Älä laihduta, se lihottaa
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000009309602.html
"tiheä painonpudotuksen yrittäminen johtaa kokonaislihavuuden ja keskivartalolihavuuden lisääntymiseen"
Laihdutuskuurit eivät tutkimusten mukaan toimi, mutta se ei estä satojatuhansia suomalaisia yrittämästä.
Voisitko harkita laihduttamisen lopettamista ja keskittymistä terveyteen sen sijaan?
Kommentit (20)
niin mitä sitä nyt laihuttaan jos lihua haluaapi. juopi paljon kaljaa se se on mukavin keino lihua näin oomma kyökkipsykolokiseurassamme tulokseen tulleet ja muutenkin todenneet. XD
Laihdutuskuurit eivät toimi, jos tavoitteena on pysyvä painon pudotus, tästä on paljon tutkimustietoa.
Mikä siis on sinun tavoitteesi, kun laihdutat? Onko laihduttaminen vain harrastus, vai mitä haet sillä?
Olisiko mahdotonta lopettaa laihduttelu ja alkaa vain elää terveellisemmin?
Kela hylkäsi terapiahakemuksen, joten aloin syödä. Oma syy? Kyllä.
Haista Suomen valtio ja kela pitkä paska.
Kasvisruoka valio on yksi parhaista keinoista laihduttaa. Toki silloinkin pitää muistaa se ettei herkuttelisi.
Vierailija kirjoitti:
Kela hylkäsi terapiahakemuksen, joten aloin syödä. Oma syy? Kyllä.
Haista Suomen valtio ja kela pitkä paska.
Auttoiko syöminen (liika) siihen ongelmaan, jonka takia halusit päästä terapiaan?
Vierailija kirjoitti:
Kasvisruoka valio on yksi parhaista keinoista laihduttaa. Toki silloinkin pitää muistaa se ettei herkuttelisi.
Ei se ole mikään pysyvä ratkaisu paino-ongelmaan. Kyllä pitää voida herkutella, mutta voi opetella herkutelemaan oikealla ruualla ja kohtuudella.
Laihduttamisen täytyy olla jollain tavalla koukuttavaa, muuten sitä tuskin harrastettaisiin. Tulosten takia sitä ei tehdä.
Onko olemassa sellainen kuin laihdutusriippuvuus?
Jep. Ikinä en ole laihduttanut enkä laihduta. Katson toki mitä syön. Olen aina katsonut.
N42, 170 / 65
Vierailija kirjoitti:
Laihdutuskuurit eivät toimi, jos tavoitteena on pysyvä painon pudotus, tästä on paljon tutkimustietoa.
Mikä siis on sinun tavoitteesi, kun laihdutat? Onko laihduttaminen vain harrastus, vai mitä haet sillä?
Mitä tarkoitat, millä lailla elää terveellisemmin? Ei ortoreksiakaan hyväksi ole.
Itselläni ei tiputa painoa muu kuin paasto ja rankka liikunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat, millä lailla elää terveellisemmin? Ei ortoreksiakaan hyväksi ole.
Eikö se ole aika lailla tiedossa, millaista on terveellinen elämäntapa: sopivasti monipuolista ruokaa, liikuntaa, hyvät yöunet, ei alkoholia tai sokeria tai muuta epäterveellistä liikaa jne.
Ei sitä tarvii missään laihdutuskuureilla olla. Jättää vaan mättämisen vähemmälle. Eikä aloita sitä heti aamulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole aika lailla tiedossa, millaista on terveellinen elämäntapa: sopivasti monipuolista ruokaa, liikuntaa, hyvät yöunet, ei alkoholia tai sokeria tai muuta epäterveellistä liikaa jne.
Minulle tuo on tavallinen elämäntapa jota olen noudattanut 35 vuotta, lukuun ottamatta hyviä yöunia. Minua ei ole sellaisella luksuksella siunattu.
En aio lopettaa laihduttamista, minulla on henki eli terveys pelissä. Enkä viihdy ylipainoisena eikä ole varaa koko vaatevarastoa uusia lihomisen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuo on tavallinen elämäntapa jota olen noudattanut 35 vuotta, lukuun ottamatta hyviä yöunia. Minua ei ole sellaisella luksuksella siunattu.
En aio lopettaa laihduttamista, minulla on henki eli terveys pelissä. Enkä viihdy ylipainoisena eikä ole varaa koko vaatevarastoa uusia lihomisen vuoksi.
Toivotaan sitten että olet se poikkeus, joka onnistuu laihduttamaan ja pysymään siinä tavoitepainossa.
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Ei sitä tarvii missään laihdutuskuureilla olla. Jättää vaan mättämisen vähemmälle. Eikä aloita sitä heti aamulla.
Pääset tosi helpolla jos saat painon noin pidettyä kurissa. Itse en ole koskaan mättänyt mutta silti paino nousi. Nyt olen kuurilla, pätkäpaastoilen. Tänään 20 h paasto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivotaan sitten että olet se poikkeus, joka onnistuu laihduttamaan ja pysymään siinä tavoitepainossa.
Miksi en pysyisi? Pysyin hoikkana 45 vuotta ja nyt minulla on sellainen annos tyroksiinia että lihominen loppui. Olen tottunut paastoamaan, olen aina paastonnut säännöllisesti ja liikkunut paljon ja noilla pysyin hoikkana. Aion jatkaa samaan malliin, ei tulisi mieleenkään lopettaa liikuntaa ja terveellistä ruokavaliota.
Mä olen kaksi kertaa lihonut, nuorena kun muutin ulkomaille niin siellä tuli ylimääräistä ja sitten toisen lapsen raskaudessa tuli kiloja, kun en voinut liikkua ja oli nälkä silti koko ajan. Molemmilla kerroilla mun paino on pudonnut ilman laihduttamista, ihan vaan sillä, että olen alkanut syödä lautasmallin mukaan ja lisännyt hieman liikuntaa. Paino on luonnostaan laskenut, ei nopeasti, mutta tulos on ollut hyvä ja pysyväkin. Ei mitään ihmeellisiä kuureja tai nälkää tai muuta. Niitäkin olen joskus kokeillut, mutta enhän mä kovin pitkään niitä jaksanut eikä niillä oikeesti laihtunut. Nyt mä syön sopivasti, liikun ja en stressaa, niin paino pysyy siinä missä se on.
Keto toimii. Hiilarit alle 20 gr/pvä. Saa syödä lihaa, kalaa, kanaa, voita, vihreitä kasviksia, munia, kypsiä juustoja...
Tärkeää ottaa heti käyttöön elektrolyytti jauhetta 2 krt/pvä niin ei tule keto flu.
Aamupala kahvi ja juustomunakas.
Lounas lihaa ja kasviksia.
Illallinen kalaa ja kasviksi ja päälle kypsää juustoa.
Ilman nälkää ja paino putoaa alussa paljon (itellä meni 2 viikossa 6,5 kg) ku nesteet poistuu jotka aiheutunut hiilareista ja alun jälkeen pudonnut 1-2 kg/viikko.
Vettä muistettava juoda 1,5-2 litraa/pvä.
Onko alla perussyy siihen miksi laihdutustulosten säilyttäminen lienee yli 90 prosentille yrittäjistä mahdotonta?
Parafraasi: everybody's brain hates it when they lose weight!
Vierailija kirjoitti:
Onko alla perussyy siihen miksi laihdutustulosten säilyttäminen lienee yli 90 prosentille yrittäjistä mahdotonta?
Parafraasi: everybody's brain hates it when they lose weight!
Näköjään tuo aloittaa alusta vaikka mitä tekisi, joten kyseinen väite alkaa noin kohdasta 25:40 ...
.