Jotkut syö kaikista varoituksista huolimatta ulkom. pakastemarjoja keittämättä. Linkki
Siis Eikö ihmiset vieläkään tiedä, että niiden kautta voi saada mahataudin. Nyt vielä hiiren leukaluu. Kauheasti valistusta ja aina vaan.
Kommentit (110)
Ilmeisesti pakastemarjojen valvontaa pitäisi lisätä, kun piittaamattomia on.
Jotkut jopa luulee, että bakteerit ja vieärukset kuolee pakkasessa. Näin ei ole.
Joo, ihmettelin kyllä uutisen naista. Siinä paketissakin lukee että ei saa syödä keittämättä.
Itse ostan marjat loppukesästä paikalliselta, poimin omat ja Prismasta vain kotimaiset, jotka on läpinäkyvässä pakkauksessa. Muut saa jäädä kauppaan. Säästän muussa.
Paljonkohan S-ryhmä noistakin nettoaa. Halpaa pas kaa.
Miksi tuollaisia ylipäätään tuodaan Suomeen? Suomalaisiakin pakastemarjoja on saatavilla, mutta ovat sitten kalliimpia. Suomalaisia pakastemarjoja ei siis tarvitse keittää.
Kyllä kotimaisistakin tuotteista löytyy melkein mitä vaan ja tämän tästä. Tämän tietäisit, jos lukisit uutisia koskaan.
Miten joku ei tiedä, että ne on saastaisia ja pitää keittää ennen syömistä? 🥴
Yök. En ikinä söisi näitä keittämättä. Ostan pelkkiä suomalaisia marjoja.
Kannattaa muuten alkaa painostamaan kahviloita yms. käyttämään pelkkiä suomalaisia marjoja tai sitten edes keittämään ne ulkomaalaiset (iso osa ei näin tee).
En uskalla syödä lainkaan niitä, tosiaan tuli espanjalaisista mansikoista kerran noro joitakin vuosia sitten. En muista syytä miksi otin pakkauksen, erehdyinkö siitä vai koe. Yksi suomalainen pakastemansikka taas sisälsi rihmaista mansikkaa, sekin jää hyllyyn, rihmaa joka on kuin koralli suussa. Toisella merkillä ei samaa ongelmaa.
Oikeasti kokonaisuudessaankin pakasteiden määrää voisi kaupoissa vähentää, eikä todellakaan tuoda mitään pakasteita ulkomailta. Kovin isot pakastealtaat kaupoissa on ja sähkölaskut noista varmasti valtavat. Sinälläänkin tuo on aika turhaa. Tuolla myynnissä sellaista tavaraa, jota on vaikea kuvitella kenenkään koskaan ostavan. Esim. jos pakastealtaat saisi karsittua neljästä kolmeen niin säästöä syntyisi jo poistamalla ne tuotteet, joiden menekki on todella vähäistä. Itse ostan pakasteista lähinnä vain jäätelöä, lohkoperunoita ja jotakin Appetit-tuotteita. Joo, lohkoperunatkin voisin pilkkoa itse tuoreista perunoista ja ostaa vain tuoreita kasviksia ja vihanneksia.
Sukulaiseni on myös saanut pahan ruokamyrkytyksen kuumentamattomista ulkolaisista pakastemarjoista. Mahatautikammoisena varon myös kakuissa ja viinereissä olevia tuoremarjoja talviaikaan, haluan syödä vain kotimaisia marjoja.
Minua harmittaa, kun leipomoiden kakuissa on melkein kaikissa kuumentamatonta marjaa.
Itse kun pidän juhlia, ei ole kuin yksi kakkulaatu yleensä leipomoilla tarjolla, jossa ei ole marjaa. Siis kinuski. Miksi on näin?
Yäk! Onneksi keräsin omat marjani metsästä ja pakstin... Miten tietää mitä on suomalaisissa pakaste marjoissa, kun kaikki marjat keräävät ulkomaalaiset suurimaksi osaksi k**nalaiset. Eihän ne poimi käsin vaan sillä kauhalla.
Asun ulkomailla ja syön niitä huoletta, Ei ole vielä tullut mahatautia tai muutakaan tautia.
En edes ostaisi ulkomaista marjaa, keittäisin sitten tai en. Tosin syön vain puolukkaa ja mustikkaa, ja ne on toistaiseksi voinut poimia ihan itse omin pikkukätösin. Vattua joskus, mutta harvoin. Mansikoita syön vain sesonkiaikaan.
Vähän veikkaan, että Serbiassa ei ole puhdasta vesijohtovettä, eli kasteluvettä. Artikkelin muija siis vetää sellaisenaan ulostebakteereja sisältäviä marjoja. Miten herkullista.
Vierailija kirjoitti:
Asun ulkomailla ja syön niitä huoletta, Ei ole vielä tullut mahatautia tai muutakaan tautia.
Ehkä kyse on siitä, että pakastetaan nopeasti ja pöpöt säilyy.
Jossain arveltiin.
Syön pakastemustikoita noin puolisen desiä päivässä. Laitan jäiset marjat kahvikuppiin ja työnnän mikroon sulamaan. Riittääkö mikrokuumennus vai pitääkö ihan keittää? Ne siis kuumenee aina ihan kunnolla. Päälle kaurahiutaleita, raejuustoa ja liraus maustamatonta jogurttia. Vaarallistako?
Montakohan pahaa tai lievääkään tautia on saatu ulkomaisista pakastemarjoista? Missä on tilasto?
Se, että nyt oli pussiin päässyt sinne kuulumaton osa jostain elukasta ei tarkoita että kaikki ovat saastuneita.
Eikös viime vuonna ollut parikin tapausta kun suomalaisessa jalostajan hernekeittotölkissä oli muuta kuin sinne kuuluvia? Mitä ne olivat? Joitain raatoja...
Moni tietää, osa ei ja jotkut ei vaan piittaa. Sama monen muunkin asian suhteen, ei siinä mitään ihmeellistä ole.