Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyviä asioita olet löytänyt siitä, että olet vaikeasti masentunut? Pieniä asioita, joihin et muuten kiinnittäisi huomiota.

Vierailija
01.02.2023 |

Olen kiertänyt todella ilkeää kehää masennuksen aikana ja yleensä se vain syyllistää, hävettää ja syyllistää. On itseinhoa ja vihaa koska en jaksa. Pelottaa ja ahdistaa, en kykene mihinkään.

Jos hakemalla hakee jotain hyvää, niin huomaan hiusten kunnon parantuneen. Kun en ole jaksanut liikkua kotoani enkä jaksa laittautua, en käytä suoritusrautaa tai hiuslakkaa, enkä myöskään käy suihkussa kun muutaman kerran viikossa. Hiukset voivat paremmin ja ihanat luonnonkiharat ovat alkaneet tulemaan taas näyttävämmin uomiinsa. Ei ole sellaista harakanpesää, että on pakko suoristaa.

Toisena ehkä se, että ruoka ei maistu, tunnesyöppönä se on ihan postiivinen asia toistaiseksi.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/25 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt edes niin pieni asia vaan tajusin miten paljon vihasin työtäni ja masennuksen ja burn outin kautta sitten viimein uranvaihto mukavampiin hommiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin, kun ei ollut ruokahalua. Ja nyt ymmärrän paremmin masentuneita. Siinäpä ne hyvät puolet.

Vierailija
4/25 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin masentuneena olen ottanut torkkuja päivällä ja se on mukavampaa kuin mitä muistin.

Vierailija
5/25 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa suloinen aloitus kaikessa surullisuudessaan <3 

Vierailija
6/25 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopulta alkanut päästä sinuiksi itseni ja maailman kanssa, ja kaikenlaiset turhat kotkotukset eivät hajota. Olen menettänyt paljon, mutta en minä ole minnekään kadonnut. Olen aika viisas tyyppi nykyisin, enkä olisi tällainen ilman masennusta. 

Vierailija
7/25 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus hiuksista kuin sinulla ap. Olen ollut masentunut, ahdistunut,uneton yms. Ei ole ollut voimia oikein liikkua missään eikä ruokahalua. Yritän olla itselleni armollinen ja hyväksyä nyt sairaslomani ja että tarvitsen taukoa kaikesta ja paljon huilia.

Tsemppiä kaikille jotka tässä jamassa.

Vierailija
8/25 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen masennustani mietin paljon, mitä muut minusta ajattelevat, ja meikkasin aina ennen ulos lähtöä.

Masentuneena tuollaiseen touhuun ei ollut energiaa eikä kyllä mielenkiintoakaan. Yhdessä välissä en välittänyt enää suunnilleen mistään.

Nyt masennuksen jälkeen huomaan, että en enää välitä mistään turhasta. Näytän miltä näytän ja muiden ajatukset minusta kiinnostaa aika lailla tasan työpaikan kehityskeskustelussa. En vaan jaksa enää välittää suurimmasta osasta asioita. Välittömättömyys ei kuitenkaan ole samanlaista kuin masennuksessa.

Vierailija
9/25 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kokemus hiuksista kuin sinulla ap. Olen ollut masentunut, ahdistunut,uneton yms. Ei ole ollut voimia oikein liikkua missään eikä ruokahalua. Yritän olla itselleni armollinen ja hyväksyä nyt sairaslomani ja että tarvitsen taukoa kaikesta ja paljon huilia.

Tsemppiä kaikille jotka tässä jamassa.

Juu, sielunsiskolta vaikutat. Yritän myös hyväksyä tilanteen mutta kyllähän tämä aika pelottavaa ajoittain on kun on ollut ennen niin tarmokas vaikeuksista huolimatta mutta ei vaan pystynyt enempää. Irroitin otteeni kun en enää jaksanut pitää kiinni kaikesta. Välillä mietin oliko virhe "luovuttaa" mutta en osannut toimia enää muutenkaan. Paljon voimia sinule, toivottavasti me tästä paranemme. 

Ap 

Vierailija
10/25 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/25 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
12/25 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas kaljuunnun, koska en syö, mikä masentaa vain entisestään. Mutta masennus on pakottanut pysähtymään itseni äärelle ja käsittelemään traumani. On kai se pidemmän päälle parempi kuin niiden hautominen sisällä.

Vierailija
13/25 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt parantunut, vaikean masennuksen kanssa meni lähes 10 vuotta ja rehellisesti sanottuna en koe masennuksen tuoneen elämääni mitään hyvää. Jos nyt aivan väkisin pitäisi jokin hyvä puoli siitä keksiä, niin tulin pohtineeksi paljon kuolemaa, omaa maailmankatsomustani ja omia arvojani, mikä olisi ehkä muutoin saattanut jäädä tekemättä.

Masennusjakso näyttäytyy muistoissani hyvin mustana ja yksinäisenä aikana, jona menetin lähes kaiken.

Vierailija
14/25 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee aika vähän rahaa, kun ei käy missään ja mitään houkutusta alkoholiin ei tule ilman kavereita ja kutsujuhlia.

Vierailija
15/25 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
16/25 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan toipumisesta etenkin kasvun ihmeestä ilahtumisen. Aiemmin ei ollut aikaa ihmetellä puun silmuja, uusia versoja, leskenlehtiä. Omien viherkasvienkin uudet versot toivat iloa ja antoivat toivoa, että kyllä minäkin jaksan.

mullakin on sama kokemus aloittajan kanssa hiusten kunnosta. Masentuneena oli tosi vähän rahaa laittaa hiuksiin ja ne oli siltin pidemmät ja paremmat kuin pitkään aikaan.

Vierailija
17/25 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennusdiagnoosiani seuraavana päivänä sain potkut toimistotyöstä, jossa en viihtynyt, mutta olisin muuten jäänyt sinne, koska oli aika hyvä palkka.  Masennuksen ainana tuloni tippuivat, kun en saanut iloa kuluttamisesta. Nyt kun olen paljon ehetyneempi niin en enää mistään hinnasta menisi tylsään työhön. Tykkään leppoisammasta elämästäni edullisemmalla elintasolla.

Masennuksen ansiosta löysin myös taiteen tekemisen ilon ja taide on tuonut tosi paljon merkitystä elämääni.

Masennuksen takia sellaiset kuluttavat ystävyyssuhteet karsiutuivat, kun en jaksanut piristää noita ystäviäni. 

Ennen ns harmaata masennusta kärsin ns korkean toimintatason masennuksesta ja nyt osaan olla touhumatta liikoja. 

Vierailija
18/25 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maallisella materialla ei ole enää väliä, vaan arvostan enemmän rauhaa, hiljaisuutta, luontoa, eläimiä, omaa perhettä omassa pienessä kuplassani. Jokainen hyvä päivä tuottaa suurta iloa ja nautintoa. Saan voimaa musiikista, jota kuuntelen paljon. Tutkin omaa mieltäni ja maailmaa syvemmin. Elän hetkessä, tässä ja nyt. Ei ole enää kiire.

Vierailija
19/25 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periksi antamisen helpotus. Ei tartte suorittaa, eikä jaksa hakea hyväksyntää, keneltäkään, mistään. Ei mulla ole mitään väliä, en jaksa. Voi vaan olla.

Vierailija
20/25 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periksi antamisen helpotus. Ei tartte suorittaa, eikä jaksa hakea hyväksyntää, keneltäkään, mistään. Ei mulla ole mitään väliä, en jaksa. Voi vaan olla.

Nämä. Lisäksi lähinnä odottava ja huvittunut suhtautuminen kuolemaan; itse olin onneni kukkuloilla kun minulla diagnosoitiin vaikea fyysinen sairaus johon mahdollista _kuolla_ 😍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän