Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotkut syö kaikista varoituksista huolimatta ulkom. pakastemarjoja keittämättä. Linkki

Vierailija
02.02.2023 |

Siis Eikö ihmiset vieläkään tiedä, että niiden kautta voi saada mahataudin. Nyt vielä hiiren leukaluu. Kauheasti valistusta ja aina vaan.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009364808.html

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän ulkomailla ovat edes hengissä enää, kun syövät jatkuvasti ulkomaisia marjoja :D:D:D:D

Kyllä niitä siellä ihan kuolee vatsapöpöihin. Tollo.

Totta. Siksihän maailmassa ei ole kohta muita kuin suomalaisia, kun kaikki ulkomaalaiset kuolee marjojen takia :D:D:D:D

Useimmilla ihmisillä suolisto sopeutuu sietämään asuinmaansa bakteerikantaa. Minäkin asuin vuosia Intiassa, ja loppuajasta pystyin syömään paljon sellaista mikä tottumattomana olisi ollut varma ripuli. Vaikka Serbiassa asuvat kestäisivät hyvin paikallisia marjoja, muiden maiden asukkaat eivät välttämättä kestä.

Vierailija
42/110 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä näitä pitää edes myydä? Mikä hyöty on keitetyistä marjoista, joissa ei ole mitään vitamiineja jäljellä? Itse en kehtaisi myydä paskavedellä huuhdottuja marjoja missään muodossa, vaikka kuinka olisivat halvempia.

Ärsyttävin yllätys oli ostaa joku smoothie-pakastemarjapussi, joka paljastui paskavedellä pestyiksi marjoiksi. Mikä järki? Kuka haluaa keittää smoothiensa kun nimenomaan tuossa pussissa hyvä juttu olisi se että voi siitä heittää suoraan valmiiksi paloiteltuja aineksia sekoittimeen.

Miksi et lukenut kaupassa pakkauksesta oliko marjat suomalaisia vai ei? Se kerrotaan selkeästi aina. Itse tosin olen surutta heittänyt smoothie-sekoitukset keittämättä blenderiin. Hengissä olen ainakin vielä. 

Samoin. Teen useita kertoja viikossa smoothieta ja käytän siihen myös ulkomailta tuotuja marjoja. Mm blendersekoituksia. Vuosia olen tehnyt eikä mitään tauteja ole tullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän ulkomailla ovat edes hengissä enää, kun syövät jatkuvasti ulkomaisia marjoja :D:D:D:D

Totta. Siksihän maailmassa ei ole kohta muita kuin suomalaisia, kun kaikki ulkomaalaiset kuolee marjojen takia :D:D:D:D

Useimmilla ihmisillä suolisto sopeutuu sietämään asuinmaansa bakteerikantaa. Minäkin asuin vuosia Intiassa, ja loppuajasta pystyin syömään paljon sellaista mikä tottumattomana olisi ollut varma ripuli. Vaikka Serbiassa asuvat kestäisivät hyvin paikallisia marjoja, muiden maiden asukkaat eivät välttämättä kestä.

Meinaatko, että päivittäin tai viikottain serbialaisia marjoja syövän suolisto ei voisi sopeutua vain siksi, että se suolisto ei majaile Serbiassa? :D:D:D:D:D:D

Vierailija
44/110 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä näitä pitää edes myydä? Mikä hyöty on keitetyistä marjoista, joissa ei ole mitään vitamiineja jäljellä? Itse en kehtaisi myydä paskavedellä huuhdottuja marjoja missään muodossa, vaikka kuinka olisivat halvempia.

Ärsyttävin yllätys oli ostaa joku smoothie-pakastemarjapussi, joka paljastui paskavedellä pestyiksi marjoiksi. Mikä järki? Kuka haluaa keittää smoothiensa kun nimenomaan tuossa pussissa hyvä juttu olisi se että voi siitä heittää suoraan valmiiksi paloiteltuja aineksia sekoittimeen.

Miksi et lukenut kaupassa pakkauksesta oliko marjat suomalaisia vai ei? Se kerrotaan selkeästi aina. Itse tosin olen surutta heittänyt smoothie-sekoitukset keittämättä blenderiin. Hengissä olen ainakin vielä. 

Niin, se olikin virhe minulta koska oletin ilman muuta että nuo sekoitukset olisi tarkoitettu heitettäväksi suoraan blenderiin. Eipä tuo toki iso rahallinen menetys ollut, mutta ihmettelen että noiden tarkoitus on se, että pussillinen keitetään ennen kuin siitä voi tehdä smoothien. Sehän on ihan surkea idea tuotteelle jonka pitäisi helpottaa elämää.

Vierailija
45/110 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei kestäisi? Yhtälailla sitä suolistoaan voi sopeuttaa täällä Suomessakin. Ei ole mikään pakko lähteä Serbiaan tai Intiaan sitä tekemään. Valoja päälle nyt! :D

Vierailija
46/110 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonkohan S-ryhmä noistakin nettoaa. Halpaa pas kaa.

Varmaan ihan hyvin nettoaa.

Kävin smarketissa ja huomasin hintojen nousun taas. Ajattelin ostaa marjoja pakkasesta, mutta oli niin kalliita, että jäi ostamatta. Marjat oli tosin kotimaisia. Kurkkukin oli 5,5e kilo ja sekin jääny myymättä, kun myyjä kärräs sitä isoa laatikollista roskikseen. Mietin siinä, että luulis kauppiaan myyvän ennemmin halvemmalla ja saavan jotain rahaa tuotteesta, kun ei myy yhtään ja vie roskikseen eikä saa penniikää rahaa tuotteesta. Jotenkin toi bisnesäly on vähän kummallista toisilla.

Vierailija
47/110 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai te keitätte banaanit ja appelsiinitkin ennen käyttöä? Nehän on ULKOMAALAISIA!

En, mutta kuorin ne. Sinä ehkä et?

Vierailija
48/110 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, se olikin virhe minulta koska oletin ilman muuta että nuo sekoitukset olisi tarkoitettu heitettäväksi suoraan blenderiin. Eipä tuo toki iso rahallinen menetys ollut, mutta ihmettelen että noiden tarkoitus on se, että pussillinen keitetään ennen kuin siitä voi tehdä smoothien. Sehän on ihan surkea idea tuotteelle jonka pitäisi helpottaa elämää.

Mistä olet saanut tuollaista päähäsi? Lukeeko siinä pussissa oikeasti, että pitää keittää? Itse en ole huomannut, vaikka tuollaisia pussillisia käytän usein. Enkä todellakaan keitä ennen käyttöä. 

Vierailija
49/110 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko, että päivittäin tai viikottain serbialaisia marjoja syövän suolisto ei voisi sopeutua vain siksi, että se suolisto ei majaile Serbiassa? :D:D:D:D:D:D

Meinaan. Suoliston bakteerikannan muuttuminen on pitkä prosessi, joka vie vuosia aikaa vaikka suolisto sijaitsisikin kyseisessä maassa ja nauttisi kaiken ruokansa paikallisena.

Vierailija
50/110 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai te keitätte banaanit ja appelsiinitkin ennen käyttöä? Nehän on ULKOMAALAISIA!

Lapsi luulee, että torjunta-aineet jne. eivät pääse kuoren läpi :D Tosin lapsi ei myöskään erottanut huumorisävytteistä keljuilua, joten kai se on ymmärrettävää, jos muutenkaan ei hahmotus ole kummoista. 

Vierailija
51/110 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä olet saanut tuollaista päähäsi? Lukeeko siinä pussissa oikeasti, että pitää keittää? Itse en ole huomannut, vaikka tuollaisia pussillisia käytän usein. Enkä todellakaan keitä ennen käyttöä. 

Ostamassani pussissa luki, että sisältää ulkomaisia marjoja ja on keitettävä ennen käyttöä.

Eihän tietenkään tuota ole pakko totella, mutta jos keittäminen on tarkoitus, se vesittää koko idean. Ja itse en halua paskavettä nauttia smoothiessani vaikka se ei joka kerta vatsatautia aiheuttaisikaan

Vierailija
52/110 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti kokonaisuudessaankin pakasteiden määrää voisi kaupoissa vähentää, eikä todellakaan tuoda mitään pakasteita ulkomailta. Kovin isot pakastealtaat kaupoissa on ja sähkölaskut noista varmasti valtavat. Sinälläänkin tuo on aika turhaa. Tuolla myynnissä sellaista tavaraa, jota on vaikea kuvitella kenenkään koskaan ostavan. Esim. jos pakastealtaat saisi karsittua neljästä kolmeen niin säästöä syntyisi jo poistamalla ne tuotteet, joiden menekki on todella vähäistä. Itse ostan pakasteista lähinnä vain jäätelöä, lohkoperunoita ja jotakin Appetit-tuotteita. Joo, lohkoperunatkin voisin pilkkoa itse tuoreista perunoista ja ostaa vain tuoreita kasviksia ja vihanneksia.

Sulla ei selvästi ole mitään toimintarajoitteita. On paljon ihmisiä jotka eivät esimerkiksi pysty itse pilkkomaan niitä perunoita.

Vierailija
53/110 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaan. Suoliston bakteerikannan muuttuminen on pitkä prosessi, joka vie vuosia aikaa vaikka suolisto sijaitsisikin kyseisessä maassa ja nauttisi kaiken ruokansa paikallisena.

Siinä tapauksessa olet harvinaisen pihalla monestakin asiasta. Tässä muutama niistä:

1. Suomessa on myyty ulkomaisia pakastemarjoja vuosikausia. Tämähän tarkoittaa sitä, että suomalainen on voinut niitä syödä vuosia ja suolistolla on ollut yhtä paljon tai enemmänkin aikaa sopeutua kuin Serbiaan muuttaneella.

2. Pakastemarjoissa ei ole mitään sellaista, mihin pitäisi erityisesti sopeutua. Jos olisi, niistä saisi oireita aina. Niinhän ei ole.

3. Suolisto pystyy sopeutumaan muuallakin kuin ravinnon kotimaassa. Jos ei pystyisi, ei kukaan voisi syödä mitään ulkomailta tuotua. 

Vierailija
54/110 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

myyräekinokokki on suurempi riski.

Vierailija
55/110 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista keittää myös säilykeananakset! Nehän ovat ULKOMAALAISIA!

Vierailija
56/110 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesen kyllä sen säilykkeenä kannen ennen avaamista, tietysti. Oliko muuta fiksua kysyttävää?

Vierailija
57/110 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No täällä minun asuinmaassani Suomessa niitä ulkomaisia marjojakin myydään. Eikä ole tarvinut muuttaa Serbiaan, jotta maha niistä kestäisi. 

Vierailija
58/110 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti pakastemarjojen valvontaa pitäisi lisätä, kun piittaamattomia on.

Jotkut jopa luulee, että bakteerit ja vieärukset kuolee pakkasessa. Näin ei ole.

Jos marjat pitää keittää ei ole mieltä niitä ostaa ollenkaan.  Kuidut ja vitskut saa muutenkin. 

Vierailija
59/110 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitetty marja nyt vaan on aivan eri asia. Maku ja koostumus aivan toinen ja vitamiinit häviää myös. Koko syy syödä marjoja häviää jos ne keittää.

Vierailija
60/110 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesen kyllä sen säilykkeenä kannen ennen avaamista, tietysti. Oliko muuta fiksua kysyttävää?

Kysyttiin niistä ananaksista, ei purkin kannesta. Etkö osaa lukea?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi