Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko saanut kynsisienen hoidettua ilman lääkitystä?

Vierailija
30.01.2023 |

Muutama vuosi sitten kynsisieni iski ja on levinnyt muutaman kynnen kärkeen. Lääkäri tutki ja totesi, että ei suosittele voimakasta lääkitystä kosmeettiseen vaivaan, koska lääkehoito ei välttämättä auta ja vaiva voi heti palata. Millä keinolla olet saanut kynnet sandaalikuntoon kotona tai hoitolassa?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnistunut, jee!! Minulla oli isovarpaan ihan koko kynsi "saastunut". Olin kokeillut kaikki mahdolliset kynsisienen hoitoaineet apteekista. (Lääkkeitä en siis ole kokeillut). Ja sitten viime keväällä Yliopiston apteekki otti myyntiin Excilor Forte -tuotteen, erittäin vahva. Toimii todella hyvin, suosittelen, minulla koko kynsi jo lähes puhdas, ihan pieni reunus kynsisientä jäljellä, seuraavalla leikkuulla lähtee! Vihdoin kesä ilman kynsisientä. 😄

Vierailija
22/55 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynsisienen lähde voi olla olla kynnen alla olevassa ihossa, ei siinä vaurioituneessa kynnessä. Sen vuoksi monella aina kasvaa vain uutta kynttä jossa sieni. Koepalakin oikeaoppisesti otetaan niin, että kynteen tehdään reikä ja näyte otetaan kynnenalusen ihosta. Kynnen viilaaminen ja erinäisten tököttien käyttö yleensä tuo vain kosmeettisen helpotuksen eikä poista ongelmaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin aikoinaan sen pitkän lääkekuurin, ei auttanut. Sitten se kynsi on poistettu jo moneen kertaan, koska kasvaa lihaan niin, että varpaan kulma tulehtuu. Ja on aika tuskallinen vaiva.

Vierailija
24/55 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söin aikoinaan sen pitkän lääkekuurin, ei auttanut. Sitten se kynsi on poistettu jo moneen kertaan, koska kasvaa lihaan niin, että varpaan kulma tulehtuu. Ja on aika tuskallinen vaiva.

Tuo kynnen kasvaminen lihaan alkoi jonkun luontaistuotteen käytöstä, joka kyllä hävitti sienen, mutta kynsi meni kaarelle ja siitä asti olen taistellut sen kanssa.

Vierailija
25/55 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää ainakin aina leikkaan kynnen irti kokonaan kun se on tarpeeksi valkoinen

Vierailija
26/55 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kynnen kasvaminen lihaan alkoi jonkun luontaistuotteen käytöstä, joka kyllä hävitti sienen, mutta kynsi meni kaarelle ja siitä asti olen taistellut sen kanssa.

Mikä luontaistuote hävitti sienen?

Vierailija
27/55 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, teepuuöljyllä. Siis sivelin useamman kerran päivässä, kuukausien ajan (saattoi mennä vuosikin) teepuuöljyä kynnen päälle. Lisäksi pidin kynnet lyhyinä ja kynsisaksilla puhdistin kynnen alustan päivittäin.

Vierailija
28/55 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän luvaton sana lipsahti kynnenhoitosepustukseeni, kun ei hyväksytty. En viitsi uudelleen yrittää. Naurettavaa!

Vierailija
29/55 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen onnistunut, jee!! Minulla oli isovarpaan ihan koko kynsi "saastunut". Olin kokeillut kaikki mahdolliset kynsisienen hoitoaineet apteekista. (Lääkkeitä en siis ole kokeillut). Ja sitten viime keväällä Yliopiston apteekki otti myyntiin Excilor Forte -tuotteen, erittäin vahva. Toimii todella hyvin, suosittelen, minulla koko kynsi jo lähes puhdas, ihan pieni reunus kynsisientä jäljellä, seuraavalla leikkuulla lähtee! Vihdoin kesä ilman kynsisientä. 😄

Kauanko hoidit kynttä aineella?

Vierailija
30/55 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauanko hoidit kynttä aineella?

Olen käyttänyt kesäkuusta lähtien joka päivä, paria päivää lukuunottamatta. Olen levittänyt hoitoainetta kynnelle joka ilta ennen nukkumaanmenoa, sitten annetaan aineen olla vuorokauden ja poistetaan hoitoaineen muodostama kalvo kynneltä ja laitetaan uusiksi. (Vinkki: Huomasin, että kalvo lähtee kynneltä helpoiten, jos valuttaa lämmintä vettä sille, sitten irtoaa helpohkosti.)

Vierailija
31/55 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penslaaminen päivittäin väkiviinietikalla... Tarvittaessa rikkoo kynsiviilalla ensin pintaa jos on paljon paksuuntunut. Happamuus ei ole sienelle mieluisaa. Ja toki etikkahappo pehmittää myös. Haju on mitä on..

Pitää käyttää pitkään, niin että kasvaa sairas osa ulos.

Vierailija
32/55 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
33/55 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sama ongelma, mutta tulehdukset loppuivat, kun aloin pitää pumpulituppoa kynnen reunan alla. Se pitää kyllä vaihtaa usein.

Vierailija
34/55 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä Abicin-pihkalakka? Vetyperoksidi?

Ajattelin nuo tökötit hankkia..

Vierailija
35/55 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu! Aloitin Excilor-hoidon noin kuukausi sitten kolmeen kynteen. Yksi kynsistä on jo kasvanut normaalin näköiseksi. Kaksi sienikynttä on isovarpaissa, joten niissä menee aikaa, mutta luulen, että hoito tehoaa myös näihin ajan kanssa. Aine jomottelee varpaissa, joten tehoa varmasti on.

Olen myös kokeillut kaikki muut mahdolliset keinot, mutta en ole saanut mistään apua. Lääkekuuria en voi sairauteni vuoksi syödä.

Vierailija
36/55 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kynsisienen lähde voi olla olla kynnen alla olevassa ihossa, ei siinä vaurioituneessa kynnessä. Sen vuoksi monella aina kasvaa vain uutta kynttä jossa sieni. Koepalakin oikeaoppisesti otetaan niin, että kynteen tehdään reikä ja näyte otetaan kynnenalusen ihosta. Kynnen viilaaminen ja erinäisten tököttien käyttö yleensä tuo vain kosmeettisen helpotuksen eikä poista ongelmaa

Millä se kynnen alla oleva sieni hoidetaan?

Vierailija
37/55 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusenpihkalakka auttaa, mutta sitä pitää käyttää säännöllisesti todella pitkään. Kuukausia, ehkä vuosikin. On ainakin luonnontuote.

Vierailija
38/55 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se tulee?

Jos ei siis käy uimahallissa tai missään paljain jaloin. Ei kai se itsestään tule?

Vierailija
39/55 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä koetin lääkärin reseptilääkkeellä; kuuri olisi ollut pitkä, mutta jo neljän viikon kohdalla sain niin voimakkaat sivuoireet, että olin valmis lopettamaan. (Kutisin päästä varpaisiin, ja iholleni ilmestyi vesikelloja ym.)

Kynsisienilääkkeet ovat vahvoja eivätkä tee hyvää maksallekaan.

Vierailija
40/55 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kynsisienen jostain saa, jos on sellaista tyyppiä, että se itselle tarttuu.

Meidän perheessä minulla ollut valitettavasti yli 20 vuotta. Kenelläkään muulla perheenjäsenellämme ei ole, vaikka nukutaan samassa sängyssä, saunotaan, käydään sanassa suihkussa jne.

Käyn säännöllisesti jalkahoitajalla ja huolehdin hygieniasta.