan terveydenhuoltojärjestelmä, niitä pitää myös verottaa rajusti. Vakuutukset ovat helpompi järjestää. Kalliita ovat ja fiksumpi ymmärtää myös miksi.

Vierailija
31/82 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Miksi?

Jos ei pysty maksamaan eläinlääkäriä, on armeliaampi lopettaa kuin antaa kärsiä sairauksien tuskista.

No mä olen pitkäaikaistyötön ja mulla on hevosia, koiria ja kissoja. Ei tullut mieleenkään luopua niistä vaikka jäin työttömäksi.

Kyllä sun nyt olis pitänyt tappaa ne kaikki. Itsekäs paska olet.

/s

Vierailija
32/82 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Miksi?

Rääkkäät siis eläimiä tai veronmaksajia omista itsekkäistä syistäsi. Ei riitä sympatiaa!

Vierailija
33/82 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Miksi?

Rääkkäät siis eläimiä tai veronmaksajia omista itsekkäistä syistäsi. Ei riitä sympatiaa!

Miten minä rääkkään eläimiä?

Vierailija
34/82 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Miksi?

Vedä käteen runkkupaska.

Vierailija
35/82 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Miksi?

Eihän tässä siitä olekaan kysymys.

Vaan siitä, voiko eläinlääkärikulut maksattaa muiden rahoilla.

Hyvä jos pystyt työttömyyskorvauksesta maksamaan myös eläinten kustannukset. Et käy toisten kukkarolla.

Vierailija
36/82 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi ajatella asian myös toisin päin: lemmikin saisi hankki vasta kun on esim. 1000e säästöjä tilillä, ja/tai varaa maksaa vakuutus lemmikille.

Ongelmallista on se, että ns. keskiluokka köyhtyy köyhtymistään, ja sossun rahoilla elävien elintasoa (jotkut) koittavat koko ajan nostaa.

Vasemmisto ajaa noilla avauksilla ihan tavallisia, periaatteessa vasemmistolaisesti ajattelevia ihmisiä änestämään oikeistoa!

Oma sukytaustanimon hyvin vasemmistolainen, ja näen iso eron siihen mitä se ennen vs. nyt on. Ennen vasemmistolaiset olivat TYÖSSÄKÄYVIÄ ihmisiä. Vasemmisto halusi parantaa pienipalkkaistan ja vajaakuntoisten asemaa jne.

Nyt toimivat ns. "avoimena shekkinä" ihmisille, joilla ei ole KIINNOSTUSTA mennä töihin ja elättää itseään. Ja päälle vielä ei vain suomalaisten, vaan _koko_ maailman, mihin meillä ei todellakaan ole varaa.

Proletaarien yhteenliittyminen vaikuttaa unohdetun, tuo sanahan kuvaan nimenomaan TYÖVÄENluokkaa, ei kotona makaavia lusmuja.

Vierailija
37/82 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Miksi?

Hyvä jos pystyt työttömyyskorvauksesta maksamaan myös eläinten kustannukset. Et käy toisten kukkarolla.

Mitä sä oikein valehtelet? Luetko edes lainaamaasi ketjua?

"Pitääkö eläin lopettaa, jos jää eläimen ottamisen jälkeen työttömäksi?"

"Kyllä."

Vierailija
38/82 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Miksi?

kunhan maksat ne perinnöllä, lottovoitolla tai muuten omillasi etkä kerjää minkäänlaisia tukia yhteiskunnalta

Vierailija
39/82 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Miksi?

Niin, kommentoin vain tuota kun joku kysyi pitääkö eläimestä luopua heti kun jää työttömäksi ja ihmettelin miksi jonkun mielestä pitäisi.

Vierailija
40/82 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei missään tapauksessa elukan kustannuksia aleta maksamaan toimeentulotuesta. Se on tarkoitettu ihmiselle ja väliaikaiseksi tueksi, ei kokoaikaiseksi. Luulenpa että nämä paremmat väestöt tuolta lähi-idästä ja afrikan suunnalta saavat kuitenkin aivan jatkuvalla syötöllä toimeentulotukea. Luuhaavat ainakin Kelan toimipisteillä sitä rataa, eihän siellä paljon suomalaisia näy. Itse olen yksinhuoltaja ja olen joutunut joskus muutamana kuukautena turvautumaan toimeentulotukeen, niin kamala kysely ja syynäys, olenkin suomalainen ja pääasiallisesti veronmaksaja.

Tiedoksi sulle, kaikki Kelan etuudet myönnetään lakiperusteisesti ja kaikkien hakijoiden on toimitettava määritellyt liitteet hakemuksen käsittelyä varten, esim tiliotteet

Eli ne "kyselyt ja syynäykset" tehdään kaikille hakijoille.

Ja alkuperäiseen aiheeseen: ei todellakaan aleta huomioimaan eläinlääkäri kuluja, oma valinta hommata lemmikki

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi