Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko noilla neuvolatäteillä ymmärryksessä jotain vikaa??

Vierailija
18.11.2006 |

Neuvolan täti kyseli että olenko nauttinut alkoholia raskauden aikana. Joo, olen MUUTAMAN kerran juonut LASILLISEN siideriä saunan jälkeen.

Neuvola kortissa lukee alkoholin käyttö raskauden aikana: Kyllä

Määrä/viikko: muutama

Olen juonut koko raskauden aikana 3 lasillista siideriä, niin neuvolan mielestä se on sama kuin muutama viikossa. AARGH... Nyt saan sitten kaikille selittää erikseen että en minä kyllä muutamaa viikossa juo.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut neuvolan täti meinasi laittaa huumeiden käyttäjäksi, kun rehellisenä (ja ilmeisen naiivina) ihmisenä intouduin kertomaan kokeilleeni nuorena kannabista. Sain todella juurta jaksaen selvittää, että kokeilusta on liki kaksikymmentä vuotta, sen jälkeen en ole kokenut tarvetta kokeilla uudestaan ja olen vieläpä kokolailla huumevastainen nyt aikuisena.

Vierailija
2/19 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan myös kortteihin jos on ollut huumekokeiluja tai alkoholinkäyttöä raskauden aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään ala tuomitsemaan jos joku ottaa siiderin silloin tällöin raskaana. Niin tein itsekin! Ketä se häiritsee, mitä siinä kortissa lukee?!

Vierailija
4/19 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä väliä niillä nuoruuden huumekokeiluilla on? jos ovat siis olleet kokeiluja joskus vuosia sitten?

En kyllä mistään asioistani halua enää neuvolassa puhua.

Vierailija
5/19 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoitin samalla lailla kuin AP ja täti sanoi, ettei sellasta kannata ilmottaa ja laittoi rastin EI

Vierailija
6/19 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käsitän tuon kuitenkin niin että alkoholi annoksia VIIKOSSA on muutama.

Vierailija
7/19 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kerroin esikoista odottaessani tupakoineeni säännöllisesti positiiviseen r-testiin asti ja sen jälkeen muistaakseni korkeintaan viisi savuketta. sitten kuuntelin monta minuuttia kauheeta saarnaa ja papatusta ja vetoomuksia että enkö nyt voi yrittää vähentää vielä enemmän ja däädää, ennen kun ymmärsin mistä on kyse ja sain tarkennettua että siis viisi savuketta KAIKEN KAIKKIAAN SIITÄ HETKESTÄ ETEENPÄIN KUN SAIN TIETÄÄ OLEVANI RASKAANA, EI VIISI SAVUKETTA VUOROKAUDESSA.

Vierailija
8/19 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kas, kun mulla tosiaan onkin välillä vaikeuksia tulla ymmärretyksi oikein..!

Vierailija
9/19 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole vastaanottavainen kritiikille, ei kannata avata suutaan neuvolassa!! Jätä omaksi tiedoksi huume- tai alkoholinkäytöt. Neuvolan täti tekee vain työtään.

Vierailija
10/19 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tämä ollut ensimmäinen kerta. Kun jotain sanomaani aletaan paisutella ihan uskomattomiin mittasuhteisiin.

Ja siis se lomake mikä alkoholin käytöstä täytetään;

Oletko sinä tai joku läheisesi loukannut itseään sinun alkoholin käyttösi seurauksena?

ei

kyllä, mutta ei viimeisen vuoden aikana

kyllä, viimeisen vuoden aikana

Mitä tuohon vastaat jos joskus 15 kesäisenä olet kaatunut kännissä ja nyrjäyttänyt nilkan...? Tai horjahtanut kaverin päälle ja hän on satuttanut käden?

Pitäisi kai vastata kyllä, mutta ei viimeisen vuoden aikana... Oikeasti, onko se jotenkin oleellista neuvolan tietää???

Vierailija
11/19 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ketä se häiritsee, mitä siinä kortissa lukee?!

Miksi se laitettaisiin, ellei tarkoitus olisi tehdä kaikkia korttia lukevia tietoiseksi, että tämä äiti käyttää sitten alkoholia? Ja kyllähän se nyt häiritsee, jos on sitten kaikkien lääkärien, synnytyssairaalan jne silmissä juoppo.

Vierailija
12/19 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

300000 suomalaislasta elää tänäkin päivänä päihdeongelmaisessa perheessä.

Vierailija
13/19 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä söin raskausaikana kerran mediumkypsennettyä lihaa. Asia paisui hormonien sekoittamassa mielessäni niin paljon, että hakeuduin mielenrauhani vuoksi toksoplasmoositestiin.

Sain labrassa tietää, että lähetteessä luki " syönyt raakaa lihaa" ! Ihan kuin olisin joku verenhimoinen raa' an lihan ahmija.

Vierailija
14/19 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

300000 suomalaislasta elää tänäkin päivänä päihdeongelmaisessa perheessä.

Vierailija
15/19 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola-th meinasi leimata meidät päihdeperheeksi ja mieheni alkoholistiksi, kun rehellisenä kerroin puolisoni juovan saunailtoina kaksi olutta... Kauhee saarna ja paasaus alkoi heti ja ruksia pistettiin paperiin. Kyllä sitäkin sai selittää minuuttitolkulla.

Tästä oppineena seuraavissa raskauksissa valehtelin terkkareille ihan surutta myös monesta muusta asiasta kuin alkoholista...

t. lähes raitis kolmen lapsen äiti

Vierailija
16/19 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne ongelmaperheet erotu joukosta jotenkin muuten.

Ja miksi on oleellista tietää että olen 10 vuotta sitten polttanut kerran pilveä?

Tai että 15 vuotiaana kaaduin kännissä ja satutin itseni?

Miten ne muka vaikuttavat raskauteen tai siihen miten käytän alkoholia/päihteitä tänä päivänä?

Vierailija
17/19 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksipä juuri nuo lähinnä hämmentäviä vastaus-vaihtoehtoja tarjoavat kyselykaavakkeet on aika pulmallisia. tosi hankala miettiä miten vastaa kun periaatteessa haluaa olla rehellinen ja avoin ja toisaalta rehellisesti vastaamalla (esim. joo, olen loukannut itseni humalassa ollessani 14v, olen polttanut kannabista ollessani 16v, olen juonut lasillisen olutta raskaana ollessani) antaa itsestään ja elämästään ihan sekavan ja kummallisen kuvan.

itse olen 1,5-vuotiaan lapsen siivo ja puhtoinen äiti, nyt odotan toista lastani. ekasta raskaudesta lähtien olen elänyt säännöllistä ja tervehenkistä elämää (sitä ennen kepeää opiskelijaelämää, en ollut mitenkään rappiolla mutten sylkenyt tuoppiin ja tupakkaakin vetelin), mutta kyllä mä sen paperin perusteella (täytin ihan rehellisesti vaikka arvelutti) vaikutan ihan rapajuopolta ja moniongelmaiselta sekopäältä.

Vierailija
18/19 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Oletko sinä tai joku läheisesi loukannut itseään sinun alkoholin käyttösi seurauksena?

ollessani 17-vuotias haistatin kerran kaverilleni kännipäissäni, mistä kaveri suuttui niin että potkaisi isovarpaansa tohjoksi oveen. ;)

Vierailija
19/19 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa kysyttiin että enhän tupakoi ja antaessani kieltävän vastauksen täti merkkasi samantien " ei" myös alkoholin käyttöön ja huumeisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä