Onko väärin tuntea mustasukkaisuutta ja epäillä toista tässä asiassa?!
Ollaan yli nelikymppisiä, yhteisiä lapsia on, ovat jo isompia, yhdessä oltu siis pitkän aikaa. Mies suunnittelee ulkomaille muuttamista kun eläkkeelle pääsee, aikoo jäädä 10 vuoden aikana. Itse en ole lähdössä etelään, ainakaan pidemmäksi aikaa. Suomessa haluan asua. Nyt mies alkoi puhua että aikoisi mennä jossain vaiheessa kuukaudeksi katselemaan paikkoja etukäteen. Etsimään mahdollista aluetta jonne sitten lähtisi. On sitä mieltä että voimme ihan normaalisti jatkaa avioliittoa vaikka asuisimmekin osan vuodesta erillään?
En pysty tähän tulevaan kuvioon mitenkään sopeutua, edes ajatustasolla. En pystyisi edes luottamaan toiseen niin paljon että en miettisi mitä ja kenen kanssa tekee kun olisimme erossa. Pakko myöntää, ikävä kyllä. Mitä ajatuksia herättää, tiedätkö pariskuntia jotka elävät näin?
Kommentit (53)
Nelikymppinen mies jäämässä eläkkeelle?
Suomessa jäädään eläkkeelle 65-70v.
Ja Thaimaasta varmaan sitä eläkeparatiisia katsomassa?
Jos mies olisi 60v niin ymmärtäisin, mutta vähän haiskahtaa. Jos sinulla on epäilyksiä vaikka tunnet miehesi, niin jotain aihetta niihin yleensä on.
Älä laita kaikkia munia samaan koriin. Mieti mitä vaihtoehtoja sinulla on ja toimi sen mukaan. Varaudu.
Epäiletkö miehen pettävän heti kuin silmä välttää vai mitä kuvittelet?
Itse näkisin tuollaisessa vain mahdollisuuksia, oikeastaan ihan unelmatilanteen.
Ap jatkaa. Niin, tässä alkaa miettimään että mitä näiden pitkien erojen aikana voisi tapahtua. Yhtä hyvin se voi olla että minä tutustun uuteen ihmiseen ja ihastun sillä aikaa kun en näe puolisoani. Kun sitä kaipaa toisen läheisyyttä, mahdollisuutta jakaa asioita. Mitenkä sellainen onnistuu kun välissä on pitkä matka toisen luokse. Mies mietti että joku 3kk voisi olla kerrallaan siellä. Sitten tulisi käymään "joksikin aikaa". Ei, ei tämä suunnitelma kuulosta millään tavoin hyvältä! Jos ei kummankaan ajatukset muutu niin erohan se on otettava. Teininä vielä olisi saattanut toimia vähän aikaa mutta ei enää.
Kumma juttu. Mies lähtisi melko pian kuukaudeksi katsomaan paikkoja, minne sitten kenties muuttaisi eläkkeelle jäätyään.
Ihan turhaa, kerkii myöhemminkin.
Pitäkää esim. kahden viikon loma ja käykää yhdessä paikkoja katsomassa.
Miehellä lienee "kiikarissa" jo joku maa, veikkaan Portugalia tai Espanjaa.
Toivottavasti ei Thaimaa missään tapauksessa!
26 jatkaa vielä. Thaimaa olisi vihonviimeinen maa, jonne parisuhteessa oleva menisi yksin, etenkin useiksi viikoiksi/kuukausiksi
Jokainen tietää miksi. Turha kaunistella päivänselvää asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap jatkaa. Niin, tässä alkaa miettimään että mitä näiden pitkien erojen aikana voisi tapahtua. Yhtä hyvin se voi olla että minä tutustun uuteen ihmiseen ja ihastun sillä aikaa kun en näe puolisoani. Kun sitä kaipaa toisen läheisyyttä, mahdollisuutta jakaa asioita. Mitenkä sellainen onnistuu kun välissä on pitkä matka toisen luokse. Mies mietti että joku 3kk voisi olla kerrallaan siellä. Sitten tulisi käymään "joksikin aikaa". Ei, ei tämä suunnitelma kuulosta millään tavoin hyvältä! Jos ei kummankaan ajatukset muutu niin erohan se on otettava. Teininä vielä olisi saattanut toimia vähän aikaa mutta ei enää.
Onko missään suhteessa tai missään iässä sitä tilannetta että voisi olettaa kaiken jatkuvan muuttumattomana "ikuisesti"? Elämässä on aina epävarmuutta.
Vierailija kirjoitti:
26 jatkaa vielä. Thaimaa olisi vihonviimeinen maa, jonne parisuhteessa oleva menisi yksin, etenkin useiksi viikoiksi/kuukausiksi
Odotetaanko kaikissa parisuhteissa ikuista uskollisuutta?
Vierailija kirjoitti:
No kai sitä voi tapahtua, mutta loppujen lopuksi kaikki on itsestä ja omasta päätöksestä kiinni.
Paljon on merimiehiä, jotka seilaavat kolme kk maailman merillä ja sitten ovat kuukauden tai pari kotona. Sanotaanhan sitä, että on heila joka satamassa, mutta ei toki kaikilla. Se oma päätös. Ja sama koskaa kotona olevaa vaimoa naapurin miehen suhteen.
Oma mieheni on matkustanut todella paljon työnsä vuoksi, joskus on ollut kuukauden reissujakin. Olemme myös asuneet eri maissa jonkin aikaa.
Ja nykytilanne on se, että meillä on toinen koti etelässä ja se olen minä, joka siellä viettää ison osan vuodesta, mies käy siellä kun kerkiää. Itselleni ei ole koskaan tullut mieleenikään alkaa suhteeseen jonkun toisen kanssa, tai edes tehdä syrjähyppyä. Joskus oli pientä flirttiä työkaverin kanssa, mutta ei aikomustakaan viedä sitä pidemmälle. En usko miehenikään pettävän, mutta satavarma en tietysti voi olla. Kotiin hän ei ainakaan ketään tuo ja yöt myös viettää kotona poissaollessani, ellei ole työmatkalla.
En minä ainakaan viitsi ruveta epäilemään kaikkea mahdollista, me rakastamme toisiamme ja meillä on hyvä näin. Murehditaaan sitä sitten, jos joskus todistettavasti jotain tapahtuu.
Meillä on samanlainen kuvio. Olen eläkkeellä, miehellä vielä 7v töitä. Hän voi välillä olla etänä mutta esimies toivoo että silloin kuitenkin Suomen kodissa.
Mulle lämpö on terveydellisistä syistä tärkeää ja miehelleni oli itsestään selvää että vietän etelässä niin paljon aikaa kuin mahdollista. Yhteyttä pidetään päivittäin viestein ja whatsapp puheluin. Pyrin olemaan etelässä 4-6kk vuodesta
Mutta mustasukkaisuutta - miksi ihmeessä? Me olemme edelleenkin naimisissa ja sitoutuneita toisiimme. Ei meidän rakkaus katkea etäisyden takia
Itseasiassa jos haluaa kärjistää niin Suomeen jäävälle kyllä pettäminen olisi helpompaa tutussa ympäristössä!
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin oikein hyvin mennä, ei thaikkumiehet kiinnosta yhtään.
Enkä koskaan ole huomannut että miehenikään olisi heistä kiinnostunut.
Mulla on myös ystäviä jotka ovat asuneet siellä töiden takia eikä heilläkään ole ollut ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tietää miksi. Turha kaunistella päivänselvää asiaa.Mä voisin oikein hyvin mennä, ei thaikkumiehet kiinnosta yhtään.
Enkä koskaan ole huomannut että miehenikään olisi heistä kiinnostunut.
Mulla on myös ystäviä jotka ovat asuneet siellä töiden takia eikä heilläkään ole ollut ongelmia.
Siis mieheni kiinnostunut thaikkunaisista😂 ei miehistä
Vierailija kirjoitti:
Eli ei ollutkaan kyse mustasukkaisuudesta, vaan sinä itse haluat tutustua ja ihastua toiseen ja vehtailla hänen kanssaan. Ja ainoastaan se estää, että tiedät miehesi olevan koko ajan lähettyvillä. Oletko kertonut tästä miehellesi, ja miten hän reagoi?
Vierailija kirjoitti:
Kumma juttu. Mies lähtisi melko pian kuukaudeksi katsomaan paikkoja, minne sitten kenties muuttaisi eläkkeelle jäätyään.
Ihan turhaa, kerkii myöhemminkin.
Pitäkää esim. kahden viikon loma ja käykää yhdessä paikkoja katsomassa.
Miehellä lienee "kiikarissa" jo joku maa, veikkaan Portugalia tai Espanjaa.
Toivottavasti ei Thaimaa missään tapauksessa!
Mistä tulee tuo oletus että aasialaiset naiset kiihottaa KAIKKIA miehiä?
Vähän samanlainen klisee kuin että ranskalaiset on euroopan parhaita rakastajia naisten mielestä.
Hrrrr- mulla nousee iho kananlihalle pelkästä ajatuksestakin! Ai kamala😂
Ps jos olisin mies kyllä espanjalainen tai portugalilainen olisi tuhannesti kiinnostavampi kuin aasialainen! Nöyryys ja alentuminen ei ole kiihottavaa!
Täällä palstalla on niin hämärää porukkaa. Kaikki on nykyään niin itsenäisiä, vaikka ollaan parisuhteessa. Eikö kannattaisi olla yksin, jos tarvitsee päästä menemään kuin itse tahtoo muista välittämättä. Mielestäni parisuhteessa kuuluu kysyä toisenkin mielipide, eikä vain sopia omia suunnitelmia välittämättä mitä toinen siitä on mieltä. Itse en suostuisi tuollaiseen kuvioon, että toinen on puolet vuodesta ulkomailla. Valitettavasti se on suuri riski parisuhteen kannalta ja johtaa suurella todennäköisyydellä eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ei ollutkaan kyse mustasukkaisuudesta, vaan sinä itse haluat tutustua ja ihastua toiseen ja vehtailla hänen kanssaan. Ja ainoastaan se estää, että tiedät miehesi olevan koko ajan lähettyvillä. Oletko kertonut tästä miehellesi, ja miten hän reagoi?
Enemmän vaikuttaisi olevan kysymys siitä että nainen haluaa päättää miehen puolesta asiat. Mies ei voi muuttaa eläkepäiviksi pois Suomesta koska vaimo ei halua muuttaa. Mies ei voi jättää vaimoa koska vaimo haluaa suhteen jossa voi luottaa toiseen 100% kestävän ikuisesti. Voiko mies jäädä eläkkeelle jos vaimo ei vielä voi jäädä?
Vierailija kirjoitti:
Täällä palstalla on niin hämärää porukkaa. Kaikki on nykyään niin itsenäisiä, vaikka ollaan parisuhteessa. Eikö kannattaisi olla yksin, jos tarvitsee päästä menemään kuin itse tahtoo muista välittämättä. Mielestäni parisuhteessa kuuluu kysyä toisenkin mielipide, eikä vain sopia omia suunnitelmia välittämättä mitä toinen siitä on mieltä. Itse en suostuisi tuollaiseen kuvioon, että toinen on puolet vuodesta ulkomailla. Valitettavasti se on suuri riski parisuhteen kannalta ja johtaa suurella todennäköisyydellä eroon.
Miten se on sinun parisuhteestasi pois jos jossain toisessa ollaan itsenäisiä?
Miksi ihmisen pitäisi aina kuunnella mitä muut on asioista mieltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän vaikuttaisi olevan kysymys siitä että nainen haluaa päättää miehen puolesta asiat. Mies ei voi muuttaa eläkepäiviksi pois Suomesta koska vaimo ei halua muuttaa. Mies ei voi jättää vaimoa koska vaimo haluaa suhteen jossa voi luottaa toiseen 100% kestävän ikuisesti. Voiko mies jäädä eläkkeelle jos vaimo ei vielä voi jäädä?
Tässähän juuri mies yrittää päättää naisen puolesta asiat. Miksi naisen pitäisi suostua elämään liitossa jossa ei olla yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tietää miksi. Turha kaunistella päivänselvää asiaa.Odotetaanko kaikissa parisuhteissa ikuista uskollisuutta?
Ei kai. Mä vain toivon sitä. Olen itse ollut uskollinen
Mies suunniteelee eläkepäiviä ja ap on mustasukkainen?!