Yli 30-vuotiaat, käyttekö enää baareissa?
Olen 31v nainen ja viimeksi kävin baarissa muistaakseni 4 vuotta sitten. Tavallaan olisi hauska käydä pitkästä aikaa, mutta olisikohan se isokin pettymys...
Kommentit (112)
Baareissa kyllä, yökerhoissa en.
Esimerksi ystäväporukan kanssa jos käydään vaikka elokuvissa asiaan kuuluu yleensä myös se että mennään senjälkeen johonkin läheiseen baariin viinille/oluelle juttelemaan. Juodaan yhdet tai kahdet ja jatketaan matkaa.
Samoin käyn joskus jossain baareissa katsomassa bändejä, mutta toisaalta en jää sinne sitten oleskelemaan sen jälkeen kun show on ohi.
Missään yökerhossa en ole käynyt kuin ehkä satunnaisia kertoja useaan vuoteen. Nämä lähinnä siis sitten sellasia työpaikan pikkujoulujen jatkoja jne. kun joku melkein väkisin sinne raahaa.
Sinkkuna ollessa kävin myös joskus tinder -treffeillä baarissa, mutta nyt ne on jääneet parisuhteen myötä
Olen 34.
Kävin eilen lauantaiyönä baarissa ja yökerhossa yksin. Nainen 33 vuotta. Menin autolla, koska en juonut ku alkoholittomia ja asun 6 kilsan päässä keskustan vilskeestä. Olen käynyt paljon baareissa yksin, mutta useimmiten ilman autoa ja alkoholia paljon kuluttaen. Tällä kertaa halusin lähinnä laittautua kunnolla, käydä katsomassa millanen meno ja ehkä mahdollisesti jutella ihmisten kanssa. Olen sitä ikäluokkaa, että useimmilla kavereillani on perhe ja vakituinen parisuhde, joten heitä on vaikeempi saada baareihin mukaan, ellei oo kyseessä mitään sen erikoisempaa tapahtumaa.
Saavuin ekaan baariin klo:23 aikoihin. Kyseessä oli yks suosituimmista kaupungin baareista, jonka yökerhopuoli ei ollut vielä auennut. Paikka oli ahdas. Suurin osa porukkaa alko olla tässä vaiheessa iltaa jo tosi humalassa. Miehet pistivät mut selvästi merkille, mutta jonotettuani yhtä kokista aivan liian pitkään vaihdoin suosiolla kuppilaa.
Ajoin yhteen lähiöpubiin, jossa olen halunnut käydä uudestaan. Kävin siellä noin vuos sitten keikalla. Tällä kertaa baari oli tosi hiljanen. Vain 3 asiakasta. Se sopi mulle hyvin. Tilasin alkoholittoman oluen ja treenasin biljardia. Luin iltalehden ja iltasanomat sekä pläräsin puhelinta. Ravintolan paras valo oli ämyrin vieressä, joka pauhas täysillä. Se vähän latisti lukunautintoa. Tuolla vietin lähes 2 tuntia. Lähtiessäni paikalla oli enää yksi toinen asiakas lisäkseni.
Ajoin takasin keskustaan ja kävin vielä kolmannessa paikassa, joka oli sekin hiljanen. Joitain äijäporukoita näkyi siellä täällä pöydissä. Käytyäni vessassa livahdin takasin ulos. En tilannut mitään.
Menin takasin ensimmäiseen baariin, koska nyt yökerho oli auki. Paikka oli selvästi väljempi. Karaokea ei voinut enää kuunnella, koska esiintyjät olivat jo niin päissään. Discolattialla oli hyvä meno. Sain jälleen katseita miehiltä. Join yhden alkoholittoman juoman ja totesin olevani valmis lähtemään kotiin. Olisi varmasti auennut sauma keskusteluille, mutta ne eivät enää kiinnostaneet. Hain grilliltä pienimmät makkaraperunat ja ajoin himaan.
Humaltuminen ei ollut tämän reissun tavoite. Ensi viikolla lähden yhdelle keikalle selvinpäin. Sinne tulee tuttuja. Baareissa ei tartte aina vetää perseitä. Tanssiminen on myös kivaa! Yleensä en sano ihmisille, että olen selvinpäin. Luulevat, että juon rommikolaa, vaikka ihan peruskokista vaan. Seuraavaks lähden lenkille ja leffaan. Hyvä fiilis ku ei oo darraa.
Kyllähän tuota tulee joka vkl käytyä katselemassa kiimakisuleita ai että
Olen yli kolmekymppinen ja käyn arviolta n. kerran kuussa baarissa. Jos rahatilanne olisi parempi, kävisin varmaan kaksi tai kolme kertaa kuussa. Pitää mielen virkeänä, kun välillä käy tuulettumassa.
30 vuotiaana kävin viimeksi baarissa. Siitä on 18 vuotta.
Kävin viimeksi 25 vuotiaana. Mulla 4 lasta, niin ei kyllä jotenkin yhtään enää huvita.
N32
Joka vkl vakituisessa kantapaikassani tapaamassa kavereita, yökerhoissa en käy. Pubivisoissa myös joka viikko, silloin otan yhden-kaksi viinilasillista, viikonloppuisin useamman.
Lähinnä ulkomailla, kotimaassa harvemmin.
Pattayalla käyn baareissa joka ilta, Suomessa ehkä 2-3 kertaa vuodessa ja nekin lähinnä terassilla kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Käynyt baarissa viimeksi 2008. Kun ei juo alkoholia, niin ei tartte baareissa pyöriä.
Sehän se on ainoa syy käydä.
Käyn ainoastaan työpaikan asiakastilaisuuksien jatkoilla. Vapaa-ajalla en koskaan. 37m
En oikeastaan. Ehkä muutaman vuoden välein työkavereiden kanssa tyyliin pikkujouluissa, mutta en ikinä oma-aloitteisesti. Parikymppisenä opiskelijana tuli vielä joskus käytyä, mutta silloinkin aika harvoin fuksivuoden jälkeen. Tykkäsin jo silloin enemmän kahviloista ja keskityin mieluummin harrastuksiin ja opiskeluun kuin rymyämiseen.
Ei tuollaiseen kysymykseen ole yhtä vastausta. Itse aloitin ns. päivätyön joskus ysärin puolella narikassa 16 - 17 vuotiaana. Taisin olla 24 vuotias kun tein viimeisen vuoron yökerhossa. Siihen mennessä olin ollut niin monta vuotta baarissa töissä ja käynyt myös tarpeeksi asiakkaana, niin loppui silloin käynnit kyllästymiseen. Eli minun kohdalla vastaus oli, kaksikymppinen ei käynyt enää baarissa.
Itse vasta aloittelen näin kolmikymppisenä elämää "ulkona".
Ikävuodet 20-29 meni masennuksen kanssa, jumissa pään sisällä ja työ-koti-välillä. Viime perjantaina olin ystäväni kanssa liikkeellä, päädyin ekaa kertaa elämässäni laulamaan karaokea kys. ystäväni yllyttämänä ja hyväntahtoisesti painostamana. Kolme biisiä illan aikana, ihan mukava kokemus.
Käyn 1-2 krt kuukaudessa. Ennen kävin useammin.
54v.
Kävisin baareissa mutta kun ei ole enää baareja...kaikki on suljettu..
On vain kahvittelupaikkoja tai sitten ravintoloita...toiset on auki päivällä ja toiset illalla..
Vanhan ajan baareja ei näy eneää missään ..eli paikkoja joka olisi auki päivästä iltaan ja olisi saatavilla pillupurtavaa ja olutta ja olisi auki kaiken ikäisille.
Nuorempana tuli käytyä 3 krt viikossa ja aina lärvit :D
Tupakointi kiellettiin ja loppui baarikäynnit ja itse asiassa alkoholin juonti :D