Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset menkat sinulla on?

Vierailija
02.02.2023 |

Olen itse kärsinyt erittäin kivuliaista ja runsaista kuukautisista 10-vuotiaasta lähtien. En ole ikinä pärjännyt pelkillä siteillä, ja aloitin tamponien käyttämisen jo todella nuorena, n. 10,5-vuotiaana. Nykyään, kahden synnytyksen jälkeen menkat ovat muuttuneet edes asteen siedettävämmiksi, mutta runsaat vuodot ovat säilyneet.

Nyt kysynkin teiltä muilta mammoilta, millaiset kuukautiset SINULLA on?

Millaiset menkat sinulla on?

Vaihtoehdot

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi äänestää, koska vaihtoehtoja on liian vähän.

Kuukautiseni ovat niinsanotusti all over the Calendar: kierto vaihtelee 17-90 päivän välillä, ihan ilman PCO:ta tai muuta selittävää tekijää. Samoin vuodon määrä voi olla lähestulkoon mitä sattuu, eikä korreloi mitenkään vuodon pituuteen.

Kipujen määräkin vaihtelee, mutta kuitenkin niin että enimmäkseen kivuttomat, toisinaan joutuu ottamaan pari Napromexia. Sitä otan myös jos vuoto on runsaampaa.

Vierailija
2/19 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalit, ei runsaat eikä niukat vaan keskiverto, ei kivuliaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tohon vastaa kun synnytys muutti paljon ja enää ei kuukautisia oo.

Vierailija
4/19 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivuttomat/normaalit ollut ennen. Nyt hormoniehkäisyn myötä ollut niukat ja harvoin, ei kipuja edelleenkään.

Vierailija
5/19 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on menkat, olen nainen mutta eivät ole koskaan olleet kivuliaita, miksi tätä vaihtoehtoa ei ollut? Runsaita kyllä mutta kivuilta olen säästynyt.

Vierailija
6/19 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on menkat, olen nainen mutta eivät ole koskaan olleet kivuliaita, miksi tätä vaihtoehtoa ei ollut? Runsaita kyllä mutta kivuilta olen säästynyt.

Voiko miehelläkin olla menkat?

Vierailija
7/19 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut sopivaa vaihtoehtoa.

Kuukautiseni ovat normaalit tai helpot, yleensä ei lainkaan kipuja. Kierto on 27-33 päivää.

Kuukautiset alkoi ollessani 13v.

Vierailija
8/19 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalit, eli ei erityisen niukat eikä runsaat. Ei ole tullut koskaan ylivuotoja ja alkavat aina tiputellen, eli helpot. Ei kipuja tai muitakaan oireita.

Alkavat yleensä täyden kuun aikaan ja kestävät 3-4 päivää. Käytän kuukuppia.

Harmittaa ja tuntuu tosi pahalta niiden puolesta joille kuukautiset aiheuttaa kärsimystä ja erilaisia ikäviä oireita, epäreilua. Etenkään lasten ei pitäisi joutua kohtaamaan sellaista. :(

Vierailija
9/19 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 v alkoivat, alkuun tosi pitkät, myöhemmin noin 6 päivää. Tosi kovia kipuja. Nyt onneksi jo yli 10 vuotta poissa  kiitos minipillerien.

Vierailija
10/19 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vaihtoehdoissa on vain kivuliaita menkkoja?

Ei kaikilla ole kipuja.

Vierailija
11/19 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun pelkäsin jossain vaiheessa, että minullakin alkaa kuukautiset jo 11-vuotiaana, kuten isosiskolla. En ole ihan varma, oliko edes täyttänyt 11v. vielä, siinä synttärien aikaan kuitenkin.

Mutta joo, omia kuukautisia sain odotella 13-vuotiaaksi.

Vierailija
12/19 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska aloitus on trollin tekemä, ja sen viesti on: SINUN hedelmällisyytesi ei voi olla siedettävä.

Vierailija
13/19 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et laittanut kivuttomia vaihtoehtoja?

Turha kysely tuollaisena.

Vierailija
14/19 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella runsaat. Kokoajan lorahtelee ja jos aivastaa tai yskii, niin tulee sellainen tulva, että menee siteestä läpi/ohi.

Vierailija
15/19 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli runsaat. Loppui 3v. sitten.

16/19 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on käytössä e-pillerit, joten kuukautiset tulevat viisi kertaa vuodessa, kestävät kerrallaan kolme päivää,normaali vuotomäärä.

Vierailija
17/19 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten endometrioosi yltyi mahdottomaksi ja aloin syödä e-pillereitä ilman taukoviikkoa. Sen jälkeen ei ole ollut kuukautisia. 20 vuotta tuli kärsittyä turhaan.

Vierailija
18/19 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kipuja. Vuoto 3-5 pvää. Vuoto kohtalaista. Raskauden jälkeen kivuliaat menkat hävisivät.

Vierailija
19/19 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat muuttuvat iän myötä itselläni.pahinta oli kipu n13v - 18v. Helpointa n 28v - 38v. Runsaimmillaan olivat kolmas päivä menkkojen alkamisesta. Sekä ennenkuin hävisivät kokonaan niin runsastuivat noin 39v loppua kohden.

13v- 18v tiesin menkkojen tulosta, koska polvet kipeytyivät. 35v maistui alko viikko ennen menkkoja..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän