Translaki meni läpi
Kommentit (3723)
Aivan hiton surullista. Naisten oikeudet ja koko sukupuolikäsite vedettiin just vessasta alas. Mua on ahdistanut seksuaaliväkivaltaa kokeneena tämä laki ja nyt ahdistaa vielä enemmän, kun kaiken maailman ukot pääsee meille tarkoitettuihin tiloihin. Niille, jotka feministit taisteli meille aikoinaan.
Sairasta sairasta niin sairasta
Eipä tarvitse tyttären kanssa mennä enää uimahalliin.
vuonna 2024 vauvapalstalla
Translaki ei muuttanutkaan yhteiskunnassa mitään. Suomi ei kaatunut, Kuu ei suostunut radaltaan ja Aurinkokin vielä lämmittää.
sen sijaan uutinen vuonna 2024 änkyröiden verenpaine tasaantui loppuvuotta kohti.
Vierailija kirjoitti:
Aivan hiton surullista. Naisten oikeudet ja koko sukupuolikäsite vedettiin just vessasta alas. Mua on ahdistanut seksuaaliväkivaltaa kokeneena tämä laki ja nyt ahdistaa vielä enemmän, kun kaiken maailman ukot pääsee meille tarkoitettuihin tiloihin. Niille, jotka feministit taisteli meille aikoinaan.
Jännä kun naistenoikeuksia käytetän lyömäaseena. Entäs miestenoikeudet, transnaistenikeudet, transmiesten oikeudet?
Lopulta kuitenkaan mikään ei muutu. Palstalla on yhä edelleen kolme aloitusta translaista etusivulla jokaisena päivänä. Niin sunnuntaina kuin keskiviikkona kuin muinakin päivinä. Transkriittisille ei vapaapäiviä ole siunattu.
Vierailija kirjoitti:
Trans-ihmiset eivät ole syypäitä patriarkaatin ongelmiin. Jotain suhteellisuudentajua kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Radikaalifeministit vihaavat feministejä.
Surullista,tämä maa on sairas!!
Semmosta. Kiitos av-palstalaisille kun täällä ymmärretään tämä järjettömyys. Tuntuu että oikeassa elämässä livenä kukaan ei uskalla sanoa tästä mitään kielteistä.
Surun päivä.
Olen seksuaalisuudeltani transfluidinen ja välillä olen lähempänä miestä ja välillä lähempänä naista.
Eduskunnan nettisivuilta ei löytynyt tietoa noista samalla hyväksytyistä lausumista. Jään odottamaan, ilmeneekö niistä jotain kiinnostavaa.
Ilmeisesti samalla kuitenkin hyväksyttiin, että aletaan valmistella myös alaikäisten juridisen sukupuolen muuttamista ilmoitusasiaksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä haluan jatkossa naisten siisteihin vessoihin. Ei naisten tilat ole biologisten naisten etuoikeus.
Pääseekö nainen jolla on penis nyt naisten vankilaan vaikka on miestyyppinen kaljuuntuminen, parta, vyötärölihava ja pari raiskausta alla?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, nyt sitten Suomessakin miesvangit pääsee naisvankiloihin raiskaamaan naisia.
Tuollainen transfoobinen vihapuhe saatava lakiin rikokseksi.
Entä jos naistensaunassa alkaa naurattamaan trsnaisen pikkuruinen penis.
Pimeetä porukkaa tällä palstalla. Muutama aikuinen transihminen saa nyt merkitä papereihinsa F tai M itse valitsemallaan tavalla ja tällainen poru ja haloo. :D
Yliksellä useampi jo ilmoittanut, että aikoo muuttaa sukupuolensa ja näyttää näin, miten järjetön tämä laki on.
Hyvä juttu. Kaikki paskaksi vaan. Ainoa huono puoli on, että tämä loukkaa uskovaisia maahanmuuttajakavereitani ja puhuvat pois muuttamisesta. Noh, täydellistä maailmaa ei kai voi saada.
Kepu sitten mahdollisti tämänkin, suurin osa kepulaisista puolsi hallituksen esitystä.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/2f95b3de-1eff-4046-8824-b990c5bbd…
Persut kiittää.