Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Atoopikot hoi. Jättäkää kortisonit pois

Vierailija
02.02.2023 |

Teillä on sen takia atooppinen ihottuma pahana ja kortisonit ei auta, koska olette riippuvaisia kortisoniin.

Kortisonille voi addiktoitua. Lääkärit ei tämmösiä teille kerro kun kirjoittavat reseptejä. Kortisoni auttaa hetken, mutta sitten ihottuma vaan leviää ja pahenee jokapaikkaan jolloin ei kortisoni enää auta, koska olette tulleet siihen riippuvaiseksi.

Suomessa on paljon atopiaa ja sitä hoidetaan myrkyillä, jotka taas aiheuttaa kauhean noidankehän. Laittakaa ruokavalio kuntoon ja kortisonituubien korkit kiinni!

Wikipediassa on tietoa kortisonitiippuvuudesta
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Paikallissteroidiaddiktio

Itse käyn juuri läpi TSW prosessia. Laitoin kortisonisalvojen korkit kiinni muutama kuukausi sitten. Iho on nyt kauhea, mutta niin puhdistusprosessissa kuuluukin olla. Kun keho on puhdistunu kortisonimyrkyistä, alkaa iho palautumaan alkuperäiseen kuntoonsa, ns aloitetaan puhtaalta pöydältä. Sitten pitää syödä terveellisesti ja käyttää ainoastaan luonnonmukaisia salvoja/rasvoja tarvittaessa. Esim pihkavoidetta, sinkkivoidetta, tai sheavoita.

Ainiin TSW on siis englanninkielinen sanalyhenne: topical steroid withdrawal. Googlettakaa jos enkku sujuu.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Telkkarissa tuli ohjelma ihotautilääkärin vastaanotosta. Yksi atoopikko oli lopettanut kortisonin, kun oli lukenut internetistä, että se on paha aihe ja ihottumakin vaan johtuu kortisonista ja menee ohi, kun jaksaa odottaa.

Tämä potilas oli kuukausia myöhemmin järkyttävän punaisen ja tulehtuneen ihottuman peitossa ja suostui vasta sitten palauttamaan kortisonin elämäänsä. Vaati sitten antibioottikuuria ja muitakin lääkkeitä saada iho rauhoittumaan sen kortisonin lisäksi.

Sehän siinä on pointtikin että iho pahenee mutta sitten paranee. Se pahenemisvaihe johtuu kortisonin vieroitusoireista. Sama juttu kuin vaikka huumeveikko jättää aineensa pois, tulee hänelle pahoja vieroitusoireita. Ne pitää vaan kestää ja voittaa.

Kerrotko, millä ihmeen mekanismilla se atooppinen ihottuma alunperin tuli, vaikkei yhtään kortisonia ollut iholle laitettu? Ja, mikä on se mekanismi, jolla atopia mystisesti parantuu, jos kortisonia ei käytetä? Parantaako se kortisonivieroituksen aiheuttama shokki vai mikä on se mekanismi :D

Vierailija
42/67 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tätä kortisoninlopetusmekanismia käyttää myös muihin tauteihin? Loppuuko esim. nivelreuman aiheuttama nivelkivut ja koko nivelreuma, jos lopettaa suun kautta nautittavat kortisonit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Telkkarissa tuli ohjelma ihotautilääkärin vastaanotosta. Yksi atoopikko oli lopettanut kortisonin, kun oli lukenut internetistä, että se on paha aihe ja ihottumakin vaan johtuu kortisonista ja menee ohi, kun jaksaa odottaa.

Tämä potilas oli kuukausia myöhemmin järkyttävän punaisen ja tulehtuneen ihottuman peitossa ja suostui vasta sitten palauttamaan kortisonin elämäänsä. Vaati sitten antibioottikuuria ja muitakin lääkkeitä saada iho rauhoittumaan sen kortisonin lisäksi.

Sehän siinä on pointtikin että iho pahenee mutta sitten paranee. Se pahenemisvaihe johtuu kortisonin vieroitusoireista. Sama juttu kuin vaikka huumeveikko jättää aineensa pois, tulee hänelle pahoja vieroitusoireita. Ne pitää vaan kestää ja voittaa.

Kerrotko, millä ihmeen mekanismilla se atooppinen ihottuma alunperin tuli, vaikkei yhtään kortisonia ollut iholle laitettu? Ja, mikä on se mekanismi, jolla atopia mystisesti parantuu, jos kortisonia ei käytetä? Parantaako se kortisonivieroituksen aiheuttama shokki vai mikä on se mekanismi :D

Mitenkähä osaisin kertoa lyhyesti.. noh.

Mulle tuli atopia jo 4 vuotiaana. Korttareita käyttäny jo lapsesta asti. Teini-iässä oli taukoa. Aikuis-iällä tuli paprika-allergia jota ei sillo vielä tietty. Lääkärit ei tutkinu. Antoivat vahvoja kortisoneja koska atooppinen ihottuma pahana.

Kortisoneilla läträsin 2 viikon kuureina niinkuin ohjeistettiin. Koska en tienny mille olin allerginen, paprikan popsiminen entiseen tahtiin jatkui. Ihottuma tuli aina takaisin kun kortisonikuuri päättyi. Alkoi tietenkin uusi kuuri. Ei auttanu. Ihotautiklinikalle - sain vahvempia kortisoneja. Auttoi taas hetken aikaa. Kunnes taas ei auttanu. Antibiootit kehiin. Auttoi vähän aikaan. Iho paheni kun kuuri loppui. Lisää vahvoja kortisonisalvoja. Jne, kierre jatkui ja jatkui. 10 vuotta myöhemmin älysin että paprikalle allerginen. Iho vähän parani kun jätin ne pois. Mutta alkoi olla jo myöhäistä, kortisonilla kerinny jo läträtä niin kauan että ei se paprikan pois jättökää täysin pelastanu enää. Kortisonille riippuvuus päässy vauhtiin. Töissä tuli poissaoloja joka toinen päivä. Työterkkari määräsi vieläkin vahvempia salvoja. Ei sopinu mulle. Iho paheni ja paheni. Sitten googletin että miksi ei kortisonit enää auta - kunnes löysin syyn - riippuvuus.

Jätin kortisonit pois samantien. 2 vrk kuluttua alkoi viekkarit - turposi silmät . Turvotus kesti viikon. Sen jälkeen meni ylävartalo tulipunaiseksi ja poltti ja kutisi. Sen jälkeen siirtyi käsivarsiin. Käsivarret turposi ja meni aivan punaiseksi ja iho verille. Kesti kuukauden. Sitten helpotti käsivarret, siirtyi alaraajoihin. Turvotus 1 kk ja verillä iho. Nyt turvotus laskenu. Ihottumaa tasaisesti jaloissa ja käsivarsissa ja selässä, mut ei enää turvonnu. Sillon kun oli turvotukset raajoissa, oli myös kainalon imusolmukkeet turvonneet. Lymfahieronta auttoi että imusolmukkeet parani.

Yöunet menee joka yö tunnin pätkissä. Ylivireä olo vaikka väsyttäis samaan aikaan. Maksa tekee puhdistustyötä yöllä.

Vielä on matkaa parantumiseen. Jotkut paranee muutamassa kuukaudessa, jotkut vuodessa. Uskon että olen kunnossa kesään mennessä. Ruokavaliolla esim maksan toiminnan tukemisella voi nopeuttaa puhdistusprosessia. Ja stressin välttämisellä, koska lisämunuaiset ei toimi kunnolla tän puhdistuksen aikana. Siinäpä minun tarina..

Terkuin Ap

Vierailija
44/67 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli atopia jo 4 vuotiaana. Korttareita käyttäny jo lapsesta asti. Teini-iässä oli taukoa. Aikuis-iällä tuli paprika-allergia jota ei sillo vielä tietty. Lääkärit ei tutkinu. Antoivat vahvoja kortisoneja koska atooppinen ihottuma pahana.

Kortisoneilla läträsin 2 viikon kuureina niinkuin ohjeistettiin. Koska en tienny mille olin allerginen, paprikan popsiminen entiseen tahtiin jatkui. Ihottuma tuli aina takaisin kun kortisonikuuri päättyi. Alkoi tietenkin uusi kuuri. Ei auttanu. Ihotautiklinikalle - sain vahvempia kortisoneja. Auttoi taas hetken aikaa. Kunnes taas ei auttanu. Antibiootit kehiin. Auttoi vähän aikaan. Iho paheni kun kuuri loppui. Lisää vahvoja kortisonisalvoja. Jne, kierre jatkui ja jatkui. 10 vuotta myöhemmin älysin että paprikalle allerginen. Iho vähän parani kun jätin ne pois. Mutta alkoi olla jo myöhäistä, kortisonilla kerinny jo läträtä niin kauan että ei se paprikan pois jättökää täysin pelastanu enää. Kortisonille riippuvuus päässy vauhtiin. Töissä tuli poissaoloja joka toinen päivä. Työterkkari määräsi vieläkin vahvempia salvoja. Ei sopinu mulle. Iho paheni ja paheni. Sitten googletin että miksi ei kortisonit enää auta - kunnes löysin syyn - riippuvuus.

Jätin kortisonit pois samantien. 2 vrk kuluttua alkoi viekkarit - turposi silmät . Turvotus kesti viikon. Sen jälkeen meni ylävartalo tulipunaiseksi ja poltti ja kutisi. Sen jälkeen siirtyi käsivarsiin. Käsivarret turposi ja meni aivan punaiseksi ja iho verille. Kesti kuukauden. Sitten helpotti käsivarret, siirtyi alaraajoihin. Turvotus 1 kk ja verillä iho. Nyt turvotus laskenu. Ihottumaa tasaisesti jaloissa ja käsivarsissa ja selässä, mut ei enää turvonnu. Sillon kun oli turvotukset raajoissa, oli myös kainalon imusolmukkeet turvonneet. Lymfahieronta auttoi että imusolmukkeet parani.

Yöunet menee joka yö tunnin pätkissä. Ylivireä olo vaikka väsyttäis samaan aikaan. Maksa tekee puhdistustyötä yöllä.

Vielä on matkaa parantumiseen. Jotkut paranee muutamassa kuukaudessa, jotkut vuodessa. Uskon että olen kunnossa kesään mennessä. Ruokavaliolla esim maksan toiminnan tukemisella voi nopeuttaa puhdistusprosessia. Ja stressin välttämisellä, koska lisämunuaiset ei toimi kunnolla tän puhdistuksen aikana. Siinäpä minun tarina..

Terkuin Ap

Niin, ja tuolla aijemmin olikohan sivulla 2, Heidi ja Niina jo kertoikin mitä kehossa tapahtuu tarkalleen

Ap

Vierailija
45/67 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sivuhuomiona mainitsen, että mulla allergian siedätyshoito aiheutti atooppisen näköistä ihottumaa kasvoihin. Ihottuma ilmestyi vasta reilu vuosi hoidon aloittamisen jälkeen, mutta katosi kokonaan, kun jouduin influenssan takia pitämään viisi päivää taukoa siedätyksestä - ja alkoi uudestaan entistä pahempana aloitettuani siedätyslääkkeet uudestaan.

Vierailija
46/67 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terkuin Ap

Niin, ja tuolla aijemmin olikohan sivulla 2, Heidi ja Niina jo kertoikin mitä kehossa tapahtuu tarkalleen

Ap

Ei ole kyllä ollut mitään linkkiä tutkittuun tietoon, miten kortisonien poisjättäminen parantaa atopian. Ei edes TSW-ihmisten mutua.

Jos sinulla oli paprika-allergia eikä atopia, miten tapauksesi millään lailla liittyy atopiaan.

En myöskään oman tapauksesi kuvauksesta saa mitään otetta, millä lailla tilasi olisi muka parantunut kortisonit lopetettuasi.

Vierailija
47/67 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terkuin Ap

Ap

Ei ole kyllä ollut mitään linkkiä tutkittuun tietoon, miten kortisonien poisjättäminen parantaa atopian. Ei edes TSW-ihmisten mutua.

Jos sinulla oli paprika-allergia eikä atopia, miten tapauksesi millään lailla liittyy atopiaan.

En myöskään oman tapauksesi kuvauksesta saa mitään otetta, millä lailla tilasi olisi muka parantunut kortisonit lopetettuasi.

- liittyy sillä tavalla että iho tulehtui koko kehossa kun olin syönyt paprikaa. Lääkärit ei tutkinu vaan totesi vaan että pahentunut atopia. Vasta myöhemmin huomasin että allergia paprikalle joka oireili ihossa. Paprikan jätettyä iho ei enää tulehtunu niin pahaksi. Teini-iässä en käyttänyt paprikaa enkä kortisoneja. Olin silloin tosi nirso ruuan suhteen.

- eihän se vielä olekaan, kuten sanoin, matka on vielä kesken. Olen seurannu monen TSW:n avulla parantuneen ihmisen taivalta, jolloin itsekin uskaltauduin kokeilemaan. Ei tässä oikein ole muitakaan oljenkorsia enää jäljellä. Jos vahvimmatkaan kortisonit ei enää auta ja ihottuma sen kuin pahenee niin mitäs tässä enää voi? En ole työkykyinen ollu vuoteen. Haluan itseni kuntoon ja takaisin työelämään. Lääkärit ei siinä ole auttanu. Kirjoittavat vaan lisää kortisoneja jotka ei auta. Vahvimmat mömmöt on kokeiltu.

- on siellä wikipediassa niitä linkkejä kun meet penkoo. Wikipedian linkki on aloituspostauksessani.

Ap

Vierailija
48/67 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tule sitten kertomaan kun iho on parantunut. Epäilen kyllä sen paranemista.

Minäpä tulen kertomaan. Laitan linkin talteen. Pitää vaan toivoa että tää ketju pysyy hengissä eikä poistu silloin kun tulen niitä ilouutisia kertomaa ;)

Ap

Vierailija
49/67 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuloja? 😄 Tiedonlevitys aiheesta kulkee eteenpäin vieroittautujien kuten ketjun aloittajan avulla, mutta ei meistä kukaan tästä fyrkkaa saa.

Oon käynyt viestinvaihtoa Helsingin Iho- ja Allergiasairaalan kanssa ja he tunnustavat kortisonivoideaddiktion olemassaolon. Kuitenkin, koska he eivät hyödynnä paikallissteroidiaddiktiota lupauksistaan huolimatta mahdollisena diagnoosina, tiedonlevitysvastuun aiheesta ovat ottaneet itse potilaat. Kuten meikäläinen. 😊 Kyseinen terveydentila on sellainen helvetti, jota ei kenellekään koskaan toivoisi, ja kaiken lisäksi se on täysin estettävissä. Myös kansainvälistä todistusaineistoa löytyy jo 50 vuoden takaa.

Mun tarkoitus on tarjota infoa luonnollisesta ja lopullisesta paranemisesta lääkkeiden käytön ja oireiden turruttamisen sijaan. En tavoittele julkaisuilleni suurta yleisöä, vaan pyrin auttamaan samanmielisiä, mahdollisesti addiktiosta kärsiviä potilaita oikeille raiteille ja löytämään juurisyitä oireisiinsa.

Vierailija
50/67 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko tätä kortisoninlopetusmekanismia käyttää myös muihin tauteihin? Loppuuko esim. nivelreuman aiheuttama nivelkivut ja koko nivelreuma, jos lopettaa suun kautta nautittavat kortisonit?

Kortisoni aiheuttaa voimakasta happamuutta kehossa, joka syövyttää soluja ja niveliä. Sinun siis kannattaisi lopettaa kortisoni ja siirtyä emäksiseen ruokavalioon. Se emäksinen ruokavalio poistaisi niitä happoja, jotka aiheuttaa sitä niveloireilua. Puhdistamaton merisuola sekoitettuna veteen ja sen juominen poistaa tulehdusta ja happoja koska se on niin emäksistä. Googleta merisuolaliuoksen juominen.

Vierailija
51/67 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttä pss.. kaa taas. Täytyy sanoa että olen ollut äärimmäisen pöyristynyt lääkäreiden tasoon Suomessa ja Euroopassa. Missään muualla ei nillitetä asioiden vierestä niin paljon kun täällä ja sekoitetaan jotain ihme psyko hömppää ihan fyysisiin sairauksiin, tai muihin löpinöihin.

Ihme vouhotusta esim. allergiasairaalassa. Jotenkin lääkäri oli vähän myrtsinä kun sanoin oikeasti haluavani vain todistuksen lapsen allergiasta ja testit, mille on allerginen. Sanoin että epipeniä en ehkä edes haaki varalle, mutta silti halusi väkisin alkaa neuvomaan miten epipeniä käytetään. Höh.

Vierailija
52/67 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti, aloittaja on oikeassa kortisoni vain lisää immuniteetin puutetta ja iho on sen kierteen jälkeen vaikea saada kuntoon, mutta ei mahdoton

Vierailija
53/67 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös monta vuotta parani, kunnes ei enää parantunut. Puhutaan lapsesta.

TSW noin 6 kk.

Jos olisi kerennyt käyttää lapseeni kauemmin tätä vahvaa hormoni"hoitoa", parantuminen olisi todennäköisesti kestänyt kauemmin.

Kortisonin käyttö on vaikuttanut kasvuun selkeästi negatiivisesti.

Nyt lapsi lähes oireeton.

"Atooppinen ihottuma"- valhe rupeaa olemaan paljastettu. Ei menny big pharmalla ihan niinku strömsöössä.🤣

Vierailija
54/67 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset rokotukset ja antibiootit. Rokotuksissa myrkyt, joista kroppa haluaa eroon. Usein myös ihon kautta, mikäli ongelmia suolistossa. Antibiootit muokkaavat suoliston tasapainon ja vaikuttavat maksan toimintaa. Rokotusmyrkyt tuleenihon läpi aiheuttaen ihoärsytystä ja vanhemmat juoksee lekurille. Lekuri, joka ei tunnista kuin atooppisen ihottuman, laittaa reseptin kortisonille ja kierre on valmis. Myrkyt ei päse ulos. Ja aina kun yrittää, niin lätkitään kortisonia..muualla maailmassa on kyllä tuhat eri ihottumalajiketta.🤫

Vierailija
55/67 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos AP, Heidi ja muut asialliset kommentoijat. Tämä on tärkeä aihe!

Mulla oli todella paha atooppinen ihottuma lapsesta parikymppiseksi. Kaulan, taipeiden ja silmäluomien iho oheni kortisonin vuoksi ja oli aina rikki. Perusvoiteet kirvelivät. Testeissä ei löytynyt allergiaa millekään. Lisämunuaisen ongelmat olivat pahat.

Sairastuin vaikeaan uupumukseen jonka vuoksi tein elämäntapamuutoksia. Jätin pois hajusteet, viljat, maidon, kananmunat ja koisokasvit. Kutina lakkasi ja sain energiani takaisin. Aloin käyttää päivittäin hampunsiemeniä tai hamppuöljyä. Ihon kunto parani ja vuosia rikki olleet alueet kasvoivat ehjiksi. En ole kärsinyt atopian oireista yli kymmeneen vuoteen. Pari kertaa viikossa rasvaan vartalon ihon oliiviöljypohjaisella voiteella, siinä ulkoinen ihonhoitoni.

Joitain vuosia sitten sairastuin työperäiseen astmaan ja sain siihen kortisonilääkityksen. Se toi takaisin lisämunuaisten oireilun. Saatuani keuhkot kuntoon ja työpaikan vaihtoon vieroittauduin lääkkeistä ja hoidan nyt tätäkin vaivaa luonnonmukaisemmin.

Vaihtoehdoista on hyvä jakaa tietoa, vaikka joku aina provosoituu. En yllytä ketään lopettamaan välttämätöntä lääkitystä enkä väitä, että tarjoamani keinot sopisivat kaikille. Omalla kohdallani luontaiset keinot ovat toimineet myös migreenin, hormonaalisten ongelmien, refluksitaudin ja kiputilojen hoitoon. Kauhea ajatella, millaista lääkekuormaa joutuisin syömään, jos hoitaisin itseäni lääkärin ohjeilla.

Vierailija
56/67 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, maitotuotteet kokonaan pois ruokavaliosta ja ihon tulehdus parani. Atopiahan on tulehdus. Kärsin siitä 25 v ja yhtä kauan ihooni käytettiin kortisonivoidetta.

Tuo maitotuote homma on yksilöllistä. Jollaki toisella triggeröi joku muu ruoka-aine. Pitää siis tarkkailla omaa kehoa ja kuunnella et mille reagoi. No yleisesti sokeri ja valkoinen vehnä on atoopikoille myrkkyä..

Ja suihkuveden kloori.

Suodatin auttaa ettei iho kuivu.

Vierailija
57/67 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos AP, Heidi ja muut asialliset kommentoijat. Tämä on tärkeä aihe!

Mulla oli todella paha atooppinen ihottuma lapsesta parikymppiseksi. Kaulan, taipeiden ja silmäluomien iho oheni kortisonin vuoksi ja oli aina rikki. Perusvoiteet kirvelivät. Testeissä ei löytynyt allergiaa millekään. Lisämunuaisen ongelmat olivat pahat.

Sairastuin vaikeaan uupumukseen jonka vuoksi tein elämäntapamuutoksia. Jätin pois hajusteet, viljat, maidon, kananmunat ja koisokasvit. Kutina lakkasi ja sain energiani takaisin. Aloin käyttää päivittäin hampunsiemeniä tai hamppuöljyä. Ihon kunto parani ja vuosia rikki olleet alueet kasvoivat ehjiksi. En ole kärsinyt atopian oireista yli kymmeneen vuoteen. Pari kertaa viikossa rasvaan vartalon ihon oliiviöljypohjaisella voiteella, siinä ulkoinen ihonhoitoni.

Joitain vuosia sitten sairastuin työperäiseen astmaan ja sain siihen kortisonilääkityksen. Se toi takaisin lisämunuaisten oireilun. Saatuani keuhkot kuntoon ja työpaikan vaihtoon vieroittauduin lääkkeistä ja hoidan nyt tätäkin vaivaa luonnonmukaisemmin.

Vaihtoehdoista on hyvä jakaa tietoa, vaikka joku aina provosoituu. En yllytä ketään lopettamaan välttämätöntä lääkitystä enkä väitä, että tarjoamani keinot sopisivat kaikille. Omalla kohdallani luontaiset keinot ovat toimineet myös migreenin, hormonaalisten ongelmien, refluksitaudin ja kiputilojen hoitoon. Kauhea ajatella, millaista lääkekuormaa joutuisin syömään, jos hoitaisin itseäni lääkärin ohjeilla.

Kerro lisää lisämunuaisten parantamisesta ravinnolla ja omilla valinnoilla??

Kofeiinin lopetin jo.

T. Toinen vaikean uupumuksen ja astman töistä saanut

Vierailija
58/67 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, maitotuotteet kokonaan pois ruokavaliosta ja ihon tulehdus parani. Atopiahan on tulehdus. Kärsin siitä 25 v ja yhtä kauan ihooni käytettiin kortisonivoidetta.

Tuo maitotuote homma on yksilöllistä. Jollaki toisella triggeröi joku muu ruoka-aine. Pitää siis tarkkailla omaa kehoa ja kuunnella et mille reagoi. No yleisesti sokeri ja valkoinen vehnä on atoopikoille myrkkyä..

Joo, tämä on totta. Itse olen atoopikko, ja kun vietin puhdistus-tammikuuta eli jätin pois lehmänmaitotuotteet, vehnän, sokerin ja alkoholin, ihoni on tällä hetkellä huomattavasti paremmassa kunnossa kuin joulukuussa. Avohaavat hävinneet kämmenistä kokonaan.

Vierailija
59/67 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tämä on totta. Itse olen atoopikko, ja kun vietin puhdistus-tammikuuta eli jätin pois lehmänmaitotuotteet, vehnän, sokerin ja alkoholin, ihoni on tällä hetkellä huomattavasti paremmassa kunnossa kuin joulukuussa. Avohaavat hävinneet kämmenistä kokonaan.

Vai vielä sokeri ja vehnä. Höpö höpö. Lääkärit sanoo ettei ravinto vaikuta atopiaan mitenkään.

Vierailija
60/67 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai vielä sokeri ja vehnä. Höpö höpö. Lääkärit sanoo ettei ravinto vaikuta atopiaan mitenkään.

kyllä ne vaivat sullekki tulee aikanaa kun jatkat pullan ja sokerin syöntiä, ootas vaa :D sitte harmittaa kun ei nuorempana tullu syötyä terveelisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän