Millaisia tuliaisia tuotte yleensä ulkomailta Suomeen ystäville, perheelle tai sukulaisille?
Kommentit (48)
kivat korut missä vähän paikallista käsityötä on usein edullisia ja mahtuu hyvin pieneen matkalaukkuun, keramiikka jopa luonnonkosmetiikka voi olla kiva tuliainen kuten esim.kosmetiikka, ranskalaiset parfyymit ja laventelituotteet esim.sopii arkeenkin.tuliaisiksi hyvä.
itselle on kivoja vaatteet joita voi pitää matkan jälkeenkin.
Mausteita, kosmetiikkaa, vaatteita, keramiikkaa, vöitä, koruja, huiveja ja vaikka mitä. Kannan aina laukkukaupalla tavaraa ulkomailta Suomeen, koska lomalla on kiva shoppailla.
Jos olen ilman puolisoa tai lasta matkoilla, niin heille tuon jotain pientä. Miehelle jotain syötävää ja lapselle lelun. Muille en nykyään laita edes korttia. Tai no, vanhempien kuoltua se jäi ihan luonnostaan.
Tuliaiset on siltä ajalta, kun keskivertosuomalainen kävi kerran kymmenessä vuodessa ulkomailla. Eli viime vuosituhannen puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Tuliaiset on siltä ajalta, kun keskivertosuomalainen kävi kerran kymmenessä vuodessa ulkomailla. Eli viime vuosituhannen puolelta.
Voi vitsi sä oot cool 👐
Näköjäön on itsestään selvää, että kun mennään jonnekin kylään, niin viedään tuliaisia, mutta ne ei missään nimessä saa olla ulkomailta, koska silloin on juntti pakettimatkalainen 😂😂😂😂😂
En yhtään mitään. Kaikkea saa kaupasta kotoakin.
Vierailija kirjoitti:
V4ierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaan joku pakettimatkajuntti miettii tämmösiä. Matkustaminen iha normaalia nykyään, eikä tuliaisia osteta tai odoteta. Eri asia jos kohteessa on jotain eksoottista, mistä on etukäteen sovittu, mutta että kentältä alkoholia ku ollaa oikein oltu ulkomailla :DD
Tämä. AP varmaan taputtaa lentäjälle koneen laskeuduttua :D
Mä taputan aina ihan vaan vittuilaks.......... .
Kusipää
Lapsi ostaa jotain pientä kavereilleen (muistikirja rannerengas tms)
Jos olen ilman perhettä ostan sukkia, vaateita, huiveja, nahkalaukkuja jne (esim Brysselistä ostin hauskat sukat) ja Italiasta toin miehelle Parmesania, risottoriisiä, pastaa, espressokahvia, mausteita jne.
Itse ostan itselleni vaatteita kenkiä laukkuja ja no - viinaakin (limoncelloa viimeksi)
Olen tulkkarifriikki 😄
Vierailija kirjoitti:
Jos olen ilman perhettä ostan sukkia, vaateita, huiveja, nahkalaukkuja jne (esim Brysselistä ostin hauskat sukat) ja Italiasta toin miehelle Parmesania, risottoriisiä, pastaa, espressokahvia, mausteita jne.
Itse ostan itselleni vaatteita kenkiä laukkuja ja no - viinaakin (limoncelloa viimeksi)
Olen tulkkarifriikki 😄
Mistä saat parmesania kuskattua Suomeen asti? Juuri mietin samaa tuliaista kotiin kun Roomaan menossa? Onko kentällä jotain ns kylmämyymälää?
Kahvia, itselle, esim Portugalista edullisia ja parempia kuin täältä. Jalkineita samoin itselle, Portugalista, ja orkidean pistokkaita.
Vierailija kirjoitti:
V4ierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaan joku pakettimatkajuntti miettii tämmösiä. Matkustaminen iha normaalia nykyään, eikä tuliaisia osteta tai odoteta. Eri asia jos kohteessa on jotain eksoottista, mistä on etukäteen sovittu, mutta että kentältä alkoholia ku ollaa oikein oltu ulkomailla :DD
Tämä. AP varmaan taputtaa lentäjälle koneen laskeuduttua :D
Mä taputan aina ihan vaan vittuilaks.......... .
Osoittaaksesi mänttiytesi.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Virosta roudataan tuliaisia itselle, case kaupalla, uusinta uutta ananaslonkero.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi toin tippurin.
Kannattiko, tuotko uudestaankin ?
En mitään. En koskaan osta reissuilta mitään tuliaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tulkkarifriikki 😄Mistä saat parmesania kuskattua Suomeen asti? Juuri mietin samaa tuliaista kotiin kun Roomaan menossa? Onko kentällä jotain ns kylmämyymälää?
Parmesaania voit ostaa ihan kaupasta. Ruumassa on kylmä, ei parmesaani pilaannu.
En ainakaan mitään turistikrääsää.