Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotkut syö kaikista varoituksista huolimatta ulkom. pakastemarjoja keittämättä. Linkki

Vierailija
02.02.2023 |

Siis Eikö ihmiset vieläkään tiedä, että niiden kautta voi saada mahataudin. Nyt vielä hiiren leukaluu. Kauheasti valistusta ja aina vaan.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009364808.html

Kommentit (110)

Vierailija
21/110 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän ulkomailla ovat edes hengissä enää, kun syövät jatkuvasti ulkomaisia marjoja :D:D:D:D

Vierailija
22/110 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jatkuvasti ostanut kaupasta tuoreita ulkomaisia pensasmustikoita ja vadelmia. Ovat pienissä muovirasioissa. Pitäisikö nekin keittää? Pääsisi eroon ainakin C-vitamiinista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/110 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella, ja minä huithapeli olen syönyt ihan ulkomaillakin paikallisia elintarvikkeita vatsatauditta ja kuolematta.

Vierailija
24/110 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän ulkomailla ovat edes hengissä enää, kun syövät jatkuvasti ulkomaisia marjoja :D:D:D:D

Kyllä niitä siellä ihan kuolee vatsapöpöihin. Tollo.

Vierailija
25/110 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön ulkom. marjoja, asun siinä hyi hyi maassa. Hengissä ollaan!

Vierailija
26/110 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Siksihän maailmassa ei ole kohta muita kuin suomalaisia, kun kaikki ulkomaalaiset kuolee marjojen takia :D:D:D:D

Vierailija
27/110 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xtra tuotteita ainakin pitää välttää kaikin mahdollisin keinoin.

Vierailija
28/110 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti kokonaisuudessaankin pakasteiden määrää voisi kaupoissa vähentää, eikä todellakaan tuoda mitään pakasteita ulkomailta. Kovin isot pakastealtaat kaupoissa on ja sähkölaskut noista varmasti valtavat. Sinälläänkin tuo on aika turhaa. Tuolla myynnissä sellaista tavaraa, jota on vaikea kuvitella kenenkään koskaan ostavan. Esim. jos pakastealtaat saisi karsittua neljästä kolmeen niin säästöä syntyisi jo poistamalla ne tuotteet, joiden menekki on todella vähäistä. Itse ostan pakasteista lähinnä vain jäätelöä, lohkoperunoita ja jotakin Appetit-tuotteita. Joo, lohkoperunatkin voisin pilkkoa itse tuoreista perunoista ja ostaa vain tuoreita kasviksia ja vihanneksia.

Kesällä varmaan onnistuisi, mutta mistä saat talvella Suomessa tuoreita kasviksia?

Vierailija
29/110 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, muttei siksi, että söivät marjoja. Ruokamyrkytys ei käytännössä koskaan johda kuolemaan olosuhteissa, joissa peruspuitteet ovat kunnossa. Kehitysmaat sitten erikseen. Niissä nyt edes ole marjoja mitä voisi syödä. 

Vierailija
30/110 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti kokonaisuudessaankin pakasteiden määrää voisi kaupoissa vähentää, eikä todellakaan tuoda mitään pakasteita ulkomailta. Kovin isot pakastealtaat kaupoissa on ja sähkölaskut noista varmasti valtavat. Sinälläänkin tuo on aika turhaa. Tuolla myynnissä sellaista tavaraa, jota on vaikea kuvitella kenenkään koskaan ostavan. Esim. jos pakastealtaat saisi karsittua neljästä kolmeen niin säästöä syntyisi jo poistamalla ne tuotteet, joiden menekki on todella vähäistä. Itse ostan pakasteista lähinnä vain jäätelöä, lohkoperunoita ja jotakin Appetit-tuotteita. Joo, lohkoperunatkin voisin pilkkoa itse tuoreista perunoista ja ostaa vain tuoreita kasviksia ja vihanneksia.

Kesällä varmaan onnistuisi, mutta mistä saat talvella Suomessa tuoreita kasviksia?

Itse olen ostanut kaupasta.

t. eri

Vierailija
31/110 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montakohan pahaa tai lievääkään tautia on saatu ulkomaisista pakastemarjoista? Missä on tilasto?

Se, että nyt oli pussiin päässyt sinne kuulumaton osa jostain elukasta ei tarkoita että kaikki ovat saastuneita.

Eikös viime vuonna ollut parikin tapausta kun suomalaisessa jalostajan hernekeittotölkissä oli muuta kuin sinne kuuluvia? Mitä ne olivat? Joitain raatoja...

Ei tietenkään läheskään kaikissa ulkomaisissakaan marjoissa ole mitään vikaa, johan ne poistettaisiin kaupoista.

Riski on varmaan suurempi ulkomaisissa marjoissa. Kyllähän niitä syödään paljon esim. kevään kakkuja koristeltaessa, kun ei vielä kotimaista saa. 

Siksi en niitä osta, kun olisi aika outoa ruveta keittämään niitä tuoreita ulkomaila tuotuja marjoja. Sama ostaa jo hilloa.

Huuhdon myös kotimaasta kerätyt mansikat etikkavedessä. Totuin siihen  siihen tapaan  ulkomailla. Säilyvätkin pitempään, kun homeita kuolee.                    

Vierailija
32/110 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kuullut täällä marjakuolemista. #25

Vierailija
33/110 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Xtra tuotteita ainakin pitää välttää kaikin mahdollisin keinoin.

Miksi?

t. pääosin niitä käyttävä

Vierailija
34/110 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun ulkomailla ja syön niitä huoletta, Ei ole vielä tullut mahatautia tai muutakaan tautia. 

Sama juttu. Syömme mansikat, vadelmat, pensasmustikat, kirsikat jne. "Kuorittavat hedelmät" kuorimme... Ei allergioita, ei vatsatauteja, ei mitään.

Vierailija
35/110 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä näitä pitää edes myydä? Mikä hyöty on keitetyistä marjoista, joissa ei ole mitään vitamiineja jäljellä? Itse en kehtaisi myydä paskavedellä huuhdottuja marjoja missään muodossa, vaikka kuinka olisivat halvempia.

Ärsyttävin yllätys oli ostaa joku smoothie-pakastemarjapussi, joka paljastui paskavedellä pestyiksi marjoiksi. Mikä järki? Kuka haluaa keittää smoothiensa kun nimenomaan tuossa pussissa hyvä juttu olisi se että voi siitä heittää suoraan valmiiksi paloiteltuja aineksia sekoittimeen.

Vierailija
36/110 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä näitä pitää edes myydä? Mikä hyöty on keitetyistä marjoista, joissa ei ole mitään vitamiineja jäljellä? Itse en kehtaisi myydä paskavedellä huuhdottuja marjoja missään muodossa, vaikka kuinka olisivat halvempia.

Ärsyttävin yllätys oli ostaa joku smoothie-pakastemarjapussi, joka paljastui paskavedellä pestyiksi marjoiksi. Mikä järki? Kuka haluaa keittää smoothiensa kun nimenomaan tuossa pussissa hyvä juttu olisi se että voi siitä heittää suoraan valmiiksi paloiteltuja aineksia sekoittimeen.

Miksi et lukenut kaupassa pakkauksesta oliko marjat suomalaisia vai ei? Se kerrotaan selkeästi aina. Itse tosin olen surutta heittänyt smoothie-sekoitukset keittämättä blenderiin. Hengissä olen ainakin vielä. 

Vierailija
37/110 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montakohan pahaa tai lievääkään tautia on saatu ulkomaisista pakastemarjoista? Missä on tilasto?

Se, että nyt oli pussiin päässyt sinne kuulumaton osa jostain elukasta ei tarkoita että kaikki ovat saastuneita.

Eikös viime vuonna ollut parikin tapausta kun suomalaisessa jalostajan hernekeittotölkissä oli muuta kuin sinne kuuluvia? Mitä ne olivat? Joitain raatoja...

Hernekeitossa oli ulkomaisten herneiden mukana tulleita hernepiilokas-kuoriaisia. Sen toukka syö herneen sisustaa ja kehittyy kuoriaiseksi herneen sisällä. Aikuiset kuoriaiset tulevat ulos herneistä.

Vierailija
38/110 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä olet saanut päähäsi, että ne pitää keittää? Tai että niitä on pakko ostaa, jos pelkää ulkomaalaisuutta?

Vierailija
39/110 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään läheskään kaikissa ulkomaisissakaan marjoissa ole mitään vikaa, johan ne poistettaisiin kaupoista.

Riski on varmaan suurempi ulkomaisissa marjoissa. Kyllähän niitä syödään paljon esim. kevään kakkuja koristeltaessa, kun ei vielä kotimaista saa. 

Siksi en niitä osta, kun olisi aika outoa ruveta keittämään niitä tuoreita ulkomaila tuotuja marjoja. Sama ostaa jo hilloa.

Huuhdon myös kotimaasta kerätyt mansikat etikkavedessä. Totuin siihen  siihen tapaan  ulkomailla. Säilyvätkin pitempään, kun homeita kuolee.                    

Suomeen ei voi tuoda mitä vaan elintarviketta. Meillä on elintarvikevirasto ja tekevät otantoja/ tutkimuksia kaikista ulkomailta tuotavista elintarvikkeista. Kun/ jos havaitaan terveyttä vaarantavia aineita( pilaantumista ym) siitä tiedotetaan heti ja määrätään tuote pois myynnistä.

Miten ihmeessä ulkomailla asuvat suomalaiset uskaltavat ostaa marjoja ja kaikkea syötävää toreilta ja kaupoista jos niissä on tautivaara?

Vierailija
40/110 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te keitätte banaanit ja appelsiinitkin ennen käyttöä? Nehän on ULKOMAALAISIA!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi