Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kouluruokaa et voinut sietää ja oliko teillä ala-asteella pakko syödä edes vähän epähaluttua ruokaa?

Vierailija
18.11.2006 |

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli jostain syystä kaikkien muiden herkkua!

Vierailija
2/27 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli pakko syödä kaikki ja itkua tuli väännettyä monet kerrat. Vieläkin kammottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli maistettava, jossain koulussa muistan, että maitopurkit pakattiin aina täyteen mikä ei mennyt, kun oli lautanen oltava tyhjä

Vierailija
4/27 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan oli 80-luvulla pakko syödä kaikki, mitä keittäjät annostelivat..ja nehän annostelivat paljon, vaikka kuinka olisi pyytänyt vähän :-( Opettajamme tonki perunankuoriroskiksetkin ruokailun jälkeen ja jos sieltä löytyi ruokaa, niinkuin kerran sitten löytyikin ja olimme koko luokka jälki-istunnossa. Aivan kammottavaa, en ikinä sallisi omalle lapselleni tällaista. Ketään ei voi pakottaa syömään, maistaa toki täytyy.

Vierailija
5/27 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko maistaa, tai 3-4 luokan ope itseasiassa pakotti syömään kaiken mitä se oli lautaselle nakannut.

Vierailija
6/27 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juu, oli pakko maistaa eli syödä ainakin puolet annoksesta :-P Kaverini oksensi kerran lautaselle, kun opettaja väkisin tunki hänen suuhunsa kaalikeittoa!!

Vierailija
7/27 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni monta vuotta, ennen kuin uskalsin taas maistaa maksaruokia sen jälkeen.

Vierailija:

Meillä oli pakko syödä kaikki ja itkua tuli väännettyä monet kerrat. Vieläkin kammottaa.

Vierailija
8/27 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kummaa, nämä on jo mainittukin :)

Vierailija
9/27 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö vieläkään, kun tuo eläinten tehotuotanto ei maistu

Vierailija
10/27 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mämmin syönnistä muistaakseni armahdettiin, mutta sen päivän jälkeen en ole syönyt sitäkään....

Vierailija
11/27 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä miten se oli tehty, oli melkein sellaista velliä ja sitä oli usein.

Omituisen makuista, aloin kotona jo edellisenä iltana melkein

yökkäilemään kun luin lehdestä ruokalistasta, että sitä on taas

seuraavana päivänä. Ja pakko oli syödä, tosin äitini jossain vaiheessa

otti yhteyttä opettajaan , kun melkein oksensin koulussa , sain sitten vapautuksen siitä mutta sain kyllä kuulla asiasta vinoilua, siis

opettajankin taholta.

Vierailija
12/27 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaluokkalaisena sain kerran jäädä istumaan lautasen viereen kun muut olivat jo menneet. En voinut kerrassaan syödä ilman että rupesin yökkimään. Opettaja armahti jossain vaiheessa.

Karmeaa, kun joku toinen laittaa ruokaa ja sitten oletetaan että kaikki on syötävä.

Vierailija
13/27 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa jotain sekavihanneksia tms. Sitten oli myös joku valkoinen kastike, jossa kinkkua tms :( Tilliliha, vasikanviillokki...

Oli koulussa hyviäkin ruokia.

Vierailija
14/27 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tilliliha... ja makkarakastike (ruskea)

Vierailija
15/27 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

VERILETUT

Pinaattikeitto (+ se vihertävä muna)

Maksalaatikko

Se liisterimäinen, äklönhajuinen marjapuuro

Kanaviilokki

Keitetyt perunat (en voi sietää enää noita ja ala-asteen jälkeen en ole koskenutkaan keitettyihin perunoihin)

Riisi

Kaalikääryleet

Kaalilaatikko

Vierailija
16/27 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskiliha, kaaliruoat, silakka, sienisalaatti ja sieniruoat, kanaviilokki, tilliliha, possuvatkuli...maksaruoat. Oli pakko syödä kaikki aina ja minä sitten istuin syömättä kunnes opettaja luovutti. Ekalla kun oli luokassa ruokailut niin kaveri oli pulpettiin kaadellut inhoruokaa kun ei uskaltanut opelle temppuilla. Tänäkin päivänä en koske tiettyihin ruokiin joskin pyrin edes maistamaan. Lapsille en ole koskaan väkisin syöttänyt, maistaminen riittää.

Vierailija
17/27 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pakotettiin syömään vaikka aiva oksensin...se oli noloa ja pelottavaa.

Nyt kun omat lapseni on ala-asteella, olen puuttunut syömään pakottamiseen ja pidän lasteni puolia loppuun asti. Tää on mulle ehdoton asia että pakottaa ei saa. Toinen mun kaksostytöistä on herkkä tän syömisasian kanssa ja meillä on ollut ongelmia jotka aina vähäksi aikaa rauhottuu kun olen ottanut yhteyttä kouluun.

Olen päättänyt että ennen kuin nuorimmaiseni menee kouluun, käyn läpi syvällisemmät keskustelut...hän on vielä herkempi.

Vierailija
18/27 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki oli PAKKO syödä, keittäjät laittoivat valmiiksi lautaselle, ruuat siis olivat jo lautasilla pöydässä kun menimme ruokalaan. Ja siihen aikaan syötiin vellejä ja puuroja, uh, en vieläkään voi syödä kumpaakaan.

Oli kamalaa klönttistä kauravelliä, riisivelliä ja ohravelliä. Samoin puuroissa oli kauheita klönttejä, jotain kamalaa omenapuuroa oli, samoin sitten tietysti kaurapuuroa yms.

Kesäkeitto oli yksi kammotus, ja makkaraperunamuusi toinen....

Onneksi nykyisin lapsia ei pakoteta syömään.

Vierailija
19/27 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidon juonti loppui siihen.

Vierailija
20/27 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olis kuinka koville ottanut. Itse vedin laatat kerran kalakeiton jälkeen kun pääsin metrin ruokalan ovelta.. Muistan että samoin kävi yhdelle toiselle tyypille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän