Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Translaki meni läpi

Vierailija
01.02.2023 |

Tirsk!

Kommentit (3723)

Vierailija
1121/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos Persut, jatkakaa samaan malliin:) viisasta, täysin luonnonmukaista ajattelua, ihmistä kunnioitetaan sellaisena kun hänet on Luoja tarkoittanut.

Persu ei kunnioita eri värisiä eikä eri uskontoon uskovia. Ymmärrätkö että näiden ihmisten vihaaminen on puolueen ydin?

Vierailija
1122/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ransitti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon transpannu... ja aamuisin transkissa. Hyvä soittaa aamulla pomolle että sori.

Entäs Cis-sa? Eli "kissa".

Nykyään ihmiset ovat "Cis-naisia" ja miehiä.

Tosin itse olen Ford Transit.

Ja minä Ford Puma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1123/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi transparadoksi on se, että aikuisten itse haluamat transhoidot leimataan pakkosterilisaatioksi, mutta ketään ei kiinnosta "translasten" hedelmällisyys ja aikuisuuden seksuaalisuus. Suomessa on puolueita ja toimijoita, jotka haluavat vapauttaa transhoidot lapsille. Vihreät, Vasemmisto ja F-puolue ovat asettaneet blokkereiden vapauttamiseksi lapsille. Lisäksi Transhausen-perheet lobbaavat lasten transiuttamisen puolesta.

Blokkerihoidot tehdään aineella, jota käytetään seksirikollisten kemialliseen kastraatioon. Translapseksi luokitellaan sukupuoltaan epätyypillisesti ilmaisevat lapset, feminiiniset pojat, raisuista leikeistä pitävät tytöt ja autismikirjon tytöt. Lisäksi lapsuusajan sukupuoliristiriita ennakoi usein aikuisuuden homoseksuaalisuutta. Olisi valtava tragedia transiuttaa nämä lapset ja nuoret.

Jos lapsi transiutetaan ennen hedelmällisyyden kehittymistä, niin ei ole mitään mihin palata, tai mitään talletettavaa. Ruotsissa 13-vuotiaalle pojalle siittiöiden tallettaminen äidin odottaessa oven takana oli liian kova paikka. Eikä teini muutenkaan tiedä, että haluaako biologisia lapsia 10-20 vuoden päästä. Liian iso ratkaisu alaikäiselle. Blokkereiden ja muuntohormonien jälkeen ei tarvitse enää pohtia, että saako omia lapsia vai ei.

Ongelma on myös se, että lapsesta tai nuoresta ei voi etukäteen ennustaa transkokemuksen pysyvyyttä. Eri tutkimusten mukaan murrosikä parantaa sukupuoliristiriidan jopa 60-90 prosentilla. Useimpien transhoitojen seurauksia ei valitettavasti pysty perumaan, jos mieli muuttuukin. Siinä on sitten hedelmällisyys, terveys ja aikuisuuden seksuaalisuus mennyt nuoruuden oikun tai Transhausen-äidin vuoksi.

Vierailija
1124/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin kannatan blokkereita, jos lapsi kokee olevansa väärässä sukupuolessa.

Älä hyvä ihminen mene edesauttamaan lasta pilaamaan elämäänsä.

Lapsi voi kokea sukupuoliristiriitaa, mutta transdiagnoosi voidaan asettaa vasta täysi-ikäiselle henkilölle, jonka identiteettikehitys on valmis ja vakaa. Translapseksi leimaaminen on osa sosiaalista transitiota, joka lukitsee lapsen ajattelua lopullisen transition suuntaan. Muita sosiaalisen transition keinoja ovat transidentiteetin myötäily, valehteleminen väärään sukupuolen kehoon syntymisestä, nimen vaihtaminen ja juridisen sukupuolitiedon vaihtaminen. Sosiaalinen transition on vakava psykologinen interventio, jota tulee välttää alaikäisen kohdalla.

Vierailija
1125/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko seuraava hallitus palauttaa translain koskemaan vain aitoja transihmisiä?

Vierailija
1126/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan se ei aiheuta vahinkoa, vaan antaa lisää aikaa.

Oletko lukenut tutkimuksia, tutkinut asiaa vai etsinyt tietoa vain lähteistä,joita ajatusmaailmasi kannattaa?

Ihan rehellisesti.

Olen lukenut ja kuunnellut näiden vanhempien kokemuksia. Yhden dokumentinkin näin.

Varmaan jollain transufoorumilla olleet nuo kokemukset.

Vierailija
1127/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoruusiän sukupuoliahdistusta hoitava professori sanoo ei alaikäisten juridisen sukupuolen korjaukselle

Nuoruusiässä identiteetin rakennus on kesken. Aikuisten ei pitäisi ryhtyä vahvistamaan eikä hillitsemään identiteettikokeiluja, jotka kuuluvat kasvuun, sanoo nuorisopsykiatrian professori Riittakerttu Kaltiala.

Translaki | Nuoruusiän sukupuoliahdistusta hoitava professori sanoo ei alaikäisten juridisen sukupuolen korjaukselle https://www.hs.fi/tiede/art-2000009348478.html

Miksi SETA ei ajattele lasten ja nuorten terveyttä? Itsekkäästi lobataan omaa ideologiaa nuorten hyvinvoinnin kustannuksella!

Vierailija
1128/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tämä laki tullaan kumoamaan seuraavan hallituksen toimesta.

Vierailija
1129/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän suuren helpotuksen transihmisille. Minusta on katsottava, miten nämä koomisen mittasuhteen saaneet uhkakuvat toteutuvat. Sittenhän lakia voidaan tarkastella uudelleen.

Juu, persiilleen menneen taksilain korjauskin on onnistunut aivan loistavasti ihan käden käänteessä...

Vierailija
1130/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
1131/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko lukenut tutkimuksia, tutkinut asiaa vai etsinyt tietoa vain lähteistä,joita ajatusmaailmasi kannattaa?

Ihan rehellisesti.

Olen lukenut ja kuunnellut näiden vanhempien kokemuksia. Yhden dokumentinkin näin.

Varmaan jollain transufoorumilla olleet nuo kokemukset.

https://www.youtube.com/shorts/utmIJoW878A

Tässä tyttö jolle annettiin aivan liian aikaseen hormoonilääkitys. Ihan kamalaa. 

Vierailija
1132/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustetaanko joku oma yhteisö jonnekin metsään? Ei tätä pellemaailmaa oikeasti kestä kohta enää.

Helpompi ois pistää ne ransut ja ransunmieliset sinne metsään. Ja normaalit sais jatkaa elämäänsä taas normaalisti. Saisivat olla siellä ihan ketä haluaa omassa ransulandiassa. Kukaan normaali ei varmaankaan haluaisi siellä suunnalla vierailla.

Vierailija
1133/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikapuoliin tämäkin transkaunotar on naisten pukkareissa, kiitos eduskunnan!

https://mobile.twitter.com/damekatydenise/status/1619966460478242817?cx…

Vierailija
1134/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo voi olla että oli.

Mitäs tekisitte, jos teillä olisi vaikka tyttö, joka on jo viisivuotiaasta kokenut olevansa poika. Murrosiässä rupeaa muuttumaan naiseksi ja inhoaa vartaloaan?

Itse ajattelen, että nämä lapsesta asti väärässä sukupuolessa olevat ovat kyllä sitä ihan oikeasti, eikä kyseessä ole mikään kehoviha, joka voi olla vanhemmilla muuttujilla.

Vierailija
1135/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypäs seurailla silmä kovana milloin alkaa koululaisilla uimakoulu, päässöö tyttöjen kanssa saunomaan kjeh kjeh räh - Seppo 62v

Vierailija
1136/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko seuraava "projekti" olla asevelvollisuuden muuttaminen pakolliseksi sekä naisille että miehille. Transtyypit mukaanlukien. Ei poikkeuksiia, ei seliityksiä.

Vierailija
1137/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo voi olla että oli.

Mitäs tekisitte, jos teillä olisi vaikka tyttö, joka on jo viisivuotiaasta kokenut olevansa poika. Murrosiässä rupeaa muuttumaan naiseksi ja inhoaa vartaloaan?

Itse ajattelen, että nämä lapsesta asti väärässä sukupuolessa olevat ovat kyllä sitä ihan oikeasti, eikä kyseessä ole mikään kehoviha, joka voi olla vanhemmilla muuttujilla.

Minä koin 9-vuotiaasta asti olevani poika.

Olin myös autistinen ja seksuaalisesti hyväksikäytetty.

Vasta murrosiän jälkeen vähän yli 20v tajusin että kyllä minä ihan nainen olen. Olen tottakai maskuliininen, mutta nainen.

Jos olisin lähtenyt tuohon transhommaan niin olisin katunut sitä koko loppuikäni ja varmaan päättänyt päivänikin.

Vierailija
1138/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan rehellisesti.

Näiden vanhempien?

Huoh. Ja minkähän dokkarin?

Sä olet etsinyt tietoa juurikin niistä itsellesi sopivista lähteistä.

En yleensä osallistu tähän keskusteluun mitenkään,mutta yhdessä trankeskustelussa,jossa käytiin tätä samaa asiaa läpi, eli että blokkereista ei olisi mitään haittaa väitin vähän vastaan. Minulta pyydettiin linkkiä ja liitin sen keskusteluun. (Oli webmd mm.) Ja linkki/linkit poistettiin saman tien.

Eli asiasta ei jostain syystä saa edes keskustella.

Vierailija
1139/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä huoh?

Eikö ole hyvä katsoa asoita monista näkökulmista?

Vierailija
1140/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä ihana että homojen lisäksi myös trans asiat on viimein saatu kuntoon.

Transukin on homo, eikö?

Lesbon näkökulmasta "lesbo" transnainen on mekkoileva tyttödikkiä tuputtava heteromies. Homomiehen näkökulmasta transmieshomo on homoa larppaava heteronainen. Homoseksuaalien suuntautuminen kohdistuu biologiseen sukupuoleen, ei identiteettiin, performanssiin eikä presentaatioon.